Gå til innhold

kan man som gravid bade i badekar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er i uke 30 å mener å ha lest noe om at gravide ikke skal bade i badekar med varmt vann, noen som kan avkrefte eller bekrefte dette?

 

høres jo litt merkelig ut ettersom man kan velge å føde i badekar np til dags, men mener det var noe med selve varmen??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bare å bade, men ikke ha altfor varmt vann - kan føre til blodtrykksfall.

Så lenge vannet ditt ikke har gått er det bare å bade i vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart du kan bade:)

 

det er dersom slimproppen har gått skal en ikke bade i offentlige basseng:)

 

kos deg i badekaret :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var gravid fikk jeg snagerskapsforgiftning og fikk av den grunn ikke føde i vann fordi blodtrykket kunne stige så kraftig. VEt ikke o det gjelder friske gravide i uke 30.

I tillegg så har jeg hørt at det KAN være noe bakterieproblematikk. Men det vet jeg heller ikke om gjelder alle. Så ta det med en klype salt.

 

Jeg ville bare bada hvis jeg var en frisk gravid. Innbiller meg at det hadde vært så deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er anbefalt eller ikke vet ikke jeg, men jeg har så godt som bodd i badekaret i to svangerskap pga mye kynnere og bekkenløsning bl.a... Har gått finfint det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakket med jordmor om det forrige gang (er selv i uke 31), og hun mente at jeg burde ta et avslappende bad flere ganger i uken. Pga store plager med bekkenet.

 

Så lenge man ikke har for varmt vann eller slimproppen har gått, så er det ikke noe problem. Bad og kos deg...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...