Gå til innhold

Gutten vår er begynt i barnehage og jeg ser farer overalt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten vår på 1,5 år er begynt i barnehagen og jeg er hønemor deluxe.

 

Har vært 2 dager på tilvenning og jeg ser som sagt _farer_ overalt...

*ting som han kan finne på å putte i munnen*

*han kan falle med den pinnen(slikkepott) i munnen..

*stikke ting i øynene på hverandre....

*falle ned trappa de har hvis noen glemmer å lukke grinda....(måtte berge han idag)...

*falle ut av stolen(det har 2 stykker før gjort der og nesten brukket en fot)

 

og i tillegg stod det et ubevoktet tent lys etter morgenstunden igår.....gutten vår kunne glatt ha fått tak i det...

 

hjelp meg før jeg isolerer oss helt!:P Pakke han inn i bobleplast eller noe....

 

Synes bare de ikke var SÅ på vakt der...men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt jeg.. Det er ikke alltid de har tid til å følge med på hvert enkelt barn i bhg.

 

Jeg var med på barnehagegudstjeneste i kirka. Da "reddet" jeg en liten jente på ett og ett halvt som sto på kanten av en bratt stentrapp inne i kirka. Jeg tok hånden hennes og fulgte henne bort og prøvde å finne et blikk som så etter jenta, sa navnet til jenta litt høyt (du skal vel ikke være her du, ****) og ingen i nærheten reagerte. Hun gikk der for seg selv til noen kom etter henne flere minutter senere. Tørr ikke tenke på hvordan det hadde gått hvis jeg ikke kom da, var jo tydeligvis ingen fra hennes barnehage som fulgte med på jenta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du de ansatte er sløve bør du ta det opp med dem, be dem (på en pen måte) om å skjerpe seg. Synes ikke det er sånne ting vi foreldre skal bekymre oss for når vi leverer ungen i bhg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vet akkurat hvordan du har det.

 

Jeg var litt slik i begynnelsen jeg også. Reagerte blant annet på hvorfor de ikke hadde barnesikring i stikkontaktene osv. Men jeg skal love deg en ting, det blir bedre og etterhvert "glemmer" man slike farer i hverdagen.

 

Men det med tent stearinlys ville jeg absolutt reagert på. Min 2-åring synes levende lys er kjempe spennende, og kunne fint stukket hodet bort for å blåse det ut (og eventuelt satt fyr på sitt eget hår!). Så hadde jeg sett det, ville jeg ha spurt bhg om det er nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff så bra at du reddet den jenta da ved kirketrappa...

de burde jo egentlig holde mere øye på de under 3 år..synes jeg. Jo eldre de blir jo mere selvstendige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ting som han kan finne på å putte i munnen*" hva slags ting da HI, leker eller farlige ting.

 

"*falle ut av stolen(det har 2 stykker før gjort der og nesten brukket en fot)" Hva slags stoler har de, høye eller lave? Hvordan vet du at to andre barn har gjort det og nesten? brukket foten?

 

Det med at lys står tilgjengelig og at trappegrind ikke lukkes, det hadde jeg garantert kommentert

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner folkene det gjelder, derfor jeg vet:)

 

leker som er for små for alderen hans........

 

tripp trapp stoler det gjelder...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det avdeling med store barn og dette, siden de har leker som ikke passer alderen hans?

 

Ulykker og uhell skjer i barnehager akkurat som de gjør hjemme og. Han kommer til å komme hjem med blåmerker og kuler, du må bare stålsette deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke bare bare å skulle overlate minsten til andre. Men prøv å stol på at de ansatte vet hva de driver med. Lurer du på noe angående sikkerheten så spør du selvfølgelig de ansatte, man skal jo føle seg trygg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...