Gå til innhold

Forslag til dåpsmat?


Snartmamma:)

Anbefalte innlegg

Fler som skal døpe barnet sitt i desember? Det skal hvertfall jeg.. Det var 2 dåpsdager i desember, og det var enten 18. desember eller 1.juledag. Da gikk vi fort for 18.desember. Begge datoene ble veldig tett oppi jula men..

 

Uansett, jeg lurer på om noen har forslag til mat? Det er mange som sier koldtbord eller gryterett, men er det noen andre forslag? Vi er ca. 17 stk, og det blir fort dyrt om man skal bestille mat til så mange. I tillegg kommer drikke, dåpskake, andre kaker osv.

 

Har veldig lyst til å ha en fin dag for gutten vår, men siden det er så tett oppi jula ønsker jeg at vi skal kunne komme litt rimelig ut av det også:)

 

Hvor hadde dere dåpen ders? Og hva serverte dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

 

Vi valgte å ha dåpen til trollet her 26. desember. Valgte å ha koldtbord, blanding av julemat med div der, og andre retter som eggerøre, karbonader, og div.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Det kommer litt an på hvordan dere pleier å arrangere selve festen, skal folk sitte høytidelig ned, eller er det mingling? Der jeg kommer fra er det vanlig med mingling og at folk har det hjemme og man sitter da i grupper rundt i huset, og da er enkel mat det beste, feks fine rundstykker, bruschetta med ulik topping eller tapas. Det siste er litt krevende å lage, men flott å spise....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Vi døpte vår gutt i november, og vi ville også komme billig ut av det men samtidig ville vi at det skulle bli en minneverdig og hyggelig dag for alle. Vi valgte å lage maten selv også fikk vi hjelp av andre til å bake kaker. Vi var nesten 40 stykker så det var mange å lage mat til. Til middag hadde vi gulasjsuppe med rundstykker, da vi regnet på det fant vi ut at prisen på suppa ble mellom 600-700 kr, og da hadde vi masse mat igjenn når dagen var over. Alle syns maten var kjempe god, og både gammle og unger spiste suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...