Gå til innhold

Når har man virkelig nådd målet?


lindynatt

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg eiet ca 73,5 kilo i fjor på denne tid, etter å ha gått ned fra 99 kilo noen år tidligere, var jeg egentlig fornøyd, vel helt til i fjor.

 

Da fikk ejg for meg at jeg ville ned til 65 kilo, da kom jeg nok til å være mye slankere.

 

Men nei, var ikke så stor forskjell som jeg hadde trodd. Neste mål ble da 59 og så 55.

Nå er jeg 300g unna målet mitt men lurer jo på om det virkelig er nok eller når er punktet hvor man virkelig blir fornøyd?

 

Er jo egentlig ganske fornøyd men pga vekten er konsentrert over pupper og mage, irriterer det meg.

 

Når klarte dere å bestemme at nok er nok?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et godt spørsmål. Jeg hadde først som mål å nå 75 kilo, og nå veier jeg 71 og vil ned 10 kilo til.

 

Du har faktisk nesten halvert vekten din, og 55 kilo er lite. Vet ikke hvor høy du er men lite trolig at du bør ned noe mer nå.

 

Men, kanskje du rett og slett har mistet mye muskler når du har gått ned? Kanskje fokuset bør flyttes fra vektnedgang og over til muskeloppbyggning? Tren pilates, fokuser på kjernemuskulaturen. Det gjør mye med midjen, holdningen og figuren!

 

Ta an kroppsanalyse og se hva fettprosenten og muskelprosenten din er i de ulike kroppsdelene. Det vil gi deg et bedre bilde av hvor fokuset ditt bør være. Det er fullt mulig å ha en lav BMI men en høy fettprosent, og da sier det seg selv at figuren ikke vil være like fin som en med samme BMI og mer muskler.

 

Ellers så må du bare jobbe med selvbildet ditt. Når man har gått ned så mye i vekt tar det litt tid før "hodet" får med endringene og klarer å se på kroppen som slank. Man kan se den "tjukke" jenta i speilet lenge etter at kiloene har forsvunnet. Husk at alle andre sannsynligvis ser noe helt annet enn du ser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er et godt spm..

 

Jeg var 100,2 kg, nå er jeg 82,5. Jeg hadde trodd at jeg snart var der. Der hvor jeg vil være, men jeg er bare feit og har lang vei til jeg er fornøyd =(

 

Samboeren min mener at når jeg har kommet til 75 kilo så er det nok.

Jeg vil ned til 70, men tviler på at jeg noen gang kommer dit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg har en god del fett fremdeles på kroppen, men da veldig konsentrert over mage og pupper.

 

Tynne tynne bein og armer..

 

Kan ikke trene så mye da jeg har kroniske smerter og ødelagte knær, men går mye tur med hundene våre.

 

Vi får se når jeg virkelig er fornøyd, min mann vil ikke ejg skal lengre ned i vekt, orotpeden min sier det samme og mener jeg kan glemme å bli kvitt magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Bjørnen Collargol

Selv har jeg nå gått ned ca 17,5 kg. Fra 87 til 69,5 kg. Målet mitt er ca. 65.

Jeg er forberedt på at kroppen min ikke vil se ut som den gjorde for 10 år siden. Vi har jo tross alt født noen barn da! Fasongen vil ALDRI blir slik som den en gang var, men er det ikke verdt det kanskje?

Jeg ville aldri byttet bort unga mine for fasongen. Jeg beholder gladlig mine hengepupper og litt fleskete mage!

 

Jeg tror nok at du helt sikkert har gått ned nok, som det er nevnt over her så har du halvert!!!!!! vekta di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...