Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Flytte til en annen by med barnet

• Logg inn for å svare
Ingen svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 815 Innlegg:

Skrevet 02 november 2011 - 17:28

Hei. Jeg og barnefar gikk ifra hverandre for 1.5 år siden, vi har et barn på 2 år. Han bor utpå landet og jeg i byen, så han har barnet sitt annen hver helg. Veldig lite utover det pga avstand. Jeg har nå planer om å flytte til en annen by, med betydelig større avstand til barnefar (må reise med fly). Han er ikke veldig glad for det, men han kan vel ikke stoppe meg med mindre han går rettens vei? Det er snakk om et år, og jeg har prøvd å prate med han ang samværet, hvordan vi kan gjøre det og sagt til han at jeg ikke vil flytte om vi ikke er enige og fornøyde med samværsavtalen. Samarbeidet og vennskapet vi har er veldig viktig for meg da jeg kun vil det beste for mitt barn og det er ikke å ha foreldre som hater hverandre. Han har nå mer eller mindre gått med på å la oss flytte. Er det noen som har noen råd og tips til hvordan vi kan samarbeide best mulig når det er snakk om så lang avstand. Samværet vil jo ikke bli annen hver helg når vi flytter da det vil være altfor stressende for barnet vårt å reise så langt annen hver uke. Er det noen som har flyttet til en annen by med barnet? hvordan har det gått? Jeg vil nevne at barnefar er en veldig pliktoppfyllende og god far. Han elsker barnet sitt og jeg forstår at han ikke er særlig glad for at vi skal flytte, men samtidig skjønner han hvorfor jeg vil gjøre det og at det kun er for et år. Jeg vil at barnet og faren skal ha så mye med hverandre å gjøre som mulig, selvom vi bor langt unna. Synes dette er veldig vanskelig.

Annonsebilag
Annonsebilag