Gå til innhold

inspirert.. ;-) Hvordan kunne de som er skilt finne på å få barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere kan jo ikke sette barn til verden når dere ikke klarer og holde sammen..

 

Eller de som har blitt syke, hvorfor valgte dere å få barn, før dere ble syke.

 

Er det mulig.

Ting kan jo skje her i livet, det være seg samlivsbrudd, sykdom og endreinger i økonomien.

Skulle likt og sett de som klarer og leve et helt liv uten å få seg en nesestyver en gang i blandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har hatt mine tanker om far til mine barn.... han har nemlig gått hen å fått enda et barn etter at vi skilte lag. Klarte han ikke å få kvinnen til å knipe sammen beina? ;)

 

Jeg har bare våre felles barn, og skal ikke ha flere, så jeg er vel skikket da? ;)

 

Men livet har likevel tatt en vending jeg ikke tenkte på, så jeg skulle vel bare tatt abort uansett...... For ingenting annet enn døden er sikker, når en først har fått livet i gave ved fødselen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomi kan man i stor grad planlegge og jobbe for. Noe annet er det ved samlivsbrudd eller sykdom. Ser du ikke forskjellen? Hvis ikke er du vel en av de mange her inne som tar økonomien som den kommer, og regner med at andre ordner opp hvis du ikke klarer det selv. Eller du samler flasker her og der.

 

Hovedsaken er at man skaffer seg ikke barn før man kan forsørge dem, og etter at de er kommet, bør man evne å se litt fram i tid, særlig når det gjelder planlagte ting som skolegang. Da sørger man for å ha spart opp eller å ha ekstra inntekt. Noe annet er jo helt bak mål!

 

Drar man på ferie uten en krone på konto? Neivel, for det sparer man til, og har man ikke penger, så kan en ikke dra på ferie. Da bør man vel også greie å se at man må ha penger i andre sammenhenger også, når man har barn.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det kan jo ikke skje ting som gir store endringer i økonomien?

 

Du får sveve godt der opp på din store rosa sky, bare pass deg når du en dag faller ned. For det falle kan bli hardt!

 

Livet går i bølgedaler, og uansett hvor mye man planlegger kan ting skje.

 

Jeg panter fra tid til annen flasker, men det er mest fordi de tar så mye plass i kjelleren. Men klarer meg fint uten pant også. :-)

 

Men har opplevd mitt her i livet til at jeg har forståelse for de som sliter med forskjellige ting.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uplanlagt gravid da? er det bare og ta abort?

 

Er det bedre og komme på rett kjør med barn, eller komme totalt på avveie pga psyken som enkelte får problem med etter abort?

 

Jeg var slik, men det var vel bedre at jeg skulle bli en bekostning på staten i flere år, enn at jeg fikk litt hjelp og klarer meg selv med barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger man, så blir konsekvensene mindre, det burde jo til og med du forstå.

 

Når man skal gå på skole, så vet man det en stund i forveien, og har mulighet til å planlegge. Enten ved å spare, og/eller ved å skaffe seg ekstra inntekt. Det kan vel ikke være så vanskelig å skjønne? Eller er det det??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når jeg var alenemor med min datter, 19 år gammel og arbeidsledig, så burde jeg tenke på å spare slik at jeg kunne begynne på skole etterhvert? Jeg måtte gå på skole for å få meg en jobb og hadde ingen mulighet til å spare penger dessverre. Men vi klarte oss, min datter har aldri manglet noe, selv om det har vært tomt i pengeboka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja NAV faktisk! Takk og lov for dem slik at jeg hadde en mulighet til å skaffe datteren min og meg en trygg og god fremtid! Og lettvint er det ikke, det kan du være sikker på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen som behøver å bli uplanlagt gravid i dag, med så god prevensjon som finnes nå. Leser man bruksanvisningen, og følger den, så er sjansen for å bli gravid omtrent lik null.

 

Men om man slurver, og da blir gravid, så bør man jo ikke finne alt annet å skylde på. Har man diare, så vet en jo at en bør bruke kondom en stund etterpå, og har man vært på fylla og spydd etter det, så vet man det samme. Det står klart og tydelig i bruksanvisningen for p-piller, som de fleste bruker.

 

Hopper man av i svingen, så kan man ikke at man ble uplanlagt gravid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN absolutt ingen prevensjon er 100% sikker, selv kondomen kan svikte....

 

Skal man gå til bake til før i tiden og forby sex før man er gift? og kanskje i samme slengen forby samlivsbrudd og, kan jo ende opp uten partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har litt å gjøre med å ha god dømmekraft og prøve hardt.

Noen gir bare faen, finner den første og beste og har høyt forbruk osv (tenk: luksusfellen).

 

Om noen gjør så godt de kan og det allikevel skjer noe (de blir skilt, blir syke, en av dem dør) så vet de iallefall at de har gjort sitt beste. Skjønner ikke at folk i den kategorien tar seg nær av råd til folk som ikke bruker huet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...