Gå til innhold

Inspirert av å ha så dårlig råd at man må pante flasker for å ha råd til mat!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hehe,livet er ikke så enkelt ser du;)Jeg har veldig lavt forbruk-men høye utgifter på eninntekt når det kommer til faste utgifter man må ha,og det finnes ikke billigere sted å bo her-tro meg jeg har sett;)

Og joda-kunne ha flyttet et stykke unna der boutgiftene er mindre, men der igjen er det ikke jobb å få!Det er ikke alltid at det "bare er"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk barna før vår dårlige økonomi, her vi bor er det ikkelett å få seg noe ekstra jobber på kveld/helg.

Men vi har alt det barna trenger, og mat til oss selv, men kan ikke gåut og spise, dra på kino osv, om vi trenger nye klær (jeg eller samboeren) så må det planlegges litt på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har så dårlig råd at man må begynne å pante plasker for å få råd til mat, bør man revurdere sitt brusforbruk....

Kanskje gå over til å drikke litt mer vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alt er planlagt til den minste detalj hos alle (takk Gud for det). Jeg ble selv uplanlagt gravid veldig ung uten noe som helst. Til og med kjæreste/samboer/forlovede hadde jeg ikke. JA, det var ikke det lureste å gjøre, JA, jeg skulle ventet.

 

Men vet du hva? Jeg gjør morsrollen min slik jeg skal. Første gang jeg er blakk nå, og det er fordi jeg tok opp studielån FØR jeg i det hele tatt ble gravid, og dette lånet nå har fått betalingsanmerkning. Har måttet betale ut ca. 6000. Med en bruttosum inntekt i mnd på os + barnetrygd er det ikke et lite beløp. Har heller ikke mottatt penger lenge nok til at jeg har kunnet lage bufferkonto. De siste månedene er gått til å gjøre innkjøp til leilighet og nødvendige ting til barnet. Så om jeg hadde hatt noen tomflasker, så måtte jeg ha pantet de nå. Istedetfor bruker jeg mastercard der jeg har omtrent 500 kr igjen (av 2500) til å leve av til 18. november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...