Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Ny tråd til minus 10 kg innen nyttår =D

• Logg inn for å svare
78 svar til dette emnet

#41 moota m storesøster&lillebror

moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 598 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 10 november 2011 - 17:29

Føler jeg er litt på kjøret jeg også =/ Dette går ikke etter planen etter at jeg begynte i praksis. Spiser for masse i forhold til hva jeg gjør, men er sulten!! =( Og idag spiste jeg alt for masse til middag. Ble mett idag og.. Jeg skal jo stoppe litt før jeg blir mett.. Meeeen, jeg har brukt maange år på å legge på meg alt, og er mer for å endre livsstilen enn å bare sulte meg ned i vekt. Så jeg tar tiden til hjelp, selv om det går utrolig sent nå! Er glad for de 17 kiloene jeg har tatt av, og håper jeg ikke går opp igjen fordi om det står stille litt! Skal veie meg en gang neste uke.

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 Gullungen <3

Gullungen <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 103 Innlegg:

Skrevet 11 november 2011 - 13:15

Det er helt riktig moota. Vi har vel brukt noen år på å få kiloene på så vi får ta tiden til hjelp. Jeg går nok ned fort nå fordi det blir lite mat. Hodet er hos elektikere, snekkere og rørleggere. Kommer nok til å gå litt opp igjen når ting stabiliserer seg her. Vanskelig å leve uten kjøkken med en liten jente i hus!!! Skal ha lang oppussingspause nå! Du har vært kjempeflink moota som har gått ned 17 kg:)) Viktig å tenke på litt annet enn kropp også :))

#43 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 598 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 11 november 2011 - 19:33

Huff ja oppussingsprosjekt er veldig gøy, men også slitsomt =) Vi var enige om det begge 2 når vi nå kjøpte hus siste gang at vi ikke ville ha et hus som hylte etter oppussing. Jeg er usikker på om jeg går ned nå, har ikke vært så flink denne uka. Har selvfølgelig ikke spist så masse som jeg pleide, men kanskje ikke vært flink nok. Vi får se en dag i uka. Skal ha eksamen på torsdag, så det kan være det blir etter det. Har nok i hodet nå hehe =)  

#44 Noah 08.

Noah 08.

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 11 november 2011 - 21:31

Jeg har heller ikke vært særlig flink denne uka.. ikke spist så mye ,men blitt litt godis/kaker.   Hadde ikke gått ned noe denne uka,men starter på ny nå i helga å håper vekta viser litt nedgang om ei ukes tid :-) Som dere sier- kiloene har sneket seg på over tid så da tar det nok tid å bli kvitt de også.. mitt siste mål er jo til sommeren 2012.. håper fortsatt å klare det :-)) God helg damer! :)

#45 Gurine

Gurine

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 53 Innlegg:

Skrevet 11 november 2011 - 21:50

Heisann. I dag veide jeg 82kg, og har gått ned en kilo siden mandag. Men hos meg så hopper gjerne vekta en kilo hit og dit, så jeg jubler ikke helt enda.. får se hva vekta viser på mandag igjen, etter ei helg der det nok blir litt mer mat og karbohydrater enn det har vært nå i uka. På mitt minste i denne "slankerunden" (som snart har vart i to år.. tida flyr ;)), så veide jeg 76-77kg, så jeg sliter egentlig med å holde vekta, siden jeg gikk så fort opp igjen til over 80. Hvis jeg når målet mitt på 70 kg, så lurer jeg litt på hvor strengt jeg må leve hvis jeg skal ha noen sjans til å holde vekta. Meeeen.. prøve å tenke positivt, og at jeg vil klare det :) Men har sluttet å tro på at det kan gå og gå ned 10kg innen nyttår.. Kanskje tenke litt mer langsiktig, og ha som mål å gå ned de 10kiloene til neste sommer.. Men får se :)

#46 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 598 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 12 november 2011 - 10:28

God morgen =) Jeg har vært på vekta idag, den viste 82,6kg. Det betyr jo at jeg har gått ned fra 83,1 siden mandag, men sist lørdag var jeg faktisk 82,8kg. Jaja, det viktigste er at det var bare en stagnering, og at jeg er på vei videre nedover i målet om 75 kg =) Da har jeg også klart å gå ned 17,6kg totalt, og veien opp til 100,2 hvor jeg startet er enda lenger vekk =P Jeg har også lurt på hvordan jeg må/skal leve etter endt kur (om jeg noen gang kommer dit). Jeg er redd for å legge på meg igjen, jeg er redd for å ikke klare å holde meg nede, og jeg er faktisk litt redd for at jeg må leve på "slankern" hele tiden for å ikke bli feit igjen.. Men, det er fullstendig verdt det, og da gjør jeg helt klart det! Det er grusomt å være 100 kilo, på alle måter. Ha en god helg damer =)

#47 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 13 november 2011 - 20:56

Da var jeg tilbake etter helgetur, og det har bare tatt HELT av! Spising nesten hele tiden, har ikke følt meg sulten en eneste gang denne helgen. Så jeg er utrolig spent på hva vekten viser imorgen tidlig! Har nok gått opp fra 70.8 kg, men jeg er spent på hvor mye!! Håper jeg ikke blir alt for demotivert, for jeg tenker helt likt som deg Moota, lurer på om jeg alltid må tenke på hva jeg spiser og alltid slanke meg, og skikkelig redd for å klare det, men for så å "havne på kjøret" og spise meg tjukk igjen. Men jeg oppdaterer ihvertfall imorgen tidlig om hva vekten er ;) Så skal jeg på butikken og handle sunn, god mat! Handle masse grønnsaker som jeg kan spise hvis søtsuget melder seg for sterkt.
- LilleMy

#48 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 14 november 2011 - 07:38

Var som jeg trodde, har gått opp igjen i vekt.. gått opp 0,9 kg.. BMI: 25.40 Vekt: 71.7 kg.. sukk! :(
- LilleMy

#49 Noah 08.

Noah 08.

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 14 november 2011 - 17:39

Jeg har vært lite flink ei hel uke så veier meg ikke før torsdag denne uka.. skal også i vei å handle inn sunn mat snart ;) Satser på noen sunne uker frem mot jul  nå - jeg skal klare å gå ned noen kilo til dette året :-)   Jeg ligger rundt 80 kg nå å det gir en bmi på 31 :-(

#50 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 598 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 15 november 2011 - 07:10

Ja det er litt kjipt når man legger på seg, men det var jo ikke så gale da, bare 0,9. Er nok mest vann og litt oppblåst, så det tar du av igjen i raserfart =) Jeg veide meg jo på søndag, og skal nok ikke veie meg før over helga igjen. Går rett og slett ned så lite pr. dag nå at det ikke er noe vits å veie seg flere ganger i uka. Har gått ned så masse nå, at det går skikkelig seint. Samboeren sier at det er nok når jeg kommer til 75kg. Det er det minste jeg får veie. Jeg får se meg i speilet den dagen jeg har kommet dit og se hvordan jeg føler meg. Det er jo "bare" 7,5 kg og jeg tenker at jeg har mer enn det på kroppen. På søndag var det farsdag også, så da spiste jeg komlemiddag, men ikke mer enn min porsjon. Hadde dessverre kaffemat ettterpå hvor jeg spiste 2 vaffler, 1/2 bolle og 1 isskje med is. Det og 2 skiver til frokost var alt jeg spiste den dagen, så det var ikke så gale håper jeg =) Men, så er det jo det at jeg skal ned i vekt, ned, ikke holde vekta. Og jo flinkere jeg er, jo mer går jeg ned hehe =) Hvordan går det med resten av dere da? Ha en fin uke jenter =D

#51 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 20 november 2011 - 10:04

Har dere falt av lasset? Det hadde ihvertfall jeg, for jeg har spist og spist mer enn på lenge den siste tiden. Er på tide å hente seg inn igjen, men innser at 10 kilo før nyttår er mission impossible for meg, ihvertfall hvis jeg ikke skal ty til ekstreme slankemetoder ;) Jeg har funnet ut at jeg er sjokoholiker. Kan ikke ha sjokolade i nærheten uten å MÅ ha det. Dette er faktisk helt sant, det er skikkelig vanskelig for meg å holde meg unna, jeg må virkelig prøve hardt for å ikke snike i sjokoladeskålen. Jeg har ofte spist sjokolade før frokost(!) eller gjerne rett etter på (søtt etter det salte). Men idag har jeg vært flink og pusset tenner til den store gullmedaljen etter frokost, og da var det ikke så fristende med sjokolade ;) Frokost: 2 wasa sport+ med Delikat rekesalat og Baguettesalat Kylling Curry = ca 280 kcal. Litt inspirasjon til hverdagsaktiviteter: Energiforbruk, i kilokalorier (kcal), anslått forbruk per time for en person på om lag 70 kilo: Gange, rolig: 215 Gå ned trapper: 414 Gå opp trapper: 1079 Hus- og hagearbeid 252 Kle seg/vaske seg 192 Klippe gress, manuelt 281 Lage mat/re opp senger 236 Luke ugress 362 Måke snø 481 Sitte og snakke/skrive Sove/sitte og lese/se på TV 74 Stå 89 Sykling, rolig 310 Tørke støv 163 Vaske gulv 281 Vaske vinduer 259
- LilleMy

#52 Noah 08.

Noah 08.

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 20 november 2011 - 10:24

Jeg er også svært glad i sjokolade - og marsipan,en utfordring i disse tider ;) Men prøver å spise sunt/små porsjoner da.. gikk litt ned sist uke.. er spent på denne uke :)   Må prøve å trene litt hjemme igjen,bare blitt en gang denne uka.. :S Blir litt ekstra energibruk fremover nå som det er julevask osv :) Ha ei fin & sunn uke jenter! :)

#53 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 20 november 2011 - 10:33

Jeg PRØVER også å spise sunt og små porsjoner, men det er sjelden jeg faktisk klarer det ;) Planen er også å begynne å gå tur HVER kveld: det gjorde jeg for et par år siden. Men nå leter jeg etter mp3-lader (er ikke så kjekt å gå langtur uten musikk).
- LilleMy

#54 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 598 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 20 november 2011 - 11:34

Heisann =) Jeg har ikke falt av lasset, men kjedelig å bare lese mine oppdateringer tenker jeg hehe =P Er litt usikker på når jeg skrev sist så her blir det mulig en litt dobbelt oppdattering.. Sist uke var jeg bare passe flink. Ble litt store porsjoner både her og der. Ikke noe mer utskjeiing enn det egentlig. Hadde eksamen på torsdag. Var å skulle kjøpe noe digg, må jo få kose meg litt.. Ingenting frista egentlig. Så jeg endte opp med vanlig matpakke. Hadde med eple og rislunsj, men hadde ikke tid til å spise det. Etter eksamen reiste vi til Østlandet (vi bor i Rogaland). Det ble Mcdonald på veien bort. Spiste 1 1/2 bicmacburger + noen få pomfri. Ikke alt for gale med tanke på at jeg tidligere la i meg følgende på et vanlig besøk på mc; 2 bigmacburger, 1-2 cheseburger, 1/2 - 1 pk stor pomfri, nesten hele den store brusen og en svær milkshake.. Faktisk sant!! Fredag ble det den froksten på hotellet. Ble egentlig ikke for masse mat. Lunsj var en god porsjon med lasagne, litt mer enn jeg skal ha + et litt stort stk med gulrotkake. Hadde en sandwich på shell til kvelds. Så litt utenfor ble det. Men ingen chips, kjeks, sjokolade eller is, så er egentlig litt fornøyd. Igår var vanlig dag. Idag har jeg hatt vanlig frokost, men så skal vi til svigers å spise pinnekjøtt, blir vel dessert og/eller kake tenker jeg, så gjelder å holde tunga beint i munnen idag =O Blir ikke veiing de første dagene. Det er faktisk mest pga at jeg kjenner at jeg har så vannvittig masse vann i kroppen etter salt mat og verre blir det vel idag med pinnekjøtt. Men oppdatterer så fort jeg har trødd oppå og innsett den harde sannheten -regner jeg med-. Ang 10 kilo til nyttår.. Jeg er sjeleglad om jeg kommer under 80 kilo jeg ha ha =D  Begynte vel kanskje på ca 85 med denne tråden =P Men målet er jo 75 kg så det er jo godt på vei med 80 =D Jeg må prøve å få bevegt meg litt også! Blir for masse i sofaen =/ Det er litt pga disse hendene mine også, de er såå vonde, og den jeg har operert i blir bare verre =(

#55 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 598 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 21 november 2011 - 13:42

Javel damer, en ny uke er her og vi er litt nærmere jul og nyttår. Jeg har startet strengt denne uka og håper å holde et strengt nivå. Er redd jeg står stille eller har gått opp litt etter før helga og i helga, så jeg må jobbe hardt nå for å se resultater. Det blir ikke veiing før nærmere helga eller over helga. Jeg må få ut litt vann av kroppen og gi en innsats for å slippe å se at tallene går opp igjen. Håper jeg klarer å holde en streng diett en stund, det er motiverende i seg selv å gå ned i vekt, men jo mere ned, jo mere motiverende. Det betyr at 100-200g i uka er litt lite motiverende i lengden.

#56 Gurine

Gurine

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 53 Innlegg:

Skrevet 23 november 2011 - 20:46

Heisann Ikke falt av lasset her, men litt for dårlig tid i det daglige til å stikke innom her så ofte. Jeg sliter fremdeles med vekt over 80 et sted.. 81-82 tenker jeg. Jeg har ikke tid til noe som helst av trening for tiden, og ser ingen løsning på å få tid til det med det første heller. Urk.. Ikke moro å være alenemor, jeg vil gjerne ut og trene litt på kvelden, men da må jeg ha noen til å sitte hos ungene. Men men. Jeg holder da vekta, og håper jeg gjør det fremover, for det blir nok litt god mat, desserter, kaker og sjokolade i jula... :) Og til helga skal vi feire 3 års dag, for vesla har bursdag :)

#57 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 598 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 23 november 2011 - 21:20

Akkurat slik er det her også. Jeg har ikke tid og ork å trene nå i eksamenstider og med mine vonde armer. Sier til meg selv at jeg bare kan hive meg på trimsykkelen en tur før dusjen, men jeg har jo knapt tid å dusje så det blir med tanken. Jeg må bare ta med meg det jeg får og prøve å gjøre en innsats med maten i alle fall =) Og, jeg er her og prøver å holde motivasjonen oppe etter jul også jeg, for jeg er langt fra målet =D

#58 Noah 08.

Noah 08.

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 23 november 2011 - 21:59

Jeg har ikke veid meg på over ei uke nå..føler meg litt oppblåst,så tar veiing fredag tenker jeg.. spiser stort sett sunt og lite og har trent 2 ganger hittil denne uka så er positiv :-) I morgen blir det skogstur på jobb så da blir det litt gratis trim :) Holder hardt inn mot jul nå- vil virkelig gå ned mer før jul !! :-) Kommer nok også til å fortsette etter jul ;)

#59 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 24 november 2011 - 10:52

Jeg er en evig jojo-slanker. Har jo IKKE vært flink den siste tiden, spist masse usunt og spist store mengder. Jeg har ikke kontroll over spisingen min! Jeg hiver innpå uten å tenke meg om før etterpå, jeg klarer ikke si nei til meg selv. Status: BMI: 25,65 Vekt: 72,4 kg Når jeg sitter nå og klemmer på magen min.. så ser jeg at jeg har en lang vei å gå! Fytti rakkeren hvor mye FETT som må vekk. Hjelp
- LilleMy

#60 moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 598 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 24 november 2011 - 14:53

Jeg også er det, men her har det mest vært litt ned, mere opp. Det har satt sine spor og nå må alt av! Hvor høy er du? Og hvilken str. bruker du? Jeg er jo 10 kg mer enn deg, tenk hvor masse jeg må ta av =O Aiai at jeg har latt meg selv forfalle slik =/