Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Den beste tvillingvogna?

• Logg inn for å svare
10 svar til dette emnet

#1 HH72

HH72

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 279 Innlegg:

Skrevet 29 oktober 2011 - 07:43

Er gravid m tvillinger og trenger tips. Må kjøpe brukt. Mine kriterier: lett å trille, lett å slå sammen og putte inn i bilen, ikke altfor bred slik at man kommer inn i de fleste butikker. Helst mulighet for at sportsvogna vender mot meg. Forslag mottas med takk:-)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 SHOC

SHOC

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 354 Innlegg:
  • StedEt annet sted

Skrevet 29 oktober 2011 - 16:52

Ikke TFK. Alt for mange glidelåser på sportsvogna når de skal sitte/ligge. Den er også veldig tung. Håndbremsen er et pluss da.
Inkjeveda!

#3 HH72

HH72

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 279 Innlegg:

Skrevet 30 oktober 2011 - 04:42

Har tfk til forrige barn og er enig ndg de glidelåsene. Men nå har han aldri sovet særlig mye på dagtid etter at han bytta til sportsvogn, så det gikk greit. OTH? Har hørt mye skryt, men minus at bagene lett blir små. Men nå skal jeg ha barn i mai(evt før), så regner med å bytte til sportsvogn før vinteren. Dvs trenger ikke plass til dunposer etc? Emmaljunga? Stor og bred? Håper på flere innspill!

#4 HH72

HH72

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 279 Innlegg:

Skrevet 30 oktober 2011 - 04:42

Har tfk til forrige barn og er enig ndg de glidelåsene. Men nå har han aldri sovet særlig mye på dagtid etter at han bytta til sportsvogn, så det gikk greit. OTH? Har hørt mye skryt, men minus at bagene lett blir små. Men nå skal jeg ha barn i mai(evt før), så regner med å bytte til sportsvogn før vinteren. Dvs trenger ikke plass til dunposer etc? Emmaljunga? Stor og bred? Håper på flere innspill!

#5 Antonie2010

Antonie2010

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 30 oktober 2011 - 21:06

Jeg har selv TFK vogna og er superfornøyd med den. eneste tvillingvogn med håndbrems. ¨store¨bagger i for hold til mange andre tvillingvogner. jentene mine er nå 4,5 mnd (7 kg) og de bruker fremdeles hardbaggene. har dessverre ikke noe erfaring med sportsdelen ennå. tror veldig få av tvilling vognene har sportsvogna vendt mot deg, tror ikke det er noen!! Lykke til

#6 Carlis

Carlis

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 16 Innlegg:

Skrevet 31 oktober 2011 - 11:00

Hei! Jeg er også veldig fornøyd med TFK, har tvillingjenter på 4,5 mnd som bruker hard-bager fortsatt. Fordeler er håndbrems, samt at vogna er relativt smal og bagene store. Ulempe er at vogna er tung ( men det er vel de fleste tvillingvogner) og at kurven under er litt liten.Jeg kjøpte handlenett til tvillingvogn, så da fungerer det bra likevel. Vurderte lenge å kjøpe Teutonia Team Cosmo, den har vendbar sittedel. Lykke til!

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 341 Innlegg:

Skrevet 31 oktober 2011 - 11:52

Vi har Mountain buggy duo / OTH vogna, og er kjempe fornøyde :) Vi brukte baggene i 6 mnd, uten problem! Den er lett, og ikke alt for bred, og har stor kurv under! Ikke håndbrems, men det har jeg aldri savnet heller. Hvis du bestemmer deg for den vogna, så si ifra, jeg har pent brukte 2010 modell bagger i fargen svart, som selges for en billig penge :) Lykke til!

#8 Lykkelig 3 barns mamma:)

Lykkelig 3 barns mamma:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 31 oktober 2011 - 11:54

Skulle selvfølgelig ikke vært signert med anonym!

#9 HH72

HH72

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 279 Innlegg:

Skrevet 31 oktober 2011 - 14:42

Takk for det, men er bare 9+5 uker og må nok vente til  med selve innkjøpene, driver med tidlig research. Men mye taler for OTH altså :-)

#10 C [ ♥♥ ]

C [ ♥♥ ]

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 24 november 2011 - 20:56

Teutoniaen har også håndbrems

#11 C [ ♥♥ ]

C [ ♥♥ ]

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 24 november 2011 - 21:01

Teutonia Alu s4 (tror det er den gamlere modellen enn team cosmo) har også vendbar sittedel, brems og alt det andre. Bruker min enda, 8 mnder gamle gutter. Tok ut bagene ved ca 6 måneder, ikke pga dårlig plass men fordi de ville sitte. Som Carlis sier - lykke til, det er en jungel der ute! :)