Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Imorgen er det 75 dager til 1.januar, 10 uker. Minus 10 kg.

• Logg inn for å svare
87 svar til dette emnet

#21 moota m storesøster&lillebror

moota m storesøster&lillebror

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 8 244 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 18 oktober 2011 - 19:46

Hvordan ser dere ut da? Kan jeg spørre om det? Jeg er 168,5 cm og er str.42 +. Er ikke kjempe kjempetjukk, men godt overvektig. Var skikkelig tjukk når jeg var 100 kg. Men jeg ser jo enda 100kg når jeg ser meg i speilet =/ Jeg tar utfordringen om 50 ganger tur/retur i trappa imorgen =)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2011 - 19:47

Jeg har også prøvd Noka! Men for meg så fungerer ikke det sånn veldig, jeg orker ikke å begynne dagen med milkshake, fordi jeg ikke får den sunnhetsfølelsen. Vil heller ikke lage milkshake foran venninner/familie, da jeg ikke vil vise for hele verden at jeg slanker meg ;) Kanskje jeg er sær sånn, men jeg vil ikke at folk skal vite at jeg slanker meg, fordi de kanskje da forventer å se resultater etterhvert, vil ikke ha det negative presset på meg ;) Men ellers synes jeg Noka er veldig bra, godt på smak, hvis man klarer å tilpasse det til livsstilen sin. Noka-crispbarene er veldig greit lunsjmåltid :)
- LilleMy

#23 Eva*Klar for livsstilsendring*

Eva*Klar for livsstilsendring*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2011 - 19:51

Hei. For et godt initiativ! Jeg vil veldig gjerne henge meg på. Jeg er 170 høy og veier 86 kg, har aldri veid så mye før. 10 kg ned til 1. januar høres ut som en super start for meg. Kan dessverre ikke bli med på å løpe i trappa på grunn av dårlige knær, men skal være aktiv og hive meg på treningssykkelen istede. Gleder meg til å begynne å merke resultater!

#24 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2011 - 19:56

Da er vi like høye, Moota :) Jeg er 168 cm. Jeg bruker litt forskjellig i størrelser, så vet ikke helt - blir ikke mye kles-shopping med denne kroppen, finner ingenting som ser fint ut, så jeg gir opp. Kjøper gjerne mange av like plagg hvis jeg først finner noe jeg trives å gå med. Er som sagt ca 73 kg (skal veie meg imorgen, godt mulig jeg veier mer), så jeg har skikkelig mage og svære lår! FLOTT at så mange tar utfordringen!! Oppdater imorgen da, hvordan det gikk :) Jeg GLEDER meg til å begynne på dette prosjektet, gjør ikke dere?? Neste sommer så skal jeg kjøpe den fineste sommerkjolen og sprade fornøyd rundt lettkledd. Gleder meg til å slippe å finne måter å skjule fettet på, gleder meg til å bare dra på meg en vanlig singlet og dongeribukse og se bra ut :) Neste høst skal jeg gå med inntilsittende strikkejakke uten at fettet tyter ut. Er SÅ mye positivt med å bli tynnere. I tillegg gjør jeg det for helsens skyld, eier ikke kondis opp bakker + jeg er i risiko for å utvikle diabetes. Er ganske ung, så jeg vil ikke bruke resten av livet på å være misfornøyd med meg selv!! NOK ER NOK, vekten har ødelagt min tenåringstid, den skal IKKE ødelegge resten av livet mitt i tillegg. Skal IKKE være 50 år og angre på at jeg ikke gjorde noe tidligere. Jeg vil også se tynn og fantastisk ut, sånn som de fleste på min alder. Jeg vil også kjøpe masse fine og stilige klær, bestille klær fra nettbutikker og fine kjoler. GLEDER meg til å bli kvitt kiloene!! En annen artig ting jeg vil fortelle er at alle som bærer barnet mitt synes at h*n er SÅ tung å bære på. Men det barnet mitt veier er nesten like mye som jeg skal ned i vekt, hehe! Dette synes jeg er en rar tanke, for det er jo denne unødvendige vekten jeg bærer på HVER dag, som alle andre synes er SÅ tung.
- LilleMy

#25 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2011 - 19:58

Sleng deg på Eva!! :) Jo flere jo bedre, er kjekt å kunne motivere hverandre!
- LilleMy

#26 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2011 - 19:59

Hva skal dere spise til frokost imorgen? :) Jeg trenger tips, for jeg er ikke glad i mat så tidlig på dag ;) Husk at man trenger en solid frokost for å få energi nok, og for å ikke småspise resten av dagen fordi man er sulten.
- LilleMy

#27 moota m storesøster&lillebror

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 8 244 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 18 oktober 2011 - 20:17

Jeg skal gifte meg i 2013 og skal ned til da, men vil jo gjerne nå det før, så gjør ingenting med motivasjon til å klare det =D Min dagsmeny er som følger nå når jeg er sykemeldt og bare er hjemme: FROKOST ca kl.8.30 - 9.00: 2 skiver med nesten hva som helst (ikke nugatti, peanøttsmør osv. i ukedagene) LUNSJ ca kl.11.30 - 12.00: 1-2 små gulrot og 1 eple eller 2 epler eller 1 skive/knekkebrød. MELLOMMÅLTID ca kl.14.30-14.45: 1 eple eller 1 rislunsj. MIDDAG ca kl.16.30-17.30: en frokosttallerken med det som vi har til middag. Får aldri porsjon nr.2. Stopper når jeg ikke er sulten lenger, altså lenge før jeg er mett! KVELDS: ca kl.19.30-20.30: 1 knekkebrød Dette prøver jeg å følge. Unntaket er de dagene jeg går på kveldsskole. Da spiser jeg middag istedenfor mellommåltid og mellommåltid istedenfor middag. Altså bytter om på de 2.

#28 mamma2010

mamma2010

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2011 - 20:58

Jeg trur det at det er ikke alltid så mye som skal til for å begynne å gå ned i vekt. Droppe snopet i ukene, og gå til jobb istedefor å kjøre er en god begynnelse:) Jeg skal springe opp og ned trappene som en helt, hihi.. Og denne rockeringen, når det bare slutter å gjøre så vondt ;) Og vil dere komme med forslag til sunn og enkel mat? :))

#29 Trollmor m/ trolljente

Trollmor m/ trolljente

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2011 - 21:29

Jeg svarte på anonym under "-T" tidligere i dag. Så gøy at så mange skal være med :)) Måtte jobbe ekstra, så jeg rakk ikke Claserns stengetid for å få kjøpt vekt i dag. Men begynner sent på jobb i morgen, så da blir det tid. Skal skrive opp både kg og cm her i morgen. Har utrolig mange kg å ta av, sist jeg veide meg var jeg 112kg (et år siden haha), er ca 172cm høy.

#30 Trollmor m/ trolljente

Trollmor m/ trolljente

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 18 oktober 2011 - 21:33

Hvor mange trapper er det snakk om her? :P Bor i blokk med 4etg så da blir det en del hoho!

#31 Virrevappen

Virrevappen

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 19 oktober 2011 - 06:51

God morgen! :) Nå har jeg nettopp veid meg, min BMI er 25.72. Veier 72.5 kg! Målet mitt er altså hvertfall 62 kg den 1.januar (det endelige målet mitt er ca 55 kg, men de siste kiloene er ofte ganske trege å få av, det blir et mål frem mot bikinisesongen). Jeg er veldig motivert nå kjenner jeg!! :) Nå skal jeg innta dagens frokost: 2 knekkebrød med makrell i tomat og et glass skummet melk. Har også laget meg en kalender med 75 dager, der jeg skriver opp hva jeg skriver hver dag og krysser grønt for dager jeg har klart å være sunn ;) Har jeg klart å være sunn mange dager + har gått ned 2 kg pr 2.uke, så skal jeg belønne meg selv (ikke i form av usunn mat, men kanskje en ny cd, en ny treningsbukse osv). En treningskalender. Der jeg skriver hva jeg skal trene for dagen (tur, treningsstudio, rockering) og krysse av hvis jeg har gjort det. En vann-plan. Jeg er ikke flink å drikke nok vann, derfor har jeg laget meg en vannplan der jeg skal føre opp hvor mange glass vann jeg drikker daglig. Man skal drikke 2 liter vann pr dag, altså 14 liter i uken! 12 liter = liten belønning (ny pakke med grønn forbrenningste for eksempel).

#32 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 19 oktober 2011 - 06:59

Å hallo ja, så mye for å prøve å være anonym om egen identitet, haha! Jaja, jeg er ikke aktiv på forumet uansett ;) Vyssa = -LilleMy. Kampen mot mammakiloene ;)
- LilleMy

#33 mastermind

mastermind

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 42 Innlegg:

Skrevet 19 oktober 2011 - 07:47

Er klar! Eller... det var det å holde seg da.. 8 mnd siden fødselen. Er tilbake til normalvekt, men 4 kg igjen til startvekta før fødselen (hadde vært flink...) NÅ! Start: 69kg, 167cm BMI 24,7(helt øverst på normalvekt) Målet mitt er 65 kg og en flatere mage, der er der problemet ligger. Om jeg går mer ned gjør det ikke noe, men vil ikke være for tynn heller. Flere på jobben som kommenterte at jeg var litt for tynn før fødselen. Har startet med et knekkebrød og en stort glass vann til frokost i dag. Ute PISSREGNER det! Det blir 15 min på rockeringen når mini sovner straks.

• Gjest

Skrevet 19 oktober 2011 - 08:43

Slenger meg på her jeg ;) Her har vekta gått sakte men sikkert oppover de siste årene. Mye som har skjedd og vannvittig dårlig kosthold. Er 168 høy og har en startvekt på 85 kg 9 mnd siden fødsel og vekta har stått nesten stille.. For bare 3 uker siden var den på nesten 88 så jeg har smugstartet litt. Målet mitt er 65 kg men starter med 10 først. Masse lykke til jenter :P

#35 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 19 oktober 2011 - 09:18

Vi er like høye vi da, SnuskaRuska :) Men alle er jo forskjellig bygd, hehe. Jeg veide 64 kg før jeg ble gravid (holdt på å slanke meg, hadde klart 10kg), men var fortsatt ikke fornøyd, så denne gangen skal jeg se 5x-tallet ;) Men jeg er veldig kraftig bygd da.
- LilleMy

#36 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 19 oktober 2011 - 09:29

Nå har jeg fullført dagens utfordring!! Det var KNALLHARDT, jeg ble skikkelig sliten veldig fort, haha, dumme kondis! Jeg gikk 15 trappetrinn opp 50 ganger ;) (100 ganger hvis man teller både opp og nedturene). Dette var tøft altså! Pulsen er HØY, haha. Men nå har jeg tatt et tak mot kiloene, og det er herlig!! Liker ikke å bli sliten og svett, men sånn er det hvis man vil ha vekk kiloene, det kommer dessverre ingen blå ånd i lampe og fjerner de ;)
- LilleMy

#37 -LilleMy

-LilleMy

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Skrevet 19 oktober 2011 - 09:30

Her er det 15 trappetrinn fra 1. - 2. etg ;) Du kan jo eventuelt gå alle etasjene opp, men færre ganger opp/ned ;) Det mest effektive er jo å gå OPP, ned er ikke så strevsomt (bortsett fra at man er gele i beina)
- LilleMy

• Gjest

Skrevet 19 oktober 2011 - 10:22

Jeg jogget opp 10 ganger og holdt på å svime av.Ikke så lett med en hund som flyr i beina på meg. (Ikke det at han har skylda for at jeg måtte stoppe ;p) Tror jeg skal starte litt roligere. Tar meg en lang kjapp gåtur i det fine været med hund og barn jeg :)

#39 moota m storesøster&lillebror

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 8 244 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 19 oktober 2011 - 11:08

Da har jeg gått i trappene, ble verken løping eller jogging her, men ble i alle fall 50 ganger opp og ned. Har ikke telt trappetrinna, men det var nok! Kjentes i bena. Blir nok ikke ny tur imorgen, tøyet ut, men ser for meg at jeg får gangsperr som det holder he he =) Kjekt at vi er mange nå, det er god motivasjon. Usikker på om jeg klarer 10 kg til nyttår, siden det er de siste 10 kiloene jeg skal ned, men skal prøve og så får vi heller se hvordan det går.

#40 ScaryMama

ScaryMama

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 239 Innlegg:

Skrevet 20 oktober 2011 - 09:11

Jeg vil også slenge meg på! Jeg er 165 og veier 73 kilo og vil gjerne ned 10 men jeg vil fokusere mest på kroppsammensetning fremfor kilo. Jeg har vært på kroppsanalyse og vet at jeg har 50 kilo fettfri masse på kroppen. Jeg ønsker å beholde de musklene, og gjerne øke den fettfrie massen på kroppen. Derfor er det viktig at jeg trener mye og ikke har som mål å gå ned mer enn 10... Til deg som spurte hvordan vi ser ut kan jeg svare at jeg bruker 29 i jeans og M i topper og kjoler. Vurderer å prøve noka nå men må bare ha nok motivasjon først! Har også vært lit lat med treningen i det siste så må prøve å komme meg på trening ca. 4 dager i uken...