Gå til innhold

Imorgen er det 75 dager til 1.januar, 10 uker. Minus 10 kg.


-LilleMy

Anbefalte innlegg

Hva skal dere spise til frokost imorgen? :) Jeg trenger tips, for jeg er ikke glad i mat så tidlig på dag ;) Husk at man trenger en solid frokost for å få energi nok, og for å ikke småspise resten av dagen fordi man er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal gifte meg i 2013 og skal ned til da, men vil jo gjerne nå det før, så gjør ingenting med motivasjon til å klare det =D

 

Min dagsmeny er som følger nå når jeg er sykemeldt og bare er hjemme:

 

FROKOST ca kl.8.30 - 9.00: 2 skiver med nesten hva som helst (ikke nugatti, peanøttsmør osv. i ukedagene)

 

LUNSJ ca kl.11.30 - 12.00: 1-2 små gulrot og 1 eple eller 2 epler eller 1 skive/knekkebrød.

 

MELLOMMÅLTID ca kl.14.30-14.45: 1 eple eller 1 rislunsj.

 

MIDDAG ca kl.16.30-17.30: en frokosttallerken med det som vi har til middag. Får aldri porsjon nr.2. Stopper når jeg ikke er sulten lenger, altså lenge før jeg er mett!

 

KVELDS: ca kl.19.30-20.30: 1 knekkebrød

 

Dette prøver jeg å følge. Unntaket er de dagene jeg går på kveldsskole. Da spiser jeg middag istedenfor mellommåltid og mellommåltid istedenfor middag. Altså bytter om på de 2.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur det at det er ikke alltid så mye som skal til for å begynne å gå ned i vekt. Droppe snopet i ukene, og gå til jobb istedefor å kjøre er en god begynnelse:)

Jeg skal springe opp og ned trappene som en helt, hihi.. Og denne rockeringen, når det bare slutter å gjøre så vondt ;)

Og vil dere komme med forslag til sunn og enkel mat? :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte på anonym under "-T" tidligere i dag.

Så gøy at så mange skal være med :))

 

Måtte jobbe ekstra, så jeg rakk ikke Claserns stengetid for å få kjøpt vekt i dag. Men begynner sent på jobb i morgen, så da blir det tid. Skal skrive opp både kg og cm her i morgen.

 

Har utrolig mange kg å ta av, sist jeg veide meg var jeg 112kg (et år siden haha), er ca 172cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

 

Nå har jeg nettopp veid meg, min BMI er 25.72.

Veier 72.5 kg!

 

Målet mitt er altså hvertfall 62 kg den 1.januar (det endelige målet mitt er ca 55 kg, men de siste kiloene er ofte ganske trege å få av, det blir et mål frem mot bikinisesongen).

 

Jeg er veldig motivert nå kjenner jeg!! :) Nå skal jeg innta dagens frokost: 2 knekkebrød med makrell i tomat og et glass skummet melk.

 

Har også laget meg en kalender med 75 dager, der jeg skriver opp hva jeg skriver hver dag og krysser grønt for dager jeg har klart å være sunn ;) Har jeg klart å være sunn mange dager + har gått ned 2 kg pr 2.uke, så skal jeg belønne meg selv (ikke i form av usunn mat, men kanskje en ny cd, en ny treningsbukse osv).

 

En treningskalender. Der jeg skriver hva jeg skal trene for dagen (tur, treningsstudio, rockering) og krysse av hvis jeg har gjort det.

 

En vann-plan. Jeg er ikke flink å drikke nok vann, derfor har jeg laget meg en vannplan der jeg skal føre opp hvor mange glass vann jeg drikker daglig. Man skal drikke 2 liter vann pr dag, altså 14 liter i uken! 12 liter = liten belønning (ny pakke med grønn forbrenningste for eksempel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å hallo ja, så mye for å prøve å være anonym om egen identitet, haha! Jaja, jeg er ikke aktiv på forumet uansett ;) Vyssa = -LilleMy.

 

Kampen mot mammakiloene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar! Eller... det var det å holde seg da..

 

8 mnd siden fødselen. Er tilbake til normalvekt, men 4 kg igjen til startvekta før fødselen (hadde vært flink...)

 

NÅ!

 

Start: 69kg, 167cm BMI 24,7(helt øverst på normalvekt)

Målet mitt er 65 kg og en flatere mage, der er der problemet ligger. Om jeg går mer ned gjør det ikke noe, men vil ikke være for tynn heller. Flere på jobben som kommenterte at jeg var litt for tynn før fødselen.

 

Har startet med et knekkebrød og en stort glass vann til frokost i dag. Ute PISSREGNER det! Det blir 15 min på rockeringen når mini sovner straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg ;)

Her har vekta gått sakte men sikkert oppover de siste årene. Mye som har skjedd og vannvittig dårlig kosthold. Er 168 høy og har en startvekt på 85 kg 9 mnd siden fødsel og vekta har stått nesten stille.. For bare 3 uker siden var den på nesten 88 så jeg har smugstartet litt.

Målet mitt er 65 kg men starter med 10 først.

Masse lykke til jenter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er like høye vi da, SnuskaRuska :) Men alle er jo forskjellig bygd, hehe. Jeg veide 64 kg før jeg ble gravid (holdt på å slanke meg, hadde klart 10kg), men var fortsatt ikke fornøyd, så denne gangen skal jeg se 5x-tallet ;) Men jeg er veldig kraftig bygd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fullført dagens utfordring!! Det var KNALLHARDT, jeg ble skikkelig sliten veldig fort, haha, dumme kondis!

 

Jeg gikk 15 trappetrinn opp 50 ganger ;) (100 ganger hvis man teller både opp og nedturene). Dette var tøft altså! Pulsen er HØY, haha.

 

Men nå har jeg tatt et tak mot kiloene, og det er herlig!! Liker ikke å bli sliten og svett, men sånn er det hvis man vil ha vekk kiloene, det kommer dessverre ingen blå ånd i lampe og fjerner de ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 15 trappetrinn fra 1. - 2. etg ;) Du kan jo eventuelt gå alle etasjene opp, men færre ganger opp/ned ;) Det mest effektive er jo å gå OPP, ned er ikke så strevsomt (bortsett fra at man er gele i beina)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jogget opp 10 ganger og holdt på å svime av.Ikke så lett med en hund som flyr i beina på meg. (Ikke det at han har skylda for at jeg måtte stoppe ;p) Tror jeg skal starte litt roligere. Tar meg en lang kjapp gåtur i det fine været med hund og barn jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg gått i trappene, ble verken løping eller jogging her, men ble i alle fall 50 ganger opp og ned. Har ikke telt trappetrinna, men det var nok! Kjentes i bena. Blir nok ikke ny tur imorgen, tøyet ut, men ser for meg at jeg får gangsperr som det holder he he =)

 

Kjekt at vi er mange nå, det er god motivasjon. Usikker på om jeg klarer 10 kg til nyttår, siden det er de siste 10 kiloene jeg skal ned, men skal prøve og så får vi heller se hvordan det går.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også slenge meg på! Jeg er 165 og veier 73 kilo og vil gjerne ned 10 men jeg vil fokusere mest på kroppsammensetning fremfor kilo. Jeg har vært på kroppsanalyse og vet at jeg har 50 kilo fettfri masse på kroppen. Jeg ønsker å beholde de musklene, og gjerne øke den fettfrie massen på kroppen. Derfor er det viktig at jeg trener mye og ikke har som mål å gå ned mer enn 10...

 

Til deg som spurte hvordan vi ser ut kan jeg svare at jeg bruker 29 i jeans og M i topper og kjoler.

 

Vurderer å prøve noka nå men må bare ha nok motivasjon først! Har også vært lit lat med treningen i det siste så må prøve å komme meg på trening ca. 4 dager i uken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kroppsanalyse?

 

Jeg bruker som regel str.42, L og har ei bukse i str.33 som er litt stor.

Jeg har lyst å komme ned i en liten str.40. Er ganske kraftig bygd og har brede hofter, skuldre osv så jeg kan ikke bli en fin str.36 f.eks.

Men jeg var vel kanskje str.46 så det er jo en del mindre.

 

Jeg har i alle fall fått en god start, spiser lite og ikke godteri og slik. Men pepsi maxen bytter jeg ikke vekk =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en skikkelig utfordring hver dag å holde seg sunn jeg :(

Igår glemte jeg frokosten, så all mat ble forskyvd, og dette spiste jeg:

 

Frokost: 1 skyr yoghurt

Lunsj: En hotdog! (ikke spør hvorfor)

Middag: Lammefrikasse

Mellommåltid: En vanlig barneyoghurt

Etter det: x antall sjokoladebiter

 

Så la jeg meg (tidlig kveld, var stuptrøtt). Og nå er det en ny dag der jeg skal prøve å være sunn! Må handle inn nye knekkebrød, sunt pålegg og litt epler, skummet melk og kanskje middag hvis vi ikke skal spise ute.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Synes det vanskelig jeg også Lillemy. Dagene går greit, men når kvelden kommer da synes jeg det er vanskelig å ikke kose seg med noe. Det er virkelig min største utfordring å ikke legge meg så mett som jeg har som vane å gjøre. Men jeg har ikke noe valg nå føler jeg, orker ikke å bære rundt på alle disse ekstra kiloene lenger.

 

epler og skummet melk hørtes lurt ut å kjøpe. Skriver det ned på handlelista selv også.

 

Vi måååå jo bare klare dette her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hver dag det er lett å følge "systemet" nei.

Jeg hadde en skikelig travel dag igår med bl.a noen timer på sykehuset hos min farmor. Jeg fikk ikke tid til å spise lunsj og middag ble bare 2 knekkebrød. Jeg vet at man må spise regelmessige måltider for å holde forbrenningen oppe osv. Det er ikke for å prøve å sulte meg, men når noen man er så glad i ligger på sitt siste, er det ikke alltid man tenker så masse på mat.

Det resulterte jo selvfølgelig i en fæl hodepine resten av dagen, og i natt og litt idag, håper det gir seg nå, kjennes slik ut =)

 

Jeg har ikke problem med å holde meg borte fra godteri eller mat om kvelden siden jeg har holdt på med slanking en stund nå. Men jeg har problemer med at jeg er veldig glad i bakevarer og slik og faller lett for en slik fristelse, og hvis vi er på besøk som har bakt ol. Ellers lager jeg ikke mat jeg ikke kan spise, og jeg har sterk vilje, så holder meg glatt unna lørdagsgodteri selv om de andre spiser det. Det er bare enda verre dagen etterpå hvis jeg unner meg litt. Da er det bedre å bare si nei syns jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit med farmoren din moota! Det er absolutt ikke lett med sånne dager nei.. Håper hodepinen din blir vekk nå da :)

Selv syns jeg jeg klarer meg bra. Spiser regelmessig og holder aktiviteten oppe. Har også holdt på en stund så godis er ikke noe stort problem. Sliter mer med middag jeg da.. Syns alt er så godt!! Har halvert posjonen min i det siste og jeg har blitt god og mett da også :)

Ha en god helg jenter ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord SnuskaRuska =)

 

Jeg halverte også middagsporsjonene mine. I begynnelsen ble jeg ikke mett, som i mett at jeg kjenner det er fullt i magen. Men jeg var ikke sulten lenger. Det holder lenge nå. Kjenner jeg trenger mindre mat og at jeg blir uvel om jeg spiser så masse som jeg gjorde før.

 

Ha en god helg du også =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Moota. Så trist at det går så dårlig med farmoren din. uff synes det å miste noen man er glad i er det vanskeligeste og vondeste man kan oppleve. Du har min dypeste medfølelse der.

 

Synes du er utrolig flink som har gått ned så mange kilo allerede. Det er inspirerende å høre om. Det at det er lettere for deg å holde deg unna kveldsspising og gotteri når du har holdt på med slanking en stund, håper jeg kommer til å gjelde for meg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det =) Jeg har aldri mistet noen som står meg så nær, jeg kjenner at det er veldig vondt! =(

 

Det føles nesten litt uvirkelig noen ganger. At jeg har gått ned så masse. Spesielt siden jeg ikke føler jeg har blitt så mye mindre når jeg ser i speilet. Jeg ser fortsatt en flodhest i speilet og føler meg kjempefeit. Hjelper ikke med diverse tråder her inne heller. Det var en tråd her på anonym her en dag om ei som faktisk var like høy som meg og veide nesten det samme som meg. Hun fikk masse hets omtrent fordi hun lurte på om hun var tykk. Mange er jo 160-170 og veier 50-60 kilo. Lurer på hva slags kroppsbygning de har.. Jeg kan jo aldri veie 50 kilo!! =O

 

Men men, jeg må jo bare finne min trivselsvekt og prøve å holde meg der. Det har vært en av mine utfordringer oppover i årene. Ikke det å gå ned litt, men å ikke gå opp igjen det jeg gikk ned og enda litt.

Tenk hvor mange kilo jeg har gått ned tilsammen i livet hehe =P

 

Sukker suget (i alle fall mitt) forsvinner etter noen dager. Max 3-4 dager. Jeg har ikke lenger lyst på sjokolade og godteri, for jeg har ikke hatt det siden i sommer. Tenker heller ikke på at jeg vil ha det.

Og når jeg kuttet matinntaket etter sommerferien DRASTISK! så var jeg sulten i en liten uke før jeg var vant med det. Ingen har vondt av å være litt sulten, så det er en god metode om man har viljestyrke til det.

 

Jeg håper det gjelder denne gangen og at jeg slipper å slanke av meg disse kiloene flere ganger. Bryr meg ikke om jeg går opp noen kilo med jul og i ferier, men blir lei når jeg lar meg selv forfalle i flere år ved å lukke øyene og gjemme vekta!

Det er skikkelig god motivasjon med en slik gjeng her inne =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dere igår? Ble det masse digg??

Jeg hadde en liten porsjon middag og masse pepsi max utover kvelden, men ikke noe digg =)

 

Nå er det klart for god søndagsfrokost =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste litt gele og noen et par pizza-stykker. Mye bedre enn det har pleid å være, fordi jeg alltid pleier å kjøpe inn sjokolade, og jeg har ofte besøk sånn at det blir mye snacks, men igår var jeg alene ;)

 

Jeg har bestemt meg for å begynne på Noka-dietten jeg. Fordi jeg absolutt ikke klarer å holde meg til et "norsk sunt normalt kosthold". Jeg trenger å være litt streng med meg selv og få en kick-start, siden vekten har stått stille i månedsvis nå. Så da skal jeg leve på 4 milkshakes daglig i 3 uker (mer er ikke anbefalt uten at det er i samråd med lege).

 

Det jeg skal gjøre annerledes fra nå av, er å fortelle "alle" at jeg går på en diett, så jeg kan ikke spise snacks osv. Jeg er kanskje rar, men føler det er så flaut å fortelle at jeg går på diett, fordi folk da kanskje forventer å se resultater etterhvert, og det presset har jeg ikke ville hatt på meg. Men kanskje det er et sånt press jeg trenger?

 

Nå begynner jeg ihvertfall dietten imorgen! Gleder meg til å ta kontrollen over spisingen :) Og så må jeg begynne å trene på kveldstid når barnet er i seng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...