Gå til innhold

Imorgen er det 75 dager til 1.januar, 10 uker. Minus 10 kg.


-LilleMy

Anbefalte innlegg

Noen som slenger seg på? Målet mitt er å bli mer fornøyd med meg selv før neste år. - 1 kg i uken (dette fungerer bare for de som i utgangspunktet har et dårlig kosthold og lite mosjon - slik som meg).

 

Skal spise sunt, lite, ofte, mye vann og grønn te, rockering på dagtid, jogging på kveldstid.

 

Motivert noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk å ta før-bilder folkens! Dette er veldig greit å se på hvis du blir fristet av noe godt eller hvis du føler vekten står stille. Jeg har tatt masse før-bilder i ulike posisjoner (stående og sittende, fra siden og bakfra/forfra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!! =D En slanketråd med masse motivasjon =) =)

 

Jeg har gått ned fra 100,2 kg til 84,5 kg, og vil gå ned til 75 kg.

Så jeg er klar for å prøve å komme ned til 75 kg til nyttår.

 

Mine mål er å spise lite og sunt og prøve å bevege meg litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva, dette var nettop det jeg trengte!!!

tusen takk til deg som fikk meg motivert!

Den store oreopakken som jeg nettopp stappet i meg var ikke like motiverende. Håper flere er med og at vi kan klare dette!

 

Vekt: 65

Mål: 55

(er bare 1,60 høy, så selv om antall kg høres lite ut så ser det ut som jeg veier 70kg) Veide 55kg før jeg ble gravid.. Desverre snart 4 år siden!

 

Jeg skal gå tur/kanskje jogge 2-3 ganger i uken, spise oftere og mindre (gjerne lavkarbo da jeg sliter litt med gluten og magen fra før).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så flink du har vært!! Hvordan har du klart det??

 

Jeg veier ca 73 kg, er 168 cm høy. Skal veie meg imorgen tidlig! Vet at det ikke høres mye ut, men jeg er ganske så stor og har alltid vært det. Skal ned ca 15 kg.

 

Min plan er som din, spise lite og sunt + prøve å være mer aktiv (er minimalt aktiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også spist alt for mye usunt idag! Var på besøk, jeg sier ikke mer, det blir alltid kose-mat :( Dette er en stor utfordring for meg! Men ved neste besøk skal jeg begrense meg veldig! Skal sette meg et mål om for eksempel bare 3 sjokoladebiter eller lignende, for det er ofte på denne måten jeg skeier veldig ut.

 

Men IMORGEN, imorgen begynner vi!! Husk å begynne med en sunn og god frokost, frokost er dagens viktigste måltid og setter standarden for dagen! Og hvis man sprekker, spiser usunt eller mye til ett måltid, ikke sørg ved neste og tenk at "nå har jeg allerede sprukket, da kan jeg bare fortsette med det usunne". Man må heller prøve å tenke at det var en FEIL, nå skal vi gjøre det bra igjen!

 

Noen som er med å sette et TRENINGSMÅL for imorgen?? (for eksempel x.antall turer opp-ned trappen ((GOD trening)), så-og-så lang jogge/gåtur). Noen som har rockering?? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JAAAA! Jeg trenger å gå ned gaa 10 kg, fornøyd med åtte også.

 

Jeg er 161cm høy, og veier nå ca 65 kg, og 55 kg er målet.

 

Det skal jeg få til ved å redusere på godteriet, og bevege meg mer. Det med bevegelsen er en utfordring, da jeg er alene på kveldene, men skal gjøre så godt jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så flott moota!

 

Jeg har bare gått opp. Var 76 etter fødsel for 2 årsiden, 72 da jeg ble gravid.

 

Er nå 85, det meste på magen:(

Mål: 72, men helst 70

 

Gikk ned 11 kg før jeg ble gravid, fra 83 til 72, så vet det er mulig, men såååå f#rb@nn@ tungt, særlig for en sånn sofagris som meg som er så dårlig på fysisk aktivitet.

 

Har nå kutta sukker og det har vært beinhardt. Neste mål er å kutte ned på porsjoner, spise litt mindre til hvert måltid. Så skal jeg vurdere fysisk aktivitet, men synes det er så fælt å bli sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også kutte sukker, jeg er skikkelig sjokoholiker :( Porsjoner spiser jeg fornuftig av synes jeg. Men aktivitet er det dårlig med, synes også det er fælt å bli sliten og svett, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som sagt 168 cm. Veide 64 kg da jeg ble gravid, og hadde slanket meg lenge og så en ende på slankingen, hehe. Men siden jeg ikke var fornøyd, så skal jeg enda mer ned denne ganger, skal se 5x-tallet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker er visst like avhengighesskapende som herion. Var om det på NRKpuls for et par uker siden. Men når man kommer over kneika etter ca 2 uker, går det greitt.

 

Min utfordring er å bli fysisk aktiv. Har vurdert personlig trener, men vet ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MORGENDAGENS TRENINGS-UTFORDRING:

50 ganger OPP trappen (altså 100ganger opp-ned). Såfremt dere har trapp i hus eller utenfor huset da.

 

Dette har jeg ikke testet før, men har lest at det skal kjennes godt, men jeg vet ikke hvor mange ganger man må gå for å kjenne det ;) Dette burde ALLE klare og gidde selv om været er dårlig!

 

Noen som tar utfordringen?? Dette kan dere lett sette av litt tid på!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er veldig avhengighetsskapende! Sjokolade er min største synd :(

 

Da har vi lik utfordring, Slaraffen! Jeg har også vurdert personlig trener, men vil få LITT kondis før jeg skal ha det ;) ellers kommer jeg til å krepere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det skal såklart gjøres så raskt man kan (gjerne jogging, men jeg vil ikke ødelegge armer og ben..). Få opp pulsen litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil være med på dette! Eige ikke motivasjon ein plass!!! Vil ned ihvertfalll 5-6 kg! Men jeg trenger kostholdtips. Litt kresen og ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en lang tur =O Har gått opp og ned mange mange kilo i mitt liv.

 

Det ble litt langt da, men..

Historien om den siste turen er; gikk på lavkarbo. Gikk ned 10 kg. Måtte slutte på lavkarbo da jeg havnet på sjukehuset med nyrebekkenbetennelse. Begynnte aldri igjen og la på meg 20 kg =O

 

Jeg var stor og ble bare større. Ei venninne spurte om jeg ville prøve noka. Og jeg var desperat nok til å prøve det meste. Gikk nøye på noka og gikk fra 100,2 kg til 88,2 kg på 3 mnd eller 12 uker.

Var så litt opp og ned.

Og når jeg begynte i en litt mer fysisk krevende jobb kuttet jeg mer og mer ned på noka. Jeg måtte ha mat. Og når jeg hadde drukket den siste kartongen med shake sluttet jeg på noka og gikk over til faste sunne måltider.

Rundt 17.mai i år bestemte vi oss for å reise til syden i sommer og det ga motivasjon. Jeg halverte middagsporsjonen og gikk ned 5-6kg frem til midten av juli.

 

La på meg litt i ferien men tok det fort av igjen. Men jeg sliter med å komme meg videre derfra. Var 85,7 når vi reiste på ferie, og har vært nede i 84,3, men jeg sliter litt med motivasjonen og jeg sitter for masse i ro nå når jeg er sykemeldt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med på denne! Kanskje det hjelper på motivasjonen;)

Jeg begynte i sommer, syklet hver dag, spiste sunt, tok sit-ups og droppet brus!

Det hadde nok blitt bra... Om jeg bare hadde holdt ut i mer enn en uke:/

Brusen er nok det viktigste for meg siden jeg lett drikker 3 liter hver dag:/ har prøvd å kutte ut flere ganger, men det er så godt:D

 

For å være helt ærlig så vet jeg ikke helt sikker på hva jeg veier, men sist jeg veide meg veide jeg 70 og jeg vet jeg har gått opp mer. Trivselsvekten er 55, er bare 165 høy, så kanskje det er dette som skal til for å få opp motivasjonen:)

Kanskje jeg skal kjøpe meg en vekt... Har målebånd så jeg kan iallefall holde telle på cm:)

Tar morgendagens utfordring med trappen også, selvom kondisjonen er på bånn så jeg kommer helt sikkert til å slite. Men klare det, det skal jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man faktisk skal holde på i 15-20 minutt når man først har gjort det noen ganger. Ja, det gjør utrooolig vondt, så jeg klarer ikke gjøre det noe lenge. Men skal prøve å skjerpe meg, VONDT = RESULTATER :) sa min gymlærer, så det må jo ligge noe i det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser dere ut da? Kan jeg spørre om det?

Jeg er 168,5 cm og er str.42 +. Er ikke kjempe kjempetjukk, men godt overvektig. Var skikkelig tjukk når jeg var 100 kg. Men jeg ser jo enda 100kg når jeg ser meg i speilet =/

 

Jeg tar utfordringen om 50 ganger tur/retur i trappa imorgen =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd Noka! Men for meg så fungerer ikke det sånn veldig, jeg orker ikke å begynne dagen med milkshake, fordi jeg ikke får den sunnhetsfølelsen. Vil heller ikke lage milkshake foran venninner/familie, da jeg ikke vil vise for hele verden at jeg slanker meg ;) Kanskje jeg er sær sånn, men jeg vil ikke at folk skal vite at jeg slanker meg, fordi de kanskje da forventer å se resultater etterhvert, vil ikke ha det negative presset på meg ;)

 

Men ellers synes jeg Noka er veldig bra, godt på smak, hvis man klarer å tilpasse det til livsstilen sin. Noka-crispbarene er veldig greit lunsjmåltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. For et godt initiativ! Jeg vil veldig gjerne henge meg på.

Jeg er 170 høy og veier 86 kg, har aldri veid så mye før.

 

10 kg ned til 1. januar høres ut som en super start for meg.

 

Kan dessverre ikke bli med på å løpe i trappa på grunn av dårlige knær, men skal være aktiv og hive meg på treningssykkelen istede.

 

Gleder meg til å begynne å merke resultater!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi like høye, Moota :) Jeg er 168 cm. Jeg bruker litt forskjellig i størrelser, så vet ikke helt - blir ikke mye kles-shopping med denne kroppen, finner ingenting som ser fint ut, så jeg gir opp. Kjøper gjerne mange av like plagg hvis jeg først finner noe jeg trives å gå med. Er som sagt ca 73 kg (skal veie meg imorgen, godt mulig jeg veier mer), så jeg har skikkelig mage og svære lår!

 

FLOTT at så mange tar utfordringen!! Oppdater imorgen da, hvordan det gikk :) Jeg GLEDER meg til å begynne på dette prosjektet, gjør ikke dere?? Neste sommer så skal jeg kjøpe den fineste sommerkjolen og sprade fornøyd rundt lettkledd. Gleder meg til å slippe å finne måter å skjule fettet på, gleder meg til å bare dra på meg en vanlig singlet og dongeribukse og se bra ut :) Neste høst skal jeg gå med inntilsittende strikkejakke uten at fettet tyter ut. Er SÅ mye positivt med å bli tynnere. I tillegg gjør jeg det for helsens skyld, eier ikke kondis opp bakker + jeg er i risiko for å utvikle diabetes. Er ganske ung, så jeg vil ikke bruke resten av livet på å være misfornøyd med meg selv!! NOK ER NOK, vekten har ødelagt min tenåringstid, den skal IKKE ødelegge resten av livet mitt i tillegg. Skal IKKE være 50 år og angre på at jeg ikke gjorde noe tidligere. Jeg vil også se tynn og fantastisk ut, sånn som de fleste på min alder. Jeg vil også kjøpe masse fine og stilige klær, bestille klær fra nettbutikker og fine kjoler. GLEDER meg til å bli kvitt kiloene!!

 

En annen artig ting jeg vil fortelle er at alle som bærer barnet mitt synes at h*n er SÅ tung å bære på. Men det barnet mitt veier er nesten like mye som jeg skal ned i vekt, hehe! Dette synes jeg er en rar tanke, for det er jo denne unødvendige vekten jeg bærer på HVER dag, som alle andre synes er SÅ tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...