Jeg er en dame på 38 år, gravid i uke 32.
Tidligere i dag da jeg tok meg en hvil, så opplevet jeg noe skremmende. Akkurat da jeg "duppet", så begynte hjerte mitt å banke noe voldsomt. Faktisk så voldsomt at jeg trodde det var noe som vibrerte i rommet...som en vaskemaskin som sentrifugerer tøyet. Ble oppmerksom på at "dunkingen" kom fra hjertet mitt. Det varte i et-to min, og jeg ble kvalm og varm etterpå.
Lurer på om dette kan være noe "farlig", eller om det er normalt? Tenkte at siden det roet seg, så ville jeg vente med å ta kontakt med lege, men er usikker på om dette er en rett avgjørelse. Er det noen innpå her som har opplevet noe lignende?
galopperende hjerte...
Opprettet av
angelsound
, okt. 17 2011 20:14
2 svar til dette emnet
Skrevet 17 oktober 2011 - 20:14
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 12 desember 2011 - 16:49
sikkert pga høy puls, som du kan ha ved feks lavt blodtrykk. hvis du får det flere ganger fortjener det en telefon til doktor'n
Skrevet 12 desember 2011 - 17:11
Høres ut som noe jeg opplever innimellom. Har hatt det de siste 6-7åra. Det kan komme når som helst og vare i alt fra et par min til ca 1 times tid.. Selv om jeg prøver å sitte helt rolig så rister liksom hele overkroppen.
Men en gang var det litt annerledes: Jeg kjente at det dunka i området der hjerte ligger, men pulsen øka ikke.... så jeg lurer på om det kan være leamus i en muskel v hjertet som drar med seg hjertet i tillegg. For vanligvis øker pulsen til ca 2,5 slag pr vanligvis 1 slag.
Er ganske slitsomt, og blir faktisk anpusten av det....