Forslag til pålegg??
Skrevet 17 oktober 2011 - 08:22
Snarvei til forumene
Skrevet 17 oktober 2011 - 15:13
Skrevet 17 oktober 2011 - 15:25
Skrevet 17 oktober 2011 - 15:47
Skrevet 17 oktober 2011 - 22:29
- Stinkerbelle liker dette
Skrevet 18 oktober 2011 - 12:59
Skrevet 18 oktober 2011 - 20:59
Skrevet 19 oktober 2011 - 13:38
Skrevet 29 november 2011 - 12:04
Skrevet 21 desember 2011 - 22:53
Gjest_Filifjonka_*
Skrevet 27 desember 2011 - 11:26
Jeg er ikke den beste på variasjon i niste selv. Jeg har alltid med meg en skive med gulost og en skive med brunost. Har hatt det samme siden jeg gikk på ungsomsskolen. Og det går helt fint. Jeg er en sunn og oppegående person som fungerer helt fint.
Jeg ville aldri ha smurt på noe jeg vet ungene ikke liker. De trenger krefter for å gjennomføre en skoledag, og det er viktig at de spiser. Hvorfor skal ikke barn få velge pålegg selv, så lenge de ikke er helt ute på viddene ernæringsmessig? Selv om VI syns det er kjedelig så er det DE som skal spise det.
Skrevet 28 desember 2011 - 14:18
Skrevet 18 januar 2012 - 12:25
Vi bruker å smøre på: Ost, skinkeost, skinke, salami, servelat, peanøttsmør, gomme, mørsgomme, leverpostei, makrell i tomat, egg, laks, syltetøy, rødbetersalat og noen ganger andre typer salat(som italiensk salat, eggsalat osv.) Han vil gjerne ha Nugatti, men det får han kun i helgene og det vet han! Så han spør ikke mer om det!
Skrevet 21 januar 2012 - 12:18
De får også med seg frukt og grønt. Hun ene vil ha litt forskjellig frukt hun andre vil heller ha forskjellige grønnsaker. Det kuttes opp og haes i en liten boks som de har i matboksen, jeg vet de ofte tar med denne boksen i friminuttene de ikke har spisefri for å kose seg. (sett de noen ganger når jeg har gått forbi skolen, jeg bor rett ved)
Og jeg legger ved litt kjeks om vi har i skapet: kornmo, ritz eller annet vi har. Ikke mye men såpass lite at de ikke kan spise seg mette på det. Og de har fått beskjed om at spiser de ikke maten sin så kommer det ikke med slikt, hun ene prøvde seg en stund med å bare spise kjeksen og frukten, så da måtte jeg sette ned foten. Nå koser de seg med matpakka si. Her om dagen hadde de pølsefest på skolen, jeg var med på skolen en stund. Hun ene ville ikke spise så mye pølse for hun måtte ha plass til matpakka si. Hun gledet seg til matpakka si. (og jeg skal si jeg er ganske lei av å smøre på maten hennes for det er ikke stor variasjon i pålegget. Nå har det gått i skinkeost i noen mnd. Før det så var det prim. Hun har ikke hatt noe annet på maten. Minsta har hatt leverpostein på maten hver dag siden hun begynte på skolen, uten om endag som jeg klarte å legge feil mat i matboksene, alle ungene fikk en annens mat. Da var det ingen som spiste brødskivene..... og jeg fikk skikkelig kjeft. Hehe.... vanedyr er ungene. Hjemme spiser de aldri pålegget de har på skolematen, men masse forskjellig.
Skrevet 21 januar 2012 - 13:26
makrell i tomat
prim
syltetøy
ost og kaviar
skinkeost, baconost
peanuttsmør
kjøttpålegg
grønnsaker
frukt
nøtter
middagsrester- pizza, pasta, pølser, pannekaker osv!
Hun er stortsett med å lager matpakka selv, så det varierer veldig hva hun vil ha på.... går ofte i perioder! Nughatti får hun enkelte fredager som belønning for å ha spist opp maten sin de andre dagene!! :-)