Gå til innhold

søke på jobb uten at nåværende arbeidssted får vite det?? litt upraktisk med tanke på referanse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

lurer på å søke på en jobb, men skulle helst sett at ikke nåværende arbeidssted fikk vite dette i tilfelle jeg ikke får jobben... men samtidig vil jeg jo da ha en mindre attest å vise til..

 

og vil det kanskje se litt feil ut å ikke legge ved kontaktperson (attest) til nåværende arbeidssted i søknaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min søkte ny jobb uten å informere daværende jobb, ergo droppet han å bruke de somreferanse. Var på intervju i all hemmelighet, og sa ingenting før han faktisk fikk jobben. Han ville ikke ødelegge for seg selv på daværende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ganske normalt. Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for det :) En gang har jeg opplevd at de absolutt måtte ha referanse fra siste arb. sted. Da fohandlet jeg frem at de tok beslutning først. De valgte meg og jeg fikk skriftlig tilbud med betingelse om at referanser sjekket ut. Det gikk finfint!

 

Lykke til! Spennende med jobbsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skrive i søknaden at du er i en "uoppsagt stilling",så du ser helst at de ikke kontakter arbeidsstedet ditt,med mindre du er svært aktuell for stillingen.De kommer til å forstå det og kontakte deg først,dersom du er aktuell:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...