Gå til innhold

Røykekampanje til 19 mill rettet mot gravide


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bort kasta penger. Jeg regner med at de som røyker så er det mange som ikke røyker fordi de ikke gidder å slutte, men fordi de ikke greier å slutte helt.

En god venninne av meg ble faktisk syk av å slutte, så der ble hun å legen enige om å trappe ned til et minimum. Hun klarte å kutte røyken helt 4uker før termin, det var en bragd av henne som hadde røkt i 20år.

Jeg røyker selv, men jeg klarte å slutte på dagen da jeg fikk positiv test. Men jeg ble heller ikke syk slik hun ble, suget kjente jeg, men det var alt. Kansje litt ekstra gretten, men det var vel like mye hormoner.

Nå skal så sies at jeg begynte igjen noen måneder etter ammeslutt, men har aldri røkt mens jeg har had spedbarn og samsovet, aldri røkt inne der det er barn. I vårt hus er det totaltforbud. Så jeg er ute å røyker uansett vær og temp. Har stått i 20minus å røkt ute, blir mindre røyking da, men slutte gjør jeg ikke før jeg har kniven på strupen. Røyker nå ca 5-6 for dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg har min fulle rett til å dømme røykende og ammende, siden jeg klarte å slutte selv :-) Det var ikke lett, men vissheten om at et uskyldig lite vesen, som var avhengig av meg, ikke skulle få giften i seg var nok.

Hvorfor er det ikke nok for andre? Hvorfor er deres behov for røyk sterkere enn fosterets behov for røykfrihet?"

 

 

 

Grattis til dagens dummeste innlegg!!!!

Hahahahaha :) Den var ikke dårlig!

 

Uvitenhet, uvitenhet, uvitenhet... Uff uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 20:37.

 

Ang at barn av røykere burde komme under bv er det DUMMESTE jeg noen gang har hørt!

 

Mener dere virkelig at barn har det bedre under bv enn hjemme hos en røykende mor er dere bra NAIVE og har ingen peiling på hvordan det er å være barnevernsbarn.

 

Hilsen Barnevernsbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å mene at barn av røykende mødre bør komme under barnevernet viser jo bare at man EGENTLIG ikke bryr seg om barnet, man ønsker bare å heve seg over folk.

Hadde man ønsket barnets beste hadde man aldri foreslått noe så hårreisende.

 

Jeg tror ikke dette handler om å ønske det beste for barn i det hele tatt. Jeg er sikker på at hvis tusen uavnhengige forskningsrapporter avslørte at det å utsette røykende mødre for kritikk og hets, MINSKER sjansene for at de klarer å slutte, så hadde folk fremdeles kritisert og hetset. Fordi det handler ikke om at de bryr seg om barna, det handler om å ha i hvert fall ETT område der man kan føle seg bedre enn andre og endelig føle at man sitter på den høyeste hesten.

 

Hilsen uhysterisk ikke-røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du tydeligvis ikke forstår, er at fosteret kan må dårlig om mammaen blir syk! Ikke for å sammenligne det direkte, men jeg måtte begynne på medisiner igjen da jeg var gravid denne gangen, selv om det frarådes å spise denne medisinen når man er gravid. Nettopp fordi babyen kunne ta skade av at jeg hadde så mye angst og var så deprimert!

 

Livet er ikke sort-hvitt!

Det er det mange her som har vanskelig for å forstå!

"jeg greier ditten og datten, derfor kan jeg dömme alle som ikke klarer det..." Blääähhhh!!!!

Tror ikke en slik kampanje er bortkastet, men blir så dårlig av mange av holdningene her inne! Som om noen tror det ikke er farlig å röyke...*rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om dere som skriker høyest her om at mødrene må slutte å røyke også går bort til andre folk som gjør dumme ting og forteller dem hvor dumme i hodet de er, og hvor mye bedre dere selv er som ikke bedriver den aktuelle aktiviteten som disse umenneskane gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...