Gå til innhold

Endelig funnet den ultimate 3-hjulingen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en TFK til storebror (som jeg har vært fornøyd med) og har vurdert Mountain Buggy og Easywalker. Men nå har lillebror kommet og han er klar for å over i sportsdel 6 mnd gammel. Men han er engstelig av seg og kan ikke vendes fra meg slik jeg kunne med storebror på 1 år da jeg kjøpte TFK.

 

Så nå har jeg kjøpt en Koelstra Latinique! Den har alle fordelene til f.eks Mountain Buggy, men har vendbar sittedel! Full liggestilling og regulerbart fotbrett. Stilig og praktisk i tillegg til at den er vanvittig god å trille! Utrolig at vogna ikke er mer kjent og solgt her i Norge! (kun noen få butikker som fører den, kan kjøpes på nett).

 

Se her :

 

http://www.koelstra.com/en/products/119/Latinique_Sand.aspx

 

Jeg har den i fargen Sand, hadde kanskje vært mer praktisk med den sorte, men jeg synes den er fin :-)

 

Bare et tips til dere som leter! Har endelig funnet det jeg var på utkikk etter etter 3 år med barn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har akkurat bestilt denne vogna til lillebror da jeg trenger en sportsvogn som kan vendes mot den som triller. Veldig spent på om jeg blir fornøyd! Fint å høre at andre er fornøyd i alle fall! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vogna ankommet og jeg er foreløpig strålende fornøyd! Vogna minner om en krysning mellom Mountain Buggy og Brio Go. Genialt med vendbar sittedel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan etter litt tids bruk legge til noen brukererfaringer:

 

Vogna er lett å trille og manøvrere. Den beste jeg har prøvd på brostein (tidl prøvd Teutonia Prestige, TFK og Emmaljunga Duo Edge).

Den er veldig enkel å vende sittedelen på, god å trille med sittedelen begge veier, har "bøybar" frontbøyle som gjør at det er lett å sette barnet inn og ut.

Handlekurven er ikke veldig stor, men det er god plass over, slik at den likevel har plass til en del og kan brukes uten for mye fikling (bedre enn f.eks TFK)

Veldig enkel justering av rygger, samme prinsipp som f.eks Brio Go med trinnløs regulering med en stropp, bare at denne er enklere pga en ring i enden.

Lydløs justering av kalesjen og justerbar fotstøtte samt helt flat liggestilling er også bra.

Veldig enkel å legge sammen og slå opp.

Det følger ikke med fotpose, men fotposen til Brio Go (koster 129,- på nett) passer perfekt og gjør at vogna blir lun.

Og ikke minst: Jeg synes vogna er stilig å se på!

 

Eneste minus jeg kan finne er at den er kortere i setet/rygg en TFK MB etc, slik at barnet vokser ut av den litt før. Jeg har store barn, gutten vår på 2,5 kan bruke vohna, men er egentlig for stor. Han stanger litt opp i kalesjen og setet blir kanskje litt grunn.

 

Men i det store og det hele veldig fornøyd! Synes absolutt flere bør sjekke ut denne vogna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor på nettet finnes den fotposen til BrioGo?

Jeg har en Abc Cobra Design og lurer på om den vil passe der?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, skrivefeil. Mente Brio Race. Men man kan få kjøpt fotposen til Brio Go separat også, men tror den festes med knapper.

 

Her er fotposen til Brio Race:

 

http://kidsandcare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=747816&b_kid=200137

 

Den festes med hemper med borrelås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mypram.de. Veldig god service. Men den blir bare noen hundrelapper billigere enn om man bestiller den fra Koelstra.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Litt gammel denne, men nå som det er kommet litt snø...hvordan er latinique på snøføre? Lurer litt på om det lett setter seg fast snø mellom forhjulene? en annen ting jeg luerer på er liggelengden. Har lest ett sted at den kun er 87 cm lang? Stemmer dette? Og hvordan er i såfall disse cm fordelt på fotbrett lengde/selve sittelengden(fra der fotbrettet sgtrter til den ryggen begynner)/lengde rygg?

 

Takknemlig om noen vet svaret på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den fungerer helt fint på snøføre! Ikke noe problem!

 

Målte lengden nå. Den er 47 cm i rygg og 40 cm i setet (dersom du måler kun stoffet. Det er litt lenger ned til fotstøtten som sitter fast i understellet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg er fortsatt fornøyd i alle fall! Har en venninne som skal selge sin, da hun har mange vogner og må kvitte seg med en. Velger Latinique siden hennes største ikke får plass i den lenger. Tror den ligger ute på Finn hvis noen er interessert.

 

Kan tilføye at Latinique har skiftet navn i 2012 til Mambo. Helt identisk vogn, men det har kommet noe nytt tilbehør, bl.a. en kurv ala Bugaboo Donkey som kan settes på vogna når adapter til bilstol brukes :-) Vurderte å kjøpe selv, men det er så kort tid til lillemann vokser ut av Maxi Cosi-setet at det ikke er vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale nettside hvor de selger vognen?

 

De selger den på Mypram.com og på Koelstra.no. Det blir ikke så mye billigere å kjøpe den fra utlandet. Jeg kjøpte fra Koelstra.no. Jeg fikk den raskt, men hadde reklamasjon, da en del på vogna var defekt ved ankomst og det tok flere mnd å få tilsendt ny. Purret sikkert 5 ganger og til slutt måtte sambo ringe.. Har også hørt om ei som returnerte vogna da hun fikk feil farge, og det tok lang tid å få ny. Så de er ikke så gode på service på Koelstra.no. Hvordan Mypram er, vet jeg ikke, men jeg har fått raskt svar når jeg har sendt spørsmål pr e-post,

 

Har forresten funnet annonsen til venninna mi:

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32931235

 

Den ser helt ubrukt ut. Barna hennes har vært mye syke i vinter, så hun har fått brukt den veldig lite. I tillegg har hun søskenvogn som hun bruker mye. Hvis du synes svart er en ok farge, ville jeg vurdert å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Fin vogn! Jeg har også lenge hatt lyst på en trehjuling, men alltid gått bort fra det pga at alle er kun fremovervendt. Har en Quinny Buzz 3 da, og den kan jo vendes begge veier, men er mer en reisevogn-type - ikke så solid lissom.

Kunne godt tenkt meg en Koelstra, men da må jeg selge unna noen av vognene vi har først - samboer blir sprø av min vogndilla, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Fin vogn! Jeg har også lenge hatt lyst på en trehjuling, men alltid gått bort fra det pga at alle er kun fremovervendt. Har en Quinny Buzz 3 da, og den kan jo vendes begge veier, men er mer en reisevogn-type - ikke så solid lissom.

Kunne godt tenkt meg en Koelstra, men da må jeg selge unna noen av vognene vi har først - samboer blir sprø av min vogndilla, hehe;)

 

He, he.. Kjenner til problemet :-)

 

Venninna mi som skal selge er ikke inne på DiB, men oppfordret meg til å nevne at hun er ivrig på å selge vogna siden de akkurat har kjøpt hytte og trenger pengene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at dere orker vogner med sånne små hjul! De er grusomme å trille.

 

Selv hadde vi en GT Safari, med tre store, gode luftfylte hjul.

 

Fantastisk god vogn! Funket supert i skogen, på gaten på asfalt og brostein og snudde på fem-øringen inne på f.eks. kjøpesenter. Anbefales på det varmeste.

 

Vogna i linken i HI er dessuten ingen 3-hjuling, det er en upraktisk 4-hjuling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg HI, men ja det er et dobbelt hjul foran. Men dette fungerer i praksis som ett hjul, bare at vogna blir mer stabil. Og det er IKKE små hjul. De er større eller like store hjul på den som på andre vogner som MB, TFK og Easywalker. De er store og luftfylte og er bedre på brostein enn noen andre vogner jeg har prøvd (har hatt Emmaljunga, Teutonia og TFK bl.a.) På denne linken kan du kanskje se det bedre:

 

http://www.finn.no/f...nnkode=32931235

 

Nå ser jeg forresten at linken i hovedinnlegget ikke lenger linker til Latinique, men en annen vogn som er ny i 2012. Latinique har skiftet navn til Mambo i 2012. Ellers tror jeg den helt lik bortsett fra at det har kommet mer tilbehør,

 

Og til sist: Ja, det finnes adapter til Maxi Cosi! Jeg har og det funker fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er ikke jeg HI, men ja det er et dobbelt hjul foran. Men dette fungerer i praksis som ett hjul, bare at vogna blir mer stabil. Og det er IKKE små hjul. De er større eller like store hjul på den som på andre vogner som MB, TFK og Easywalker. De er store og luftfylte og er bedre på brostein enn noen andre vogner jeg har prøvd (har hatt Emmaljunga, Teutonia og TFK bl.a.) På denne linken kan du kanskje se det bedre:

 

http://www.finn.no/f...nnkode=32931235

 

Nå ser jeg forresten at linken i hovedinnlegget ikke lenger linker til Latinique, men en annen vogn som er ny i 2012. Latinique har skiftet navn til Mambo i 2012. Ellers tror jeg den helt lik bortsett fra at det har kommet mer tilbehør,

 

Og til sist: Ja, det finnes adapter til Maxi Cosi! Jeg har og det funker fint.

 

Ja, ser at linken ikke lenger linker til siden med Latinique. Nå heter den Mambo, men ser litt kjip ut på bildene. Finere i virkeligheten!

 

Og ja, det er adapter til Maxi cosi, nå er det til og med kommet et slags "bagasjerom/handlekurv" som kan brukes sammen med adapteren :-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...