Gå til innhold

Skal jeg være gnien eller bør jeg gi gave tilbake for det samme beløpet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde rund dag for litt siden. Av min bror fikk jeg da blomster og 1000kr. Nå har han straks rund dag, og jeg lurer litt på hva jeg skal gi. Bør jeg gi for det samme beløpet eller holder det å kjøpe en gave i en lavere prisklasse?! Hva ville du gjort?

 

Må sies at han tjener mange ganger bedre enn oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønte ikke helt overskriften din der du spør om du skal være gnien- hvorfor skulle du vært gnien? Du gir oss ikke noe grunn til at du "burde" være det?

Men uansett da- jeg syns du skal gi det _du_ har råd til jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bare gi penger ser det dessverre dumt ut å gi noe mindre.

Men kjøper du en fin gave har ikke summen like stor betydning.

Du skal gi det du har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje litt dum overskrift.

 

Vi pleier egentlig ikke gi gaver til hverandre, annet enn evt en blomst ol. Jeg ble derfor overrasket over at jeg fikk disse pengene.

 

Har selvsagt lyst til å kjøpe en ordentlig gave til han, men jeg synes samtidig at å gi 1000kr i en gave er MYE. Det er noe jeg kanskje bruker på ungene.

 

Min tanke var å kjøpe noe (dobbelt vaffeljern) som jeg vet han har lyst på. Men dette koster jo endel mindre. Samtidig har han, som sagt, MYE bedre råd enn oss. Vi er mer i etableringsfasen, mens han er høyt oppe i det private og tjener mange mill i året...

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ble 30 og han blir 27 så syns jeg ikke dere skal gi like mye til hverandre. I min familie gir vi litt ekstra på runde tall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...