Gå til innhold

Hjelp! Ditt beste spiontips???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig naiv og godtroende av meg tydeligvis. Oppdaget tilfeldigvis i helga at mannen har kontakt med en tidligere venninne som han har holdt skjult for meg. De var i samme miljø for 6-7 år siden, men har ikke hatt noe felles siden den gangen. Jeg vet de flørtet på denne tiden, men kjenner ikke detaljene rundt hva som skjedde den gangen (vi var sammen på dette tidspunktet også).

 

Nå skjønner jeg da at han har holdt jevnlig kontakt med henne i 6-7 år uten å fortelle det til meg!!! Ja, jeg er visst naiv som ikke har skjønt dette tidligere. Og jeg er altså helt blank på hva slags kontakt de har. Vet ikke om de møtes jevnlig eller noen ting.

 

Så da lurer jeg på hvordan jeg kan finne ut mer før jeg konfronterer mannen??? Jeg vil vite hva som ligger i denne kontakten. Dersom jeg ikke har noen bevis vet jeg han bare vil prate det bort så fort han skjønner at jeg ikke kan bevise noe.

 

Han har ikke facebookprofil og jeg aner ikke hva han ellers driver med på nettet. Har ingen passord. Vi har også hver vår pc, ikke felles.

 

Håper noen kan hjelpe meg for akkurat nå er jeg ganske langt nede. 6-7 år med en slik hemmelighet gjør at selvtilliten synker ganske mange hakk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han nøye med å passe på mobilen sin? Hvis ikke kan du jo sende henne en sms med et litt ledende spørsmål, og vente på svar.

 

Du kan opprette en epost adr. i din manns navn, og send henne en epost om at hun heretter må bruke den adr for å være på den sikre siden. Bare lag en epost adr av typen [email protected]

 

Sjekk loggen på nettleseren hans på hans laptop.

 

Sjekk mobilen både utgående og inngående meldinger osv., sjekk om han har skype, whatsapp, ping chat eller lignende tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare det at han ikke har sagt noe som får deg til å tro at han har holdt det hemmelig?

Jeg har mange venner sambo ikke vet om, og han har helt sikker mange kvinnelige venninner han er med når han og kompisene er ute og drikker.

 

Om du virker sykelig sjalu fra det øyeblikket du begynner å prate om det, vil han mest sannsynlig gå rett på defansiven med en gang. Ingen liker å bli anklaget for noe slikt, spesielt ikke av en de elsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det trenger ikke bety noe, så ikke ta helt av ennå.

Har du sjekket mobilen hans? Sjekket loggen på pc? Googlet den der dama? Finn ut hvor hun bor, om det er i en annen by vet du jo om mannen din har vært der. Har dere felles kjente som kan vite noe? Sjekk henne på fb.

Kommer ikke på mer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11:05 her igjen.

Jeg blir sjokkert over at dere i det hele tatt oppfordrer til å spionere!

Hvis en må spionere på samboeren/kjæresten sin, mangler virkelig tilliten i forholdet og er i mine øyne bortkastet tid....

SPØR HAM! Hvis han får vite at du har spionert på datalogg, mobil osv kan du være sikker på at han blir sinna. Det ville jeg også blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, vet det ikke betyr at noe må ha hendt. Men det at han har holdt dette hemmelig gjør meg forbannet! De har jo som sagt flørtet en del tidligere, så jeg vet hva de mener om hverandre. Både jeg og mannen er helt åpne om alle vi treffer og har kontakt med ellers (med ett unntak tydeligvis) og hadde han vært åpen om at han hadde kontakt med henne ville jeg tolerert det. Men å bevisst skjule sånne ting godtar jeg ikke!

 

Jeg kommer ikke til å spørre ham før jeg har bevis. Da vil han bare prate det bort. Tilliten har vært på topp hele tiden den, men innser jo nå at det er naivt fra min side.

 

Har googlet henne og hun bor 10 min herfra! Vi har ingen felles kjente. For å sjekke pc etc trenger jeg passord, det har jeg ikke...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker nesten bestemt på at gubben er utro. Slå opp med en gang, og spar deg selv for selvpiningen. For meg ser det ut til at du ser etter grunner til å bli sinna på gubben...

 

Hva om det ikke er noe å prate bort, kanskje han er helt ærlig og sier at hun er en venninne? Det må da være lov å ha venner av det motsatte kjønn uten at det skal bety noe.

Kanskje han holder det skjult for at han vet hvordan du ville reagert? Jeg ville hvert fall holdt det skjult om gubben var så sjalu og usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjenner et menneske og du finner ut at han har kontakt med vedkommende, og så friker du ut. Har dette på noen som helst måte påvirka livet ditt før nå når du velger komplett psykodrama? Eller har dere faktisk et så elendig forhold uansett at det første som slår deg er spionasje, konfrontasjon og "bevis", mens det første som vil slå ham er at dette er noe han bør "prate bort"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.32, spar deg! Jeg er ikke sjalu. Har som sagt vært sammen i over 7 år uten å være sjalu for noe som helst. Jeg vil bare vite hva som foregår, da jeg ikke liker å bli ført bak lyset. Det tror jeg er ganske normalt. Jeg har ingen formening om han er utro, jeg vil bare vite hva slags kontakt de har. Det er akkurat det jeg har skrevet i innlegget mitt, ikke noe annet.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså friker jeg ut? Trodde du sug lut var litt mer kald i fisken enn å kalle noe som dette å frike ut?

 

Og psykodrama også da!!! Ikke måte på hva du legger i dette! Mer enn meg tydligevis

 

Takk for morsom analyse! Skal notere den bak øret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker ikke helt i vater HI. Du har jo allerede bestemt deg for at han "bevisst har skjult" dette. Du er "ført bak lyset". Du krisemaksimerer så voldsomt at det er vanskelig å ta deg på alvor.

 

Kanskje du skal puste i en halv times tid før du gjør noe tåpelig du kommer til å angre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Sug lut -hun skriver jo over at de har flørtet imens hun og mannen var i et forhold - noe som i seg selv ikke er greit! Synes det er respektløst av mannen å holde kontakt med ei som nesten er nabo, som han flørtet med selv om han har vært i forhold med ei annen, og attpåtil holde det skjult. Ikke noe med å være sjalu å gjøre, men hadde min mann åpenlyst flørtet med ei annen jente, hadde jeg krevet at de kuttet kontakten. Man flørter ikke med andre når man er i forhold, da får man holde seg singel, og flørte med hvem man vil, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på forumet må man stole helt blindt på mannen, ikke mistenke noen ting, all kontakt og flørting med andre damer er jo "bare venninner", mannen mååå jo få lov til det. Neste utspill blir vel at hvis noen finner mannen i seng med ei annen dame hjemme, så blir man oppfordret til å gå og koke kaffe til dem. Seriøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du friker ut. Det er ikke normalt å spionere på sin partner, det er heller ikke normalt å gå i psykomodus av kvinner fra fortida som du ikke vet noe som helst om de siste årene. Jo forresten, her inne er det antakelig normalen, men det sier ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.46: kan du ikke komme med et saklig innlegg? Ikke et sarkastisk innlegg som er så virkelighetsfjernt at det nesten er litt vondt å lese det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Jeg flørter ikke med andre når jeg er i forhold. Ingen i min omgangskrets gjør det. Flørte gjør man for å vekke interesse hos et menneske av motsatt kjønn, så det er ulogisk å gjøre det etter at man allerede har funnet en partner?

Og joda, både jeg og mine venner er oppegående. Men vi synes like godt det er upassende å flørte med andre når man er opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gal? Da får jo han spørmål som: Hva mente du med den sms`en eller mailen du sendte? Det er jo å be om trøbbel.

 

Nei, jeg hadde nok spurt han, men på rett måte. Du må ikke angripe han, men si noe som: husker du for 6 år siden, da jeg trodde det var noe på gang med deg og den dama. Nå mistenker jeg det samme, og det gjør veldig vondt... Om han virkelig prater det bort, burde han få skikkelig dårlig samvittighet neste gang han er med henne. Synes du skal tenke at han er uskyldig til det motsatte er bevist, uten å lete etter de rette bevisene. Det kommer nok for en dag uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget? Det er en sosial omgangsform som gjørfolk glade og gir dem bekreftelse. De aller, aller fleste mennesker flørter hver dag. Jeg tror ikke du vet hva flørting er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis aldri blitt bedratt på det groveste, sug lut. Jeg stolte på min eksmann og lot ham reise på utenlandsreise med kompiser (som jeg trodde), mens jeg passet felles barn i 2 uker. Senere kom jeg inn på e-posten hans som han lot stå oppe, og fant ut at han har vært registrert på datingsside som singel, og avtalte med flere damer fra det landet han var i, om å møtes da han var på tur der. Jeg har aldri vært sjalu eller kontrollerende, så det kom ut av det blå. Så det er greit at forhold bygger på tillit, men mannen til HI har allerede brutt den ved å skjule kontakten med denne damen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trenger du bekreftelse fra andre når du er lykkelig i forholdet ditt? Hvorfor MÅ man ha blikk/flørtende replikker fra andre menn, hvis man får nok kjærlighet hjemme? Jeg mener også at man i et normalt forhold ikke behøver å flørte med andre. Det som gjør MEG glad, er å omgås venner og bekjente, diskutere interessante temaer, le, finne på artige aktiviteter og være ute i naturen. Ikke kaste forførende blikk på alt som går på tre bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Normal "flørting", som du mener, hverdagslig, er noe annet enn "flørting" som HI mener. Da hun sier "de har flørtet på den tiden", sikter hun til noe som har skjedd flere ganger over tid, ikke at de har utvekslet flørtende spøk i en butikk osv - flørtet på den måten som DU tolker. Det er flørting over flere ganger med samme person, som jeg ikke synes er akseptabelt i et forhold. Ikke dra spøk til en kollega eller klaske en kompis på rompa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...