Sv: Føler meg hjelpesløs! Totalt hjelpesløs! Håper virkelig noen kan hjelpe meg litt her.
Skrevet 19 september 2011 - 21:11 #1
Skrevet 02 oktober 2011 - 21:42 #2
Skrevet 12 februar 2012 - 12:48 #3
Skrevet 16 februar 2012 - 16:33 #4
Skrevet 16 februar 2012 - 23:53 #5
Her er hun ikke sint eller trassig i barnehagen, det virker som det er verst hjemme (har spurt i bhg).
Fungerer det å ta en 4 åring til psykolog? Jeg tenker de er for små men......
Skrevet 19 februar 2012 - 00:43 #6
Skrevet 27 februar 2012 - 19:13 #7
Skrevet 07 mars 2012 - 21:55 #8
Vi tenker ofte at barn forstår og hører hva vi sier, men så gjør de likevel ikke det rette. For oss voksne er det litt uforståelig at det ikke "bare hører" når de vet at det som er lurt...
Jeg ville forsøkt med store doser anerkjennelse, og prøvd så godt som mulig å holde følelsene tilbake. Dvs de negative følelsene, de som kommer frem fra frustrasjon osv.. Når disse følelsene dukker opp, har dere allerede en energikamp dere imellom...og den energien jenta kan hente ut av kampen er altfor sterk til å gi slipp på... Det finnes voksne som ikke klarer stoppe/tre ut av en slik drakamp,så å forvente at et barn skal klare det er....ja, utopi... Holde hodet kaldt er mitt beste råd. Og så sette ord på det du ser, anerkjenn henne, SE henne, uansett hva det er du ser... Jeg mener at mennesker ønsker å bli SETT mest av alt, uansett. Vanskelige barn søker gjerne anerkjennelse... Om vi voksne klarer å stoppe litt opp på et sted mellom: å motta dårlig oppførsel - og å ønske å korrigere/endre den. Det kan være nyttig å stoppe litt opp, før man går løs på å skulle endre barnet...stoppe trøbbelet... Ta noen pust i bakken, beskriv det du ser for henne, si evt hva du selv synes er ålreit i stedet (uten bebreidelse forøvrig). Ofte vil man oppleve at barnet endrer seg selv, uten at du trenger å "bestemme" det... Og DA er energikampen i alle fall borte. Ingen liker å bli oppdratt...det fører rett og slett til konflikter...
Skrevet 27 april 2012 - 13:57 #9
Snarveier
Siste opprettede emner
-
Hva har dere i timelønn?Anonym bruker - i dag, 14:50
-
-
ForsvarsfruerAnonym bruker - i dag, 14:40
-
Aarrgh! Kviser i nakken og på ryggen...Anonym bruker - i dag, 14:35
-
Haha en som jobber på Nav ble skallet ned i går!!Anonym bruker - i dag, 14:31
-
-
Siste innlegg
-
Når begynner dere med sportsdelen?
6 mnder. Da ble bagen for liten.
me_87 - i dag, 14:49 -
Jobber du? I så fall jobber du heltid? Hvor kan jeg finne energi? jeg har en søn...
Mamma1992 - i dag, 14:38