Gå til innhold

Er det realistiskt, eller egoistiskt??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det realistiskt å ta R1+BIO1+BIO2 etter jul med en liten baby og i tillegg få OK karakterer (4 og oppover)??

Jeg har så sinnsykt lyst til å skifte studium neste høst, problemet er at jeg mangler realfag fra vgs for å komme inn på drømmestudiet. Er gravid og har termin i slutten av November.

Samboeren min skal i så fall ta ut foreldrepermisjonen, og jeg vil ha 4 dager i uken på skolen. Har snakket med skolen og de skulle ordne med ammerom til meg slik samboeren min kunne komme innom skolen iløpet av dagen.

 

Noen som erfaring fra lignende, eller har hatt kun pappa hjemme i permisjonen? Vil babyen ta skade av at jeg ikke er hjemme attmed den hele tiden i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg tror nøkkelen her heter MOTIVASJON. Er du motivert nok får du det til. Men husk at du mister dyrebar tid med babyen din og den får du aldri igjen. Det må du være klar for å ofre tror jeg.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som gjorde det samme som du har tenkt deg. Hun tok opp flere fag like etter fødsel, og for henne gikk det bra. Hun klarte seg med god hjelp fra sin mann. Fikk bra karakter og har kommet inn på høyskolen nå.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vær alene med barna, så klarer jo ikke helt å sette meg inn i situasjonen at det finnes en annen voksen som kan bidra.

Men så små barn trenger jo èn hovedomsorgsperson, og det blir jo veldig ofte mamma'n, siden du ammer. Jeg hadde ikke klart det, og jeg er veldig glad i å studere, men det er meg da...

 

Jeg tror jeg hadde satt meg ned NÅ, idag, og lest og gjort oppgaver det remmer og tøy kunne holde, slik at du når du føder bare har igjen siste bit av pensum, og da bare trenger å møte opp på skolen helt mot slutten av neste semester.

 

Hvis du velger å gå på skole med en nyfødt, mister du MYE verdigfull tid med barnet ditt, den tiden kommer aldri tilbake. Da skal man være veldig motivert for at det skal oppveie dette tapet.

 

Hm... personlig hadde jeg nok utsatt dette et år, og lest litt av og til når jeg hadde tid frem til da...

 

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...