Gå til innhold

Når er den "verste perioden" med to tette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det like etter nr 2 er født? Er det når de er 2-3 år? Når de er i skolelader, eller i ungdomstiden? Eller er det hele tiden??!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mine er det 15 mnder mellom, og de er foreløbig bare 1 og 2,5, så vet ikke noe om hvordan ting går videre hehe men akkurat nå funker ting veldig bra, var mer slitsomt når minste var baby og lealøs enn nå som han går, er litt mer robust og fikser litt mer action og lek med store søster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 19 mnd mellom mine.

 

Synes den verste perioden var fra minste var nyfødt til hun ble ca 1,5 år.

 

Fortsat slitsomt,men nå når hun er 2 år kan de leke mer sammen.

 

Hadde aldri gjort det igjen. Ville hatt 4-5 år i mellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns det ble BEDRE med tiden etter spedbarnsperioden? :-D

 

Vi har to tette, og de skiller 16 mnd. Minsten her er riktig nok bare noen få mnd ennå, men jeg har ennå "til gode" å ha opplevelsen av at dette er fryktelig slitsomt ... som så altfor mange sa til meg før minsten ble født. Jeg ble stadig advart om at dersom jeg bare holdt ut gjennom de første par årene, så ville alt bli mye enklere, og de to små ville få masse glede av hverandre. Men jeg har ennå bare positive erfaringer omkring det å få to tette. Selvsagt tar ting langt mer tid nå enn før, og jeg må i stor grad passe på at eldstemann ikke er for hardhendt med minsten - men hva så? Jeg har permisjon, og har allverdens med tid! Har begynt å tenke at jeg har mye "fryktelig slitsomt" å se frem til, og selv om jeg er godt kjent med både trassing og egenrådighet (har barn i skolealder også), så kan jeg ikke helt se for meg at det kommer til å bli så fryktelig..?!

 

Tusen takk for svar!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var mest slitsomt da minste ble 10-12 mnd gammel, da kranglet de HELE tiden. De skulle ha samme leke, sitte på samme fang osv osv osv. Det var hyl og skrik, slåing og kloring, sjalusi og spetakkel fra morgen til kveld.

 

Nå er de straks 3 og 4 år gamle og leker kjempefint sammen. Litt krangel er det selvfølgelig innimellom, men stort sett velger de å være sammen hele tiden. Har stor glede av hverandre og passer på hverandre.

 

Ungdomstiden kan jeg ikke uttale meg om på noen år enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke første året var slitsomt, det gikk som en lek.

 

Men da minste begynte gå, sitte ved middagsbordet, stikke av med yndlingslekene osv til eldste, da begynte slitet ;)

 

Men det gikk seg fint til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...