Gå til innhold

Er jeg teit og vanskelig som ikke ønsker å dele forelesningsnotater?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En jeg studerer med har en kjæreste som bor langt unna, og hun prioriteter å reise til ham fremfor å være på forelesninger. Hun sender meg da typisk en melding i etterkant av disse forelesningene og sier; "hei, kan du sende meg notatene fra forelesningen?". Jeg synes det er fryktelig irriterende og ønsker faktisk ikke å dele mine notater. Jeg synes det er hennes eget ansvar å være på forelesning, og jeg har ikke noe ønske om å dele mine notater (som ofte også får egne tanker med seg), slik at hun slipper billig unna når hun velger å være borte. Det er jo mine tanker og mitt arbeid, og jeg har fått den informasjonen ved å gjøre med forberedt til forelesning, følge flittig med under forelesning og samtidig gjøre med tanker underveis. Liker ikke å måtte dele det med andre. Det er en ting hvis det skjer en gang, men det er snakk om ofte!

 

Samtidig er det veldig vanskelig å si nei. Er jeg veldig vanskelig, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du er teit og vanskelig.... Høres ut som du prøver å oppdra henne!!

 

Gi henne notatene da. Sannsynligvis får hun lite eller ikke noe ut av det smatidig som hun ikke har hørt foreleser. Så hvorfor så prippen?? Aldri vært forelsket før?

 

Hadde ALDRI giddet hverken å irritere meg eller bli "uvenn" med en jeg studerte sammen med pga. noen notater....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er vanskelig, men det er meg og er sikkert mange som ikke synes du er det.

 

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å låne vekk notater. Hun må jo ikevel lesde for å bestå. Jeg skjønner ikke helt greia med å være vanskelig kun for å være vanskelig, eller fordi man ikke selv tjener på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er sært, ja.

 

Notater er notater.. Er du redd hun skal få en bedre karakter en deg kanskje ?