Gå til innhold

Er jeg teit og vanskelig som ikke ønsker å dele forelesningsnotater?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En jeg studerer med har en kjæreste som bor langt unna, og hun prioriteter å reise til ham fremfor å være på forelesninger. Hun sender meg da typisk en melding i etterkant av disse forelesningene og sier; "hei, kan du sende meg notatene fra forelesningen?". Jeg synes det er fryktelig irriterende og ønsker faktisk ikke å dele mine notater. Jeg synes det er hennes eget ansvar å være på forelesning, og jeg har ikke noe ønske om å dele mine notater (som ofte også får egne tanker med seg), slik at hun slipper billig unna når hun velger å være borte. Det er jo mine tanker og mitt arbeid, og jeg har fått den informasjonen ved å gjøre med forberedt til forelesning, følge flittig med under forelesning og samtidig gjøre med tanker underveis. Liker ikke å måtte dele det med andre. Det er en ting hvis det skjer en gang, men det er snakk om ofte!

 

Samtidig er det veldig vanskelig å si nei. Er jeg veldig vanskelig, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du er teit og vanskelig.... Høres ut som du prøver å oppdra henne!!

 

Gi henne notatene da. Sannsynligvis får hun lite eller ikke noe ut av det smatidig som hun ikke har hørt foreleser. Så hvorfor så prippen?? Aldri vært forelsket før?

 

Hadde ALDRI giddet hverken å irritere meg eller bli "uvenn" med en jeg studerte sammen med pga. noen notater....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er vanskelig, men det er meg og er sikkert mange som ikke synes du er det.

 

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å låne vekk notater. Hun må jo ikevel lesde for å bestå. Jeg skjønner ikke helt greia med å være vanskelig kun for å være vanskelig, eller fordi man ikke selv tjener på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er sært, ja.

 

Notater er notater.. Er du redd hun skal få en bedre karakter en deg kanskje ?

Jeg deler gladelig notater med mine studieveninner og motsatt! Ingen av samtlige 12 personer av problemer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herregud...gjør det noe å gi henne notatene? Hun får vel ikke stort ut av det siden det er din håndskrift, dine notater som du skjønner mest av. Hun må jo lese like mye som deg til eksamen likevel...

Gidder du virkelig at en studievenninne skal bli snurt på deg pga dette? Hun får "straffen" når eksamen kommer likevel. Hun kommer ikke til å få sammenhengen av studie pga. fravær. Du gjør da ikke studiet for henne.

 

Ja, jeg synes du er sær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo fordi det er MINE notater. Mye av mine egne tanker, og dette er et fag hvor man kan vinne mye på å ha gode tanker, så lenge man kan argumentere godt nok for det. Liker ikke at hvem som helst skal lese det jeg skriver heller, for mye av det er jo mitt personlige arbeid.

 

Ja, jeg er kanskje vanskelig, men føler samtidig at hun selv bør klare å gjøre sitt arbeid og ikke forvente å skulle få mine notater hele tiden. Vil man gjøre det bra på skolen så bør skole gå først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hørt på 21:06!!

 

Jeg er enig med deg HI i at det er surt å kopiere notatene sine til henne. Når hun tydeligvis ikke prioriterer studiene.

 

Hva med f.eks å si neste gang "du skal få notatene min denne gangen, men det blir siste. Med mindre du er syk e.l.". Da gir du beskjed om at hun ikke trenger å spørre igjen med det første.

 

Regner med hun har fått de hittil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg studerte delte vi notater med hverandre hele tiden, men det gikk jo alle veier da. De fleste av oss studerte langt hjemmefra og tok en langhelg hjemme av og til, da delte vi notater med hverandre. Følte aldri at noen sturte mange ganger i forhold til andre...

 

Mulig jeg hadde blitt "lei" om samme jenta spurte hele tiden, men jeg så aldri på det som noe problem å dele notater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver på data, så det er nok ikke vanskelig å forstå notatene mine. Dessuten er jeg flink til å skrive forståelig, jeg noterer ikke stikkord, men utfyllende og forklarende setninger.

 

Greit at hun er forelsket, men det er allikevel ikke slik at jeg skal redde hennes skolegang av den grunn, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er vanskelig! Hadde det vært en gang hadde jeg skjønt det, men å be om det etter hver forelesning synes jeg blir helt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder da ikke på alt jeg eier. Har ikke noe problem med å dele ting jeg selv er komfortabel med å dele, men jeg har ikke noe ønske om å dele mine tanker og mitt arbeid fordi andre er late og faktisk forventer det. Kjenner at det irriterer meg fryktelig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.07 her igjen. jeg synes fortsatt du er vanskelig for jeg ser enda ikke hva du taper på å låne bort notater. Egene tanker rundt en forelesning kan vel ikke bli så veldig persolige?

 

Ut fra hva du skriver synes jeg det virker som at du ikke vil hun skal gjøre det bra siden du ikke synes hun fortjener det. Som sagt jenta må jo lese og kun dine notater er sikkert ikke nok for å få henne igjennom faget.

 

Kan ikke se hva DU taper på å låne bort notater bortsett fra å være snill mot noen og det er vel ikke å forakte?

 

Men du gjør som du vil, mange er enig med deg så du er jo absolutt ikke alene om å tenke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver veldig fort, så jeg får med meg veldig mye av det foreleseren sier, og samtidig er det et fag hvor det er rom til mange gode tanker, og akkurat de tankene har jeg ikke noe videre behov for å dele gratis. Det er jo slike tanker som kan gi meg en veldig god mulighet på eksamen, nettopp fordi jeg har forberedt meg godt og følger godt med.

 

Jeg bryr meg ikke så veldig mye om hva hennes resultater er, men ser ikke at det er min oppgave å dele mitt arbeid og mine notater for at hun skal gjøre det best mulig på eksamen. Jeg tenker at det bør være hennes eget ansvar å komme på forelesninger og forberede seg slik som alle andre. En ting hvis det hadde vært fordi hun var syk en gang eller lignende, men jeg får dette spørsmålet flere ganger! Det hender til og med at hun ber meg om å skrive henne opp på lister på fag som er obligatoriske, slik at hun ikke sliter med fraværet, og ærlig talt, det er da ikke mitt ansvar!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykke Fryd ♥

Sorry ass, men jeg hadde aldri giddet å dele med en unnasluntrer. Ved sykdom hadde jeg delt med glede, men pur latskap og en gi-faen-holdning gidder jeg ikke å premiere med mine notater.

 

Vil hun gjøre det bra, lære seg stoffet og stå påeksamen så får hun jaggu møte opp på forelsninger og ta sine egne notater. Det handler om å ta ansvar for egen læring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du skal dele notatene dine. Hele samfunnet er best tjent med at studenter gjør arbeidet sitt selv med tanke på deres fremtidige karriere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er sær derosm hun sender deg slike meldinger ofte. En ting er å dele notater en gang i blant ved sykdom og sånn, men ikke HELE tiden. Studiene er tross alt hennes eget ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette ei venninne av deg? Tror ikke jeg ville sendt 40 forelesningsnotater til noen som jeg ikke kjente skikkelig...

 

Hvis det er utleveringen av dine personlige tanker som er vanskelig, ville jeg kun sendt henne kortversjoner av notatene (om du kunne fått til å redigere på en enkel måte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerpoint presentasjonene til foreleser blir vel lagt ut på fronter uansett så hun kan lese dem?

Der jeg studerer så legger hvertfall alle forelesere ut powerpointbildene, og de dekker stort sett mye av det foreleser snakker om, så det er ikke så mye som vi noterer for hånd egentlig.. Men jeg hadde ikke hatt noe problem med å dele mine notater med andre, men det er litt unødvendig når powerpointene blir lagt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...