Gå til innhold

Oslo er skandale by nummer én. Tenk deg om før vi stemmer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Under Høyre og FrP har den ene skandalen avløst den andre i Oslo. Les om vår vanstyrte hovedstad, og tenk deg om én gang til før du bestemmer deg for å la det fortsette som før:

 

http://www.dagbladet.no/2011/08/29/kultur/debatt/politikk/valg_11/oslo_kommune/17867751/

 

I tillegg til sakene som er ramset opp her, kan man legge til saken med Munch-museet. Dette har vært et prestisjeprosjekt for Høyre og FrP i den siste perioden. Saken ble igangsatt og arkitektkonkurranse arrangert, uten at bystyret ble spurt. Etter å ha kåret Lambda som vinner av arkitektkonkurransen, har H/FrP-byrådet brukt 200 millioner på utredning. For å gjøre farsen komplett, har FrP funnet ut i tolvte time at de ikke vil ha museum i Bjørvika likevel, slik at alle utgiftene har vært fullstendig bortkastet.

 

Godt valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke alltid være 100% med de som styrer kommunen, jeg synes alternativet (rød-grønt styre) er mye skumlere, så min stemme har gått til Høyre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke om hvorvidt man kan være 100 % enig. Det handler om at byen er direkte vanstyrt, og at hundrevis av millioner av kroner har rent ut i en lang rekke prosjekter som det enten ikke har blitt noe av, eller som har vært fullstendig mislykte. Ingen kan være så mye som 1 % enig i det som har skjedd i disse sakene. Ikke en gang de partiene som står bak dem.

 

Dere som stemmer Høyre eller FrP i Oslo: Er dere godt fornøyd med hvordan disse partiene har styrt byen? Synes dere de har gjort en god jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg er ikke godt fornøyd med at det har blitt sløst med penger på den måten, spesielt ikke med Flexus-systemet, det var rett og slett en forferdelig stor skandale. Allikevel ønsker jeg at Høyre skal styre byen, og jeg vil så absolutt ikke ha AP inn i makten, jeg er ikke enig i deres politikk i det hele tatt. Derfor stemmer jeg heller ikke et parti som enda ikke har fått kommet til makten i Oslo og gjort noe galt, bare fordi det pariet jeg er enig i har gjort noe galt.

 

Når det skal sies så er kommunen jeg jobber i AP-styrt, og spør du meg så har de klart å vanstyre kommunene ganske godt de også. Vet ikke engang hvor jeg skal starte.

 

Min stemme går fortsatt til Høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal altså stemme på dem som er skyld i alle disse skandalesakene som har kostet byen milliarder av kroner, fordi de andre sikkert hadde rotet det til like mye?

 

Det blir litt som å be barnevakten som holdt fest og sjenket barna om å komme tilbake neste gang du har bruk for barnevakt. De andre barnevaktene hadde sikkert ikke gjort noen bedre jobb, så da kan man vel like godt holde seg til det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altea-kjøpet: 35 millioner kroner. Ingen resultat

Tøyenbadet: 140 millioner kroner. Elendig resultat, badet må stenge på nytt i høst.

IT-reformen: Skulle gi innsparinger, gav i stedet tap på 270 millioner. Elendig resultat

Flexus-ordningen: 600 millioner. Dårlig resultat

Holmenkollen: Overskridelse på 500 %. 1,6 milliarder tapt

Konsulentbruk: Økning på 400 millioner

Renovasjon: Overskridelse på 1,35 milliarder. Fortsatt ikke fullført

TT-ordningen: 20 millioner uten resultat

Munch-museet. 200-millioner kroner. Ingen resultat.

 

Vi snakker altså om nesten fem milliarder kroner som er kastet ut av vinduet. Det er ti tusen kroner per innbygger. Godt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer åpenlyst ikke å lese det jeg skriver, gjør du? Jeg sier ikke at man skal stemme på Høyre fordi andre, f.eks. AP, kunne ha gjort det like dårlig. Hvis det er den informasjonen du får fra innlegget mitt, bør du kanskje vurdere å lese det på nytt, med nye øyne.

 

Jeg sier at min stemme fortsatt går til Høyre, og det til tross for at de har gjort noen store feil som jeg selvsagt ikke ser på som OK. Det ville ha vært både tåpelig og tragisk å skulle stemme på et parti som AP, som jeg ikke er enig med, fordi de kanskje kan gjøre det bedre enn Høyre. Det handler jo om hvilke partier jeg er enig med ifht. prioriteringer i lokalmiljøet mitt, og det er som sagt ikke AP, SV eller andre partier mot venstresiden. Jeg nevner også at jeg har sett hvilke feilvurderinger AP har gjort i kommunen jeg jobber i, og at slike feil ikke utelukkende går på et parti. Selv om det ikke gjør saken bedre.

 

Det sier vel mer om folk dersom de stemmer på et parti de er uenig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...