jeg vil gjærne døpe barnet mitt fordi det blir førdt i norge og kommer til å bo i norge og det er tradisjon i min familie.
men faren til barnet er muslim, han er ikke så interessert i det.
jeg har et barn fra før som er døpt,(annen far) og jeg synes det er det beste. er det egoistisk av meg å tenke sånn??
dilemma
Opprettet av
Anonym bruker
, sep. 02 2011 20:27
5 svar til dette emnet
Skrevet 02 september 2011 - 20:27
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 03 september 2011 - 12:51
jeg syns ikke det er egoistisk av deg:) dere må jo bare bli enige om hva som er det beste for barnet, og det mener jeg er dåp, siden barnet skal bo i norge. da slipper hun å evt døpe seg ved en komfirmasjon, og fordi det er koselig med tanke på at hele familien er samlet:)
lykketil!
Skrevet 08 oktober 2011 - 14:01
hvis dere ikke er gift, så er det mor alene som tar slike avgjørelser, - hvis dere er gift, får du prøve å overtale med gode ord å få lov å ha dåp
Skrevet 08 oktober 2011 - 22:22
Det er ikke egoistisk å døpe et barn! Dette er en fin tradisjon hvor man kan samles og feire barnet. Det er også en god handling, og en viktig handlig i et barns liv. Jeg synes absolutt ikke det er egoistisk av deg. Når dette er viktig for deg, barnet skal bo i Norge og det er en del av norsk kultur så synes jeg faktisk derimot at det er egoistisk av far.
En annen ting er i forhold til konfirmasjon. Det er mye bedre for barnet å være døpt når man skal stå til konfirmasjon, som en annen her også nevnte, for da slipper man å måtte døpe seg like før konfirmasjonen. Akkurat å døpe seg i den alderen er noe mange synes er så flaut at de ikke vil tørre å gjøre det, og du gir derfor barnet ditt et mye mer reellt valg om å konfirmere seg kristelig eller ikke, hvis barnet er døpt.
Dåp er en vakker handling, og jeg håper det ordner seg. Lykke til.
Skrevet 17 oktober 2011 - 20:50
Lykke til med det...
Skrevet 20 oktober 2011 - 14:59
Ja, jeg syns det er egoistisk. Når man velger å få barn med en som har en annen religion, så må dennes meninger også respekteres. Hva gjør din religion riktigere enn hans? Hvis dere ikke blir enige om en løsning hadde jeg latt barnet få velge religon selv, når den tid kommer.