Gå til innhold

Hvordan ble dagsoving og legging hos dere etter at barnet har begynt i barnehage for første gang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her vil hun BARE sove hvis hun får sovne i armene mine. Hun har aldri vært slik før og har alltid sovnet av seg selv uten problem. Men unntak av tannfrembrudd og sykdom.

Hun sovner fint på kvelden, men våkner igjen etter et par timer og vil bare være hos meg, innimellom på fanget til pappaen også.

På dagtid sovner hun kun hvis hun får sovne i armene mine, så legger jeg henne tilbake i sengen sin.

Kan dette være en reaksjon på barnehagestart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, absolutt pga bhg starten. Det er helt normalt at de sliter med søvnen etter bhg start. Det er mange inntrykk, og mange får også mareritt.

Det er helt vanlig, og som regel går det over etter et par mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert pga barnehagestarten ja. Det er helt normalt, men pleier vanligvis å gå over igjen ganske kjapt (hos oss tok det en drøy mnds tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg bare la hu sovne på meg da siden hun tydelig trenger mer nærhet enn før? Det er jo det jeg gjør også....

Det er bare så vondt å vite at hun trenger meg mer fordi jeg ikke er der for hu hver dag!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt en helt anderledes start. Her går de i soving kun en time. Hvor det tidligere har vært opp imot 3 timer. En stor forandring. Men, sovner greit da hun legges til dupp. Om kvelden har det vært litt anderledes, da hun har brukt litt lengere tid til innsoving. Våkner også om natten, trodde det var slutt på det nå. Men, hos meg skal ikke sove eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...