Gå til innhold

Min nybakte lille gutt og jeg kom hjem i dag!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har vel bestemt oss for navnet Tengel, han er bare så skjønn!

 

Ligger på brystkassen til sin kjære far og sover så søtt altså!

 

Lykke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer;) Tengel? Fra isfolket regner jeg med;) Ikke for å virke frekk, men hvordan fikk du med gubben på det navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja det er fra isfolket, elsker utradisjonelle navn vi! Bror heter Ravn og storesøster heter Sunniva!

 

Mannen min liker ikke disse vanlige motenavnene så det var ikke noe problem og få han med på denne avgjørelsen! Til og med jordmoren sa det var et spenstig navnevalg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.50: hvorfor MÅ det være et provokasjonsinnlegg? Ser ikke helt den jeg :)

 

HI: Gratulerer med baby med tøft navn. Her i huset har vi også Isfolk-navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et provosere-innlegg? Hvorfor det?

 

Til HI:

Gratulerer med gutten og navnet! Skikkelig spenstig! Tør nok si at jeg ikke synes det er veldig pent, men utrolig tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din nybakte lille gutt ja. Hvor mange grader stekte du ham på? Brukte du mye gjær?

 

Tengel er nyyyydelig ja. Omtrent som Loke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isfolk-navn, faktisk! Så utrolig blodharry. Isfolket er harry så det holdet, men å kalle opp ungene etter karakterene. Stønn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hva som provoserer med dette? Høres helt herlig ut, jeg misunner dere den spennende tiden dere går i møte:)

 

Tengel har jeg aldri hørt, men var et fint navn.

 

Gratulerer så masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen som spurte deg hva du mener?

 

Kanskje du skulle krype tilbake til hulen din og holde dritten for deg selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva vil du jeg ellers skal kalle det da? Hver gang vi sier hva ungene heter blir vi jo sabla ned av folk som deg. Så siden tydeligvis alle assosierer navnene deres med serien, så kaller jeg det det. Selv om det tydeligvis støter visse personer :) Men jeg gidder ikke diskutere navnene på ungene her, vi liker dem, ungene liker dem, og da er det det som teller, ikke hva anonyme synsere her inne måtte mene. Og der slutter diskusjonen for mitt vedkommende, men du er hjertelig velkommen til å spytte ut om du har noe mer på hjertet.

Og harry? Tja, if you say so. Vi er da rimelig normale, kanskje ikke helt A4 (vi svartkledde rockere er jo sjelden det ;)).

Moderskipet tar kveld, god natt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjære dere, kan man ikke kalle barna sine det man selv synes er fint?

 

Kunne ikke falt meg inn og sagt at det andre kaller sine barn er stygge navn.

 

Er flere navn jeg synes ikke er spesielt pene, men jeg går da ikke og sier nedlatende om hva andre sine barn heter, ærlig talt!

 

Ja mine barn heter Sunniva, Ravn og nå foreløpig sistemann Tengel, synes barna våre har nydelige navn, men jeg har respekt for de som tydeligvis ikke liker slike navn.

 

Mvh

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.44 igjen:)

 

Ja mange fine navn i Isfolket;) Personlig synes jeg Heike var et fint navn;) Og for å ikke glemme Cecilie... For det heter jeg;)) He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerte også på "nybakt gutt". Det heter nybakt mor eller nybakt far, og kun det.

Tror forøvrig at mange unge rocke-foreldre kommer til å angre på navnene de gir barna sine, når de endelig blir voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehehe jeg må bare le. "Isfolknavn er så harry" bla bla bla. Folk kommenterer med "herreguuud så teit å kalle opp etter Isfolket for den serien er jo bare tragisk" men de har jo tydeligvis lest denne bokserien? Det har ikke jeg og jeg har ikke peiling på hvilke navn som er der. Så det er jo litt merkelig at det er zzååååå teit når dere har leser selv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten. Har aldrig forstått at folk skal ha så spesielle nav at det er ingen som har hørt det før. Sunniva er fint. Ikke de to andre. Altfor spesielt spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tengel er et nydelig navn, og er ikke mer et "Isfolket-navn" enn Helene, Silje og Cecilie.

 

"Tengel: Et guttenavn av norrøn opprinnelse. Tengel var på sitt mest populære i 1898 og er for tiden på 1821. plass på listen over guttenavn i Norge. Betydning: norrøn:gammelt høvdingnavn. Det er 34 personer i Norge som har dette navnet."

 

Forresten, det at et navn kommer fra en bokserie man ikke liker, så er vel ikke det ensbetydende med at navnet er stygt? "Jeg liker ikke Isfolket, så alle navnene er stygge?" Jeg liker ikke Bibelen jeg heller, men veldig mange av navnene vi bruker stammer derfra.

 

Hi, gratulerer med gutten din og et godt navnevalg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tengel var lenge en fryktet person pga at han var "rammet" og bodde i den hemmelig isfolkdalen.

Men seinere kaltes han for Tengel den gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønnestengel var det første jeg tenkte på..

 

Sunniva er ett normalt navn mener jeg.

Kaptein sabeltann har jo Sunniva ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...