Gå til innhold

Slutte å røyke.............


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som synes røykeslutten går fint, eller er det flere som sliter? Er liksom ikke bare-bare.... Tenkte å slutte med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, men det er lettere sagt enn gjort. :-( Kan man bruke nicorette/nicotinell en liten periode, eller er det like sakdelig og fy-fy som røyken?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg "slutta" på mandag;)

3.dagen i dag altså, så langt går det "greit", kjenner savnet veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet 1 august, så i dag har jeg vært fullstendig uten i røyk i 1 uke :-) Jeg er ikke gravid ennå, og bruker Nicorette tyggis. Det hjelper, men er ikke enkelt likevel...HATER å slutte med røyken, men har innsett at det er bedre å slutte nå, enn når jeg er blitt gravid. Uansett tror jeg at det er kun viljestyrke som hjelper til syvende og sist....man må bare bestemme seg for at NÅ er det slutt! Og et lite tips: meld deg inn i Slutta.no ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg over. :-)

Det er kjempe-lurt å slutte før du er blitt gravid. Du har helt rett; Det er kjempe-vanskelig å slutte når du har blitt gravid. Både med tanke på samvittigheten, og suget... Det er HAT å slutte, men er verdt det når du er blitt gravid. Er nå 6+5 og sliter fortsatt med suget. Men det skal nok gå bra.

Lykke til med å bli gravid ihvertfall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14.53: Så unødvendig kommentar... Du har tydeligvis aldri røykt, da hadde du ikke bare sagt at "det er bare å ta deg sammen" - for det er det ikke. Hvis du ikke har råd / hjelp å komme med, så la nå heller være å skrive...

 

Til deg Hi: Synes det er flott at du ønsker å slutte å røyke!! :)

Selv har jeg røykt i 11 år, erstattet røyken med snus, men sluttet med snusen 2 dg etter jeg ble gravid - og det var beintøft!!!! Jeg motiverte meg selv med 3 ting. Først og fremst barnet. At jeg ikke bør straffe barnet for mine svakheter... For det andre - penger, at jeg har litt mer å rutte med. For det tredje, sier jeg til meg selv at jeg slutter nå, men det vil ikke si at jeg slutter for alltid. Om jeg vil kan jeg begynne igjen etterhvert, når det ikke skader andre enn meg selv. Så jeg ser på det mer som et opphold, og det hjelper :)

 

Lykke til !! Ps , slikkepinner er greit å ha tilgjengelig for å holde munnen opptatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...