Gå til innhold

Lurer på hvordan jeg skal takle dette svangerskapet med en så lite forståelsesfull mann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sist jeg var gravid var jeg småkvalm av og til, men langt nær så ille som det er nå. Jeg blir svimmel og dårlig av å stå oppreist for lenge og må rett som det er sette meg.

 

Blir så lei meg når han ikke viser noen forståelse. Snarere tvert imot. I dag ble jeg skikkelig uvel midt under middagslaging at jeg måtte si til ham at jeg måtte legge meg nedpå, og ba ham se til kjelen på komfyren.

 

Han holdt riktignok på med noe annet, men slenger da med leppa til meg om at "herregud, nå man du ta deg sammen. Skal vi ringe 113 eller?".

 

Nei, selvfølgelig skal vi ikke det, jeg er bare kvalm fordi jeg er gravid.

 

Er det vanlig at menn er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann har også vert lite forståelsesfull dette svangerskapet. Til tross for hyperemesis og bekkenløsning som har resultert i at jeg har vert sykemeldt hele svangerskapet.

 

Har vert en del krangler pga det. Nå er jeg heldigvis snart ferdig, 13 dager til termin! Og det er min siste graviditet. Så satser på ting ordner seg etter det! Er slitsomt når det står på, det og ikke få støtte og empati fra sin kjære. Men det går heldigvis over. Selv om det ikke burde være slik.

Menn er menn.. Dessverre :P Er kjempe missunnelig på de som har forståelsesfulle menn som støtter og hjelper til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, menn er ikke menn.

Menn er like forskjellige som oss kvinner, og kan like lite som oss kvinner bruke kjønnet sitt som unnskyldning eller forklaring på noe som helst.

 

De aller fleste, menn som kvinner, klarer å utvise sympati når en vi er glad i er syk eller har plager, uavhengig av om disse plagene kommer av en graviditet eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at menn er sånn? Nei. Det vil jeg ikke si er vanlig. Jeg har "bare" vært ekstra trøtt jeg. Likevel har jeg kunnet ligget på sofaen og slappet av ved behov, mens mannen har tatt seg av hus og barn. Sånn synes jeg det skal være når det er noe ekstra, men er jo selvfølgelig takknemmelig for at vi har det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...