Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hvorfor heter dette forumet 90 + ?

• Logg inn for å svare
20 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2011 - 12:43

Jeg er selv veldig høy og min trivselsvekt ligger på rundt 80 - 85 kg. Bikker jeg 90 kvalifisererer jeg til dette forumet, da jeg var gravid veide jeg 94 kg, dvs 10 kilo mer enn jeg er fornøyd med, og har nå lagt på meg til 114 (termin om to dager) så føler meg i og for seg "hjemme her". Men synes det er helt latterlig at kvalifikasjonen for å være her er at man skal være over 90 kg. Flere har jo en trivselsvekt på langt under 90, gjerne 60 - 65 kg, og vil være overvektige lenge før de bikker 80. Hvorfor kan ikke dette forumet være for overvektige, uten noen kvalifikasjoner ifht vekt? Synes det hele er ganske latterlig. Vet at det har vært tråder om dette før, men synes streng tatt BIM burde gjøre noe med dette, for det virker veldig useriøst spør du meg.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2011 - 14:31

Grunnen er vel at de færreste veier over 90 og er normalvektig.. da må de jo være rundt 1.90 høy eller liknende da? Problemet med å fjerne vektgrensen er jo nettop fordi at ei jente som veier 70 kg også kan føle seg veldig overvektig.. kanskje pga spiseforstyrrelser..hvem vet.. De fleste so veier over 90 (med unntak selvfølgelig) er gjerne overvektige. Og da snakker vi FØR graviditet. Jeg havnet over 90 kg sist jeg var gravid..men var ikke på dette forumet fordet. Naturlig å lgge på seg når man er gravid.., Jeg syns ikke dette er useriøst... Ser poenget ditt med at enkelte er overvektig selv i en vekt på 80.. men samtidig.. hadde man satt nedre vekt til det ville flere følt seg ille til mote om de veide over 80.. og kanksje fått trøbbel med dette..

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2011 - 15:48

Jeg er normalvektig, og jeg kommer innenfor normalen på BMI om jeg veier rundt 83 - 85 kg. Dvs at når jeg når 90 kg så er jeg ikke spesielt overvektig heller.... Og jeg er ikke SÅ høy, flere jenter som er over 1.80 nå om dagen, og disse vil bare være noen få kilo for "store" ifht BMI om de veier 90 kg. Ikke det at jeg mener at BMI er den rette indikator for overvekt i alle tilfeller heller. Jeg foreslår ikke å sette grensen til 80 kilo, eller noen grense ifht vekt i det hele tatt. Det er jo det som er useriøst. Hvorfor ikke kalle forumet for "gravid og overvektig"? Tipper det er flere som ville følt seg inkludert da. Jeg vet om flere som er ganske overvektige med en vekt på langt under 90 kg.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 17 juli 2011 - 15:50

Og jeg vet om flere, jenter, som ikke er spesielt overvektige når de er mellom 80 - 90 kg. Jenter som er 1.78 ++. Og ikke 1.90.
  • Lexi_ liker dette

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 19 juli 2011 - 11:44

At det skulle dukke opp noen jenter som har lagt på seg et par kilo for mye er vel ikke det største problemet. Man vil vel fort sile ut disse, og de vil heller ikke ha de samme problemene og spørsmålene som de som faktisk sliter med overvekt og fedme. DET er det flere under 90 kg som gjør, og synes det er dumt at dette forumet utelukker disse, da det kanskje hadde vært ok for dem også å ha et forum. Noe kriteriet 90 + faktisk stenger dem ute fra. Og i tillegg er det faktisk slik at ikke alle som tipper 90 kg faktisk har et seriøst problem med overvekt eller fedme.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 21 juli 2011 - 12:44

Kunne det ikke heller hete BMI over 30.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 21 juli 2011 - 13:41

Godt forslag.

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 22 juli 2011 - 21:05

Det lurer jeg også på!!! - Hvorfor dette forumnet heter 90+ ? Syns det skulle hete "BMI over 35". Da det kvalifiserer til fedme!

#9 ♥tosmåtroll♥

♥tosmåtroll♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Skrevet 29 juli 2011 - 13:28

Skriver meg på denne! Er 1.80 høy og har en trivselsvekt på 78-80 kg normalt.Da er jeg slank, med flat mage men litt former. Har lagt på meg rundt 14 kg nå i graviditeten, og har kommet over 90....altså tilhører jeg her... enig at denne siden burde hete BMI over 30 el 35 isteden!!!?

#10 Kamillamor

Kamillamor

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 15 oktober 2011 - 17:48

Enig med dere over her...jeg er 1.66cm og veide 75kg før jeg ble gravid, nå er jeg 97kg og har 14dager igjen til termin :S

#11 elin-forumansvarlig

elin-forumansvarlig

Ivrig bruker

• Administrator
  • 1 433 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 18 oktober 2011 - 11:14

Hei HI. Dette er et godt poeng. Jeg får ikke endret dette før vi legger om til nytt forum, men jeg skal helt klart se på det da. Flott at du sier i fra! Elin :)

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 12 november 2011 - 18:22

Enig med de over.. jeg er 165 og veier 80 kilo( bmi på 29.94) og får stadig høre hvor overvektig jeg er. har tidligere veid over 90 også, men selvom jeg nå er 80(og vekten stopper opp og ikke vil mer ned) så syns jeg at jeg kvalifiserer til å være her jeg også:) dermed kunne gruppen ha hett 30+ (er jo bare et halvt kilo fra det..)

#13 jollybaby

jollybaby

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Skrevet 15 november 2011 - 14:18

Bmi over 30 kategoriseres som fedme grad 1.

#14 konemor med gutt+spire:)

konemor med gutt+spire:)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 15 februar 2012 - 11:43

Nå er det jo lagt om til nytt forum men fortsatt heter det 90+
Jeg er 163 høy og veier 85kg. Jeg er i kategorien farlig overvektig. Er ikke 90kg eller mer, men like vel overvektig og kunne virkelig tenkt meg å få snakket med noen om det og delt erfaringer om hvordan komme seg ned i vekt. BMI over 30 er et mer passende navn enn 90+

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 25 februar 2012 - 16:39

Jeg trodde hele hensikten var for oss som er over 90 kg FØR vi blir gravide.
Dessuten er det flere her inne som ikke er gravide enda eller som har fØdt og er ferdige med å være gravid og fortsatt er over 90 kg.

Ikke for de på 63 kg som bikker 90 kg dagen fØr fØdsel.
  • ~HelenMarie+3jenter~ liker dette

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 13:46

HI her.. Skulle ikke dette forumet få nytt navn?

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 19 april 2012 - 13:53

Det burde jo hett BMI 30 +.

Jeg er 160 høy og veide 80 kilo ETTER fødsel. Jeg var bælfeit og hadde bmi på 30 +.
Men heldigvis gikk det nedover igjen, nå er jeg 55 kg.

#18 Solilivet

Solilivet

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 8 Innlegg:
  • StedSolør

Skrevet 22 april 2012 - 18:34

Går det ikke an å kontakte noen adm. direkte for å få endra navn? Jeg er ikke gravid, og jeg veier 113 kg, så jeg kvalifiserer vel definitivt til en BMI 30+ gruppe. hehe... Enig i at 90+ var litt klønete navn...

#19 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 283 Innlegg:

Skrevet 27 april 2012 - 09:48

Kan vi ikke kalle det ``Feit OG Frodig?`` ;) der passer jeg inn hehe
  • ~HelenMarie+3jenter~ og Westroze© ♀+? liker dette

#20 elin-forumansvarlig

elin-forumansvarlig

Ivrig bruker

• Administrator
  • 1 433 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 27 april 2012 - 12:41

Hei på dere. Da har jeg endret navnet på forumet til BMI over 30.
Håper det passer!
:)
  • *Smiley* og Westroze© ♀+? liker dette