Gå til innhold

Mannen min gir snart opp jobbsøkingen, for han får avslag nesten daglig... Vi begynner å bli deperat, noen som vet om ledige stillinger for elektronikkingeniører?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min har søkt etter jobb i fire mnd nå, og fått avslag hver gang.. Noen begrunner det med at han er nyutdannet, mens andre ikke begrunner i det hele tatt, men bare avslår... Han har ikke rett på dagpenger, pga. at han har vært student de siste tre årene, men han har hatt en liten jobb ved siden av...

 

Er det noen her som vet om noen som vet om noen som trenger elektronikkingeniører? Er så redd for at mannen min skal bli mer og mer deprimert, han har allerede begynt å føle seg mye nedfor...

 

 

På forhånd tusen takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er iallefall ikke veien å gå! Dama som søker etter jobb for sin deprimerte nyutdannede mann som daglig får avslag av andre... Slett innlegget ditt, så ingen kobler han opp mot det i videre jobbsøking... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, det er bare det at vi begynner å bli desperate snart... Men ja, du har sikkert rett... Hvordan sletter jeg innlegget?

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man desperat så forstår jeg deg godt at du la ut dette innlegg...

det er vel ingen som finner ut dette om hvem han er osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuller du?

 

Mannen min er også elkraft ingeniør og har hadde fast jobb før han ble ferdig våren 09. Han får stadig vekk tilbud fra andre bedrifter, og han søker ikke en gang. Han har svært gode faglige resultater, men tror det i utgangspunktet er det store markedet som gjør det.

 

Flytt til et større sted om nødvendig!

 

Hvis problemet ikke er at det er nok jobber er det jo mannen din som ikke kan selge seg selv på et intervju... Få han på et jobbsøkerkurs eller få han til å melde seg hos et bemanningsbyrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde ikke det var så vanskelig for elektronikkingeniører å få jobb, jeg.

Du sier har er ny utdannet. Da har ha vel ikke så mye intervju erfaring heller.

Tror NAV de fleste steder har jobbintervju kurs, kanskje han kan prøve det for å lære seg hvordan han skal fremstå som mer attraktiv for jobbmarkedet?

 

Uansett, stå på 4 måneder med jobbsøkning er faktisk ikke lenge, men jeg skjønner at det er deprimerende, og en økonomisk belastning.

 

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nav.no/stillinger/stillinger?s4=38670

 

Det er bare å stå på og søke! Det kan også være lurt å ta kontakt med bedrifter han evt. har vært borti under utdannelsen.

 

En annen lur ting er også å ta vikariater i andre bransjer, bensinstasjon, sfo, barnehage, helsevesenet, pu-boliger ol mens han søker. Da har han noe å gå til, tjener penger, og det er et faktum at arbeidsgivere heller ansetter noen som har jobb enn en som er helt ledig, for det at han jobber selv i "feil" yrke viser at han er aktiv, vil jobbe og ikke bare sitter på rumpa og venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd, jenter.

 

Skal tipse han om NAV jobbsøkerkurs:) Heldigvis er jeg i fulltidsarbeid, og han jobber som tilkallingsvikar så ofte han blir spurt, så det er ikke først og fremst før økonomien, men mere for selvfølelsen hans. Vi får bare fortsette å krysse fingrene for at det snart er hans tur:)

 

Igjen, tusen takk!

 

God kveld :)

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er elektroingeniør og han jobber i oljebransjen (vi bor i Stavanger).

Jeg vet at det i hans bransje er stor etterspørsel på el-ing.

Min mann fikk sin jobb gjennom å sende cv til alle oljefirma i distriktet. Vil dere bruke meg til noe?- spurte han.

 

Han er nå 32år og har 900 000kr i årslønn.

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...