Gå til innhold

Kjære alle alenemødre/mødre med udugelige barnefedre.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har du noen gang meldt ditt barns far til barnevernet?

Hvorfor?

Hvordan gikk det?

 

Det er jo litt som å melde seg selv, er det ikke? Siden de oppretter sak på barnet, da blir jo både mor og far etterforsket..

 

 

Nadia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du som mor hovedomsorgen, og far har samvær, så er det ikke vits i å melde far til barnevernet. For det er da mor som har ansvaret, og velger hvem hun sender barnet til.

 

..og nekter du samvær, så stiller du i et dårlig lys i en evt barnefordelingssak.

 

Så en sitter da som mor mellom barken og veden her, og kan lite gjøre.

 

Dette skulle vært annerledes, men reglene er nå som de er. Det kan ikke barnevernet hjelpe for.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte barnefar til barnevernet rett før han flyttet ut. Da han var langt over overstadig beruset når han hadde barna aleine om kvelden (flere anledninger i løpet av vårt liv sammen).

 

Barnevernet sier at jeg skal si nei til overnatting hos far, så mine unger har kun dagsamvær, inntil de får satt igang evt tiltak. Skal i første møte med dem neste uke. Gruer meg ganske mye, saken ligger i 412 hos BV.

 

Livredd for om dem skal ta meg på noe vis, de har igrunn ikke noe å ta meg på, men det føles jo ekkelt, føles som om jeg har meldt meg selv :(

 

Nadia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det, og selv om bekymringsmelding i hovedsak omtrent gikk på meg, så fikk det en fin løsning. Bf var inne i en veldig psykisk tung tid, og var ikke helt god da. Han trengte hjelp, men nektet å innse det selv. Det ente med at jeg ringte barnevernet å fortalte de det som det var: Jeg tørr ikke sende barnet til far uten at noen følger med.

 

Her var det i tillegg besøksforbud, slik at bf ikke kunne kontakte meg. barnet sov ikke hos far enda, men syns alikevel det var tøft med de dagene barnet var hos far i forhold til hvis det skulle skje noe.

 

Det ente til slutt med at barnevernet snakket med barnefarens mor og at hun skulle være med hver gang barnet var hos far, og at hun også da hadde ansvaret. For meg var dette en stoooooor lettelse, og ting gikk bedre etter det.

 

Det ble egentlig ingen annen kontakt med barnevernet, unntatt et møte når besøksforbudet var ferdig, og i forhold til om far fortsatt skulle ha samvær med tilsyn.

 

Nå,noen år seinere, har far fått hjelp og er frisk, så barnet er der annen hver helg + en dag i uka =) Han ringer om det er noe og vi har et bra sammarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn med en som ruser seg på amfetamin. Har kontaktet barnevernet, men de gjør lite siden barnet har det bra når det er hos meg. og jeg har hovedansvaret. BF fikk en dom på at han har rett på vanelig samvær, annehver helg og en overnatting i uka. Det er jo umulig å bevise at noen bruker amfetamin ettersom det er ute av kroppen så fort. I retten ble han dømt til å ta 2 urinprøver på et halvt år (!) Jeg har klart å få saken tilbake til familiekontoret og håper på at de kan vitne ved neste rettsmøte at denne fyren ikke er god i hode. Jeg fikk IKKE medhold i noe som helst i retten selv om barnet er skitten og sår i rumpa etter å ha vert hos far. Har også beviser på at han har brukt og solgt narkotika for et år siden, men fikk heller ikke noe medhold for dette.

 

Jeg gruer meg hver gang jeg skal levere barnet og synes det er helt forferdelig. Men så lenge han har en dom går det ut over MEG om jeg ikke leverer. Jeg får ikke noe hjelp av barnevernet. Måtte få advokaten min til og kjefte på kontakten min i barnevernet og fikk han da til å dra på besøk til BF en gang. Sak ble ikke opprettet.

 

Ikke forvent å få noe hjelp fra noen,. Men kontakt alle du kan, barnevern, helsesøster, lege, familiekontor osv. Det kan hende du faktisk møter noen som kan hjelpe. Familiekontoret og min lege er de eneste som står på min side i min sak føler jeg. De andre mener barnet ikke har det ille nok. Men kommer til å fortsette kampen for at mitt barn skal være trygt.

 

Aldri gi opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var du som meldte barnefaren kjente du jo til forholdene og da har de absolutt noe på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok det en annen vei her, Lot politiet ta seg av manfolket (barnet ligger trygt i min mage enda noen dager).

 

Så lenge de ikke oppgir noe til NAV/barnevern så er jeg villig til å oppgi til dem, grei deal. Er litt annen sak en straffe sak dette gjelder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tillatt at han har hatt ungene mye aleine og alltid vært påpasselig, han hadde ikke samvær med barna før jeg meldte han, da jeg meldte han før han flyttet, nettopp pga denne bekymringen med alkohol. De gangene det har hendt at han har vært full har jeg funnet det ut og kommet meg hjem fortere enn fy og gitt han klar beskjed om at dette ikke er akseptabelt. Han skjerpet seg en stund hver gng han har fått beskjed fra meg.

 

"At de har noe på meg " som en her over skriver er jeg ikke helt sikker på gitt.

 

Nadia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...