Gå til innhold

Personlighet på baby i magen..mulig å forutse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn med veldige fine rolige personligheter. De har fra fødselen vært rolige og fornøyde. Da jeg var gravid med de var de veldig rolige i magen. Laget rolige myke bevegelser, aldri kraftige spark el. Men nå er jeg gravid med nr 3 og babyen virker mye mer urolig. Jeg kjenner skarpe bevegelser og kjappe spark. Kan det ha sammnheng med personligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi sparket mye og styrte på i magen, men ute i det fri er hun rolig, sover godt, er stort sett alltid blid og styrer lite. Så tja, jeg tror ikke det har noen sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke har noe å si gitt.

Første gang jeg var gravid, var babyen i magen utrooooolig rolig. Nesten litt for rolig. Var ofte på ul for å sjekke at alt var som det skulle.

 

Jenta som ble født var stikk motsatt av slik hun hadde vært i magen. Makan til urolig og hyper unge skal man lete lenge etter. Som spebarn sov hun kun 10-min økter, og skrek resten av tiden. Søvnproblemer til hun var 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min var kjemperolig i magen. Ikke mye spark, og vekte meg feks aldri om natten.

 

Like rolig når han kom ut - en skikkelig sovebaby. Og han sov fortsatt over 18 timer i døgnet da var 6 måneder!

 

Nå er han 1,5 år og fortsatt en behagelig type. Kan sitte på fanget leeenge. Ikke noe problem å ha han med på kafe eller ut å spise - han sitter i ro ved bordet. Har alltid også kunne leke alene, og sammen med andre lager han aldri noe trøbbel. Er det andre folk rundt oss så er det ALDRI noe problem, man kan se at han studerer og funderer og tenker. Ikke noe sutring eller grining med mindre det virkelig er noe som plager han.

 

Alle kommenterer at han er en veldig tålmodig og rolig unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var mine også.. de bare sov, måtte vekkes for mat også sov de videre. Gutten min på 1.5 sover fortsatt 16 timer i døgnet. Soveproblemer er et fremmedord. Begge er også blide og tilfredse. Personligheten deres har i stor grad gjenspeilet hvordan de var i magen..så vi lurer litt denne gangen..hehe..men snart termin nå så ingen vei tilbake.hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at det ikke skal ha noen sammenheng, og at det bare er en myte, men litt morsomt å sammenlikne likevel! :-)

 

Gutten min var en skikkelig urokråke i magen. Drev akrobatikk dagen lang, sparket hardt og mye og snudde seg rundt og styrte på. Var nesten litt plagsomt til tider. Men sov alltid om natta. Han var akkurat slik når han kom ut også, veldig aktiv hele dagen. Klarer ikke sitte stille. Tv og alle stillesittende aktiviteter er kjedelig, han vil helst løpe rundt omkring.

 

Er nå høygravid med ei jente som er mye roligere. Hadde det ikke vært for den store magen hadde jeg vel glemt at jeg var gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...