Gå til innhold

Forundrer meg at så mange med "høyere utdanning" henger her inne...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser stadig vekk at folk kommenterer med "min master" , "mange års universitetsutdannelse" osv....tom leger og advokater er her inne på disse sidene....har dere virkelig ikke bedre å ta dere til??

 

Nekter å tro på det bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også de med mastergrader kan være usikre når de er førstegangsgravide og går derfor inn på forum som f.eks BIM.. Jeg har en mastergrad innenfor engelsk, men den lærte meg ingenting om det å vente barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi utdannede burde ha bedre ting å ta oss til med enn dere uutdannede mener du? Jeg forsto ikke helt innlegget ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hvis du tror de som er høyt utdannet holder seg unna usaklige spørsmål og dritt-slengning her så tar du feil!

Jeg er ikke høyt utdannet men kjenner ett par som "henger" her, og de er jammen meg ikke bedre enn noen andre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første så har jeg utdannelse, og for det andre så er det første gang jeg poster et innlegg.

Synes hele siden er helt tragisk og full av fordommer, mobbing og uvitende mødre(ikke alle).

Datt tilfeldigvis over dib når jeg var gravid, men ville aldri spurt om råd her inne

 

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for min egen del fordi jeg plutselig har en del timer å slå ihjel når jeg er i permisjon.

 

Og hvorfor ikke høre med andre her når man lurer på noe? Alle skjønner jo at det ikke er som å få faglige råd fra helsestasjonen/barnelegen eller what ever, men det kan likevell være ganske greit å høre erfaringer fra andre som har vært i samme situasjon, hva det nå enn er man lurer på.

 

(PS! Det hender jeg leser Se&Hør også :D)

 

Hilsen ei med master+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har en master - er sivilingeniør, hvorfor skulle jeg ikke henge her inne da?

 

Bruker siden som god underholdning - tar den overhodet ikke seriøst. Har god evne til å sile det jeg finner på nettet.

 

Og dessuten finnes det et og annet klokt hode innimellom alle de andre som av og til glimter til med et gullkorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tihi jeg også har god utdannelse og bra jobb. syns det er å morsomt å lese og innimellom er det jo også noen tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du setter "høyere utdanning" i hermetegn impliserer du jo at du mener det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har master

 

Er inne på DIB flere ganger i uken. Ser på paradise hotel (kjenner at det er trist nå som det er slutt), Jeg leser Ulrikke Lunds blogg. Det hender det blir grandis til middag.

 

Det er mange ting man liker å slå ihjel tid med, valg av utdannelse og utdannelsenivå trenger ikke nødvendigvis ha noen sammenheng med det vi liker å gjøre på fritiden! Er det noe spesiellt du tenker jeg burde gjøre enn å lese på DIB? Er noe som er mer passende for meg med mastergrad tenker du?

 

 

Kanskje du HI burde gjøre noe med mindreverdighetskomplekset ditt istedet for å sitte her og gjøre et halvhjertet forsøk på å rakke ned.

 

KLEMZZ(Z)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplever til stadighet at folk uten utdanning har litt rare forestillinger om oss med høyere utdanning. Vi er jo alle bare folk flest :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fysj!

 

Folk med høyere utdanning må finne noe mer sofistikert å gjøre! De burde sitte på teaterkaféen og diskutere litteratur over et glass rødvin, eller gå på litteraturhuset og diskuterer politikk, eller avholde styremøte i det lokale historielaget.

 

Men å sitte og surre på nettet!!! Nei, det får de folka uten utdannelse ta seg av!

 

 

:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg lurer selv hvorfor jeg er fremdeles her. Begynte med BIM når jeg var gravid og er her hos DIB, ungen fyller straks 6 år. Er blitt en vane og et mønster som er vanskelig å bryte.

 

Hilsen siviløkonom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre ting å ta meg til? Jo egentlig. Det er bare så greit å titte innom siden her mens jeg leser til eksamen. Jeg bruker den mye mindre utenom eksamenstiden. En skal ikke undervurdere underholdningsverdien her. Til mitt forsvar: jeg har til gode å skrive et nedsettende mobbeinnlegg. Det holder jeg meg for god til, og det burde flere også.

 

Jeg svarer ikke på. hvilken utdanning har du tråder lenger, da jeg er lei av å bli beskyldt for å lyve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi med høyere utdanning ikke skal være her inne? For min del har jeg egentlig kun vært her før, og i begynnelsen av, svangerskapene mine, og da først og fremst for å kunne dele tanker og spørsmål med andre i samme situasjon, fram til det er på tide å dele det store med omverdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er astronaut, men jeg lærte ikke noe om babyer da jeg tok min doktorgrad i astronomi.

Derfor henger jeg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååååå er du en sånn en, det hadde jeg aldri trodd!

Jeg har tusenvis av vekttall og en viktig jobb....

 

Lurte litt på hvordan jeg skulle være, hvordan sånne som meg skulle være, men det fikk jeg aldri svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...