Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Da kom tlf vi har venta på..

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 FruV

FruV

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2011 - 05:06

I går fikk jeg tlf fra bufetat..Det er nå gått snart 7 mnd siden vi var ferdig med pride kurs. Vi skal bli fosterforeldre til en liten baby som enda ikke er født. Er litt i sjokk ,men dette ser vi virkelig frem til. Hva trenger en baby? Har 2 barn fra før , men en glemmer jo så fort =) Skal i møte i dag og jeg har sovet utrolig dårlig i natt..Er super spent!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 2 Sommerbarn

2 Sommerbarn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 09 juni 2011 - 17:51

Gratulerer så mye, dere går en spennende tid i møte :-)

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 875 Innlegg:

Skrevet 24 juni 2011 - 20:10

Hvordan går det med dere? Har barnet kommet? Lykke til!

#4 FruV

FruV

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Skrevet 06 juli 2011 - 07:11

Ei nydlig jente som kom til verden som vi er blitt ufattelig glad i. Hun er i dag 3 uker.Rart med en liten baby i hus ,men vi koser oss. Er mye møter osv så har vært lite ro ,men det er vel sånn det er i starten.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 875 Innlegg:

Skrevet 06 juli 2011 - 09:09

Så koselig:) Vi får ei lita jente som er ca 9 uker.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 875 Innlegg:

Skrevet 25 august 2011 - 09:37

Beklager å måtte si det,men stakkars stakkars mor til dette lille barnet oppi alt dette.. Må jo være helt grusomt å gå igjennom et svangerskap,tungt både fysisk og psykisk,føder barnet for så å "gi det bort"..Det er nok ikke noe hun har gjort av egen vilje.. Dessuten har hun sikkert gått med den trusselen om at "barnet ditt vil bli tatt ifra deg ved fødselen",noe som i seg selv er tungt belastende. Her får folk bare servert små barn på sølvfat.Og har ikke gått igjennom det samme som denne moren har gjort... Nå vet jo heller ikke jeg grunnen til denne omsorgsovertakelsen,men alle mennesker har følelser. Av og til kan en begynne å lure på om det er dyr det er snakk om,og til og med blir dem finere behandlet.En kattunge er ikke leveringsklare før de er ca 8-10 uker..Av en enkel grunn..Her behandles mennesker verre enn dyr..Er så sikker på at om vi hadde hatt et velfungerende BV så hadde denne moren fått god hjelp til å ta vare på barnet sitt selv.Her har hun ikke fått en sjangs en gang... Sorry..ble langt dette..

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 875 Innlegg:

Skrevet 25 august 2011 - 12:39

I de tilfellene jeg vet om er det mange og lange tiltak før barnet blir tatt, jeg har selv to små fosterbarn (elste ble tatt når han var 6 mnd og yngste ved fødselen) våre to fosterbarn har to storesøsken som ble tatt ved 10 års alderen og 7 års alderen. Selvsagt har foreldrene følelser, og i mitt tilfelle tenker jeg ofte på de. Dessverre klarer ikke foreldrene å ta vare på barna. Barnevernet kan ikke bare ta et barn ved fødselen, det må være gode beviser og rettsak. Jeg velger å tenke på barnas beste og hvor heldige de har vært som har fått en god start på livet. Våre fosterbarn har kontakt med sine storesøsken og det er faktisk vondt å se hvor skadet de er. Ikke HI

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 875 Innlegg:

Skrevet 02 september 2011 - 19:39

Når et barn blir tatt ved fødsel så er det ganske alvorlig..Dette er ikke noe de gjør for morro skyld. Disse barna er ofte mer sårbare enn andre barn og dermed blir tilknytting ekstremt viktig! Alle har følelser ,men hvis vi skal ta hensyn til foreldrenesfølelser blir det bra vettu..Det er tross alt en liten baby det er snakk om! Når foreldrene ikke har evne og kapasitet til å ta seg av barnet så er det best at det blir plassert i fosterhjem. Det er ikke alle babyer som bare sover ,spiser og gråter litt. Abstinenser hos nyfødte involverer alle barnets organsystemer. Et barn med abstinenser er motorisk urolig og irritabelt, har økt muskelspenning og sitringer, og kan utvikle kramper. Barna skriker skingrende og vedvarende, og er vanskelig å trøste. Søvnmønsteret og søvnrytmen er forstyrret. De har problemer med å sovne, sover lite og når de endelig sover er søvnen urolig, overfladisk og kortvarig. Barna er ofte kvalme og har nedsatt sugeevne. Babyer med abstinenser trenger spesiell behandling. Behandlingstiden varierer fra ca. 10 dager til ca. 3 måneder. Du aner rett og slett ikke hva du prater om! En skal være glad disse barna blir tatt tidlig slik at de slipper å bli skadet noe mer. Ikke HI