Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Flere som har fått påvist uregelmessig hjerterytme hos foster?

• Logg inn for å svare
3 svar til dette emnet

#1 lille frø, mor til to

lille frø, mor til to

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:
  • StedLommedalen

Skrevet 02 juni 2011 - 10:48

Så på UL i uke 28 at hjertet stopper opp hele tiden. Er det flere som har det slik? Noen som vet noe om dette? Er det alvorlig tro? Hva gjør man i en slik situasjon? Legen ble så alvorlig og ville ikke si noenting, bare sa jeg måtte vente på innkalling til Riksen. Blir helt "tussete" av å bare vente og late som ingenting.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 086 479 Innlegg:

Skrevet 10 juni 2011 - 14:05

Var med i en undersøkelse som het "Sofus" ved sist svangerskap der de gjennomførte 6 UL i løpet av svangerskapet. Fikk der påvist uregelmessig hjerterytme i uke 29, måtte vente i 1-2 uker før de sjekket igjen og da var det ok. Legen mente at mange foster har dette rundt denne tiden da hjertet ikke er fullt utviklet, men at det i mange tilfeller ikke ble opdaget siden kontrollene ikke er så ofte rundt denne tiden. Håper det er ok:)

#3 lille frø, mor til to

lille frø, mor til to

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:
  • StedLommedalen

Skrevet 05 juli 2011 - 19:10

Takk for et beroligende svar. Jeg er nå hver uke til kontroll, så vi er i trygge hender. De sier det samme som deg at det kan være umodenhet i ledningsystemet. Nå får vi bare ta tida til hjelp og håpe på det beste.

#4 Dina-lill

Dina-lill

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 18 februar 2012 - 10:53

Hei! Kanskje et sent svar. Men jeg ble født med uregelmessig hjerterytme og har det enda. Har ikke merket noe til det i det hele tatt. Mamma var veldig bekymret da hun fikk beskjed om det da hun var gravid med meg, og jeg var med på et "forskningsprosjekt" til jeg var 18 år, og det ble da visst at 8 av 10 av oss ikke merket noe til den uregelmessige hjerterytmen, mens 2 av 10 merket kun at de ble litt fortere sliten ved høy fysisk aktivitet.