Gå til innhold

Så kom prinsen på selveste 17 mai :)


Mai 11

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, til dere som enda venter på mirakelet :)

 

Da meldte Marius sin ankomst på selveste 17 mai ! Det er sannelig ikke alle som våkner til bursdag hvert år, men at hele nasjonen flagger :)

 

Fødselen gikk så strålende en fødsel bare kan. Her i noen korte trekk til dere som måtte være interesserte. Og noen råd fra meg, for den som ønsker.

 

Fødselen startet på natten i halv 4 tiden, da var det ca 10 minutter mellom hver rie. Var litt i tvil om det virkelig var i gang, men dro til føden i 7-8 tiden, for og sjekke. Hadde da 3-4 cm åpning og var moden, men hodet var høyt oppe.

Fikk beskjed om og gå oss en tur, for så og vurdere innskriving. Rundt 0830 gikk vi derfor langs koridorene på sykehuset og hørte hornmusikken for fulle mugger utenfor !

0900 så var riene i gang for fullt, og vi ilte tilbake til føden, og ble skrevet inn med det samme. 5 cm åpning.

 

Fikk lystgass som fungerte maksimalt ( har ikke fungert ved mine 2 første barn ).

 

Fikk etterhvert satt epudiral, og dette var rett og slett himmelsk ! ( Dette har jeg ikke rukket ved mine 2 forrige fødsler )

 

Hadde frem til pressriene full kontroll på smertene som kom ved alle rier.

 

Klokka 1151 17 mai var gullungen komt til verden :)

 

Dette var min 3 fødsel, og så absolutt min beste fødsel opplevelse. Dette takket være lystgass og epudiral som fungerte - og selvsagt en knall bra jordmor som viste meg hva jeg til enhver tid skulle gjøre.

 

Tenkt og gå igjennom en fødsel, der jeg er i kontroll !!! Det trodde ikke jeg gikk an. Men, det gjør det :)

 

Masse lykke til alle sammen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse! Så bra du fikk en god fødselsopplevelse!

 

Jepp, ikke verst å bli feiret av hele nasjonen når en har bursdag! ;o)

 

Kos deg masse med gutten din!!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Akkurat som hu mor hadde spådd og; en uke over tiden, ved fullmånen.

 

Min fødsel var lang (40 timer med vonde rier og null sovn), uten at barnet ville komme langt nok ned til å presse ham ut, så tilslutt ble han hjulpet ut med tang. Ingen drømmefødsel, men vi er glade for at han er her og at alt gikk forholdsvis bra!

 

Gratulerer så mye til deg og alle dere andre mai mammaer!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...