Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg litt? Tvist i borrettslaget


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heia.

For omtrent 2 mnd siden fikk jeg en telefon fra servicesentralen i borrettslaget om at jeg skulle få en ny dør. Jeg fortalte dem at jeg ikke kunne forstå hvorfor jeg skulle få dette og fikk til svar at det var nok pga styret i borrettslaget ville være snill med meg. Jeg spurte også om det var kun meg som skulle få dette og det var det. Jeg sa gjentatte ganger at jeg ikke kunne forstå dette da jeg ikke har bedt om å få en ny dør. I sensommeren 2010 fikk jeg innstalert en ekstra sikkerhetslås i døren min som jeg betalte av min egen regning og fikk beskjed fra styrelederen at dette var ok da jeg spurte om lov.

 

 

 

Da FrøilandBygg kom for sette inn den nye døren fjernet de også den nye låsen og ga meg beskjed om at jeg måtte snakke med servicesentralen om å få satt den inn igjen pga dette var en branndør(noe som den forrige også var). Jeg fikk også beskjed fra FrøilandBygg at den nye døren var satt inn feil.

Dvs det var egentlig en annen beboer i en annen blokk som skulle ha denne nye døren.

Jeg ringte til servicesentralen og ga beskjed at det var ikke min feil at jeg fikk en ny dør og at dette skal ikke gå på min regning å få satt i låsen igjen.

Noe de var helt enig i.

Men fikk beskjed fra dem at det er borrettslaget som skal betale for å få satt i låsen igjen.

 

Nå har jeg fått beskjed fra styrelederen at jeg må betale for å få satt den inn igjen! Hun svarer meg ikke på telefonen når jeg prøver å ringe henne. Eneste jeg har fått kontakt med henne er via sms hvor hun skrev at jeg må betale. Svarer henne da tilbake om hvorfor dette skal gå på min regning når det er de som har gjort en feil, men får ikke svar.

 

 

 

Hva skal jeg gjøre? Det er jo ikke min feil at de har satt inn en ny dør og jeg ga klar beskjed om at jeg ikke kunne forstå hvorfor jeg skulle ha denne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke kontaktet styret og spurte da du først fikk høre om døra. Styret gjør ikke slik mot bare en beboer for å være snille.

Du burde ha skjønt at de hadde kommet feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke kontaktet styret og spurte da du først fikk høre om døra. Styret gjør ikke slik mot bare en beboer for å være snille.

Du burde ha skjønt at de hadde kommet feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle slike ting bør foregå skriftelig! (sms teller ikke) Skriv en søknad til styret, der du søker om å få dekket å montere sikkerhetslåsen igjen, med begrunnelse. Da må hele styret ta stilling til dette (ikke bare styrelederen) og de må gi deg et skriftelig svar med en grundig begrunnelse dersom de avslår.

 

Hvis du ikke skulle få det dekket så henvender du deg til boligbyggerlaget dere hører inn under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg nevnte så er det ikke lett å få tak i styret, har t.o.m vært på døren, men får aldri snakket med henne da hun sender sønnen i døren og sier at moren er opptatt.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke å treffe styreleder for å sende en skriftelig søknad... de har vel en kontakt adresse? Enten legge i postkassen eller scanne og sende på mail. De er pliktig å behandle en søknad innen rimelig tid. Jeg vil si maks en mnd... Dumt det tar tid, men har man ting skriftelig så har man alt på det rene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...