Gå til innhold

Hvordan går det med junidamene


fru H

Anbefalte innlegg

Er det noen som allerede har født, eller som tror noe er på gang?

 

Jeg er 37+4 idag og har hatt enda mer kynnere i natt og idag enn jeg pleier. (har vanligvis mye). Veldig mye nedpress nå i ettermiddag.

Har virkelig ikke lyst til å gå i fødsel idag eller i morgen, har to jenter på 5 og 2 som gleder seg så til morgendagens 17.mai feiring.

Var hos jordmor idag og hun ville egentlig sjekke meg, men da jeg sa hvordan jeg hadde det så turde hun ikke for da var hun redd jeg gikk i fødsel. Ellers var hode godt festet laaaangt nede i bekkenet. Hun satt meg opp på ny time time til mandag igjen, men ville ikke sette pengene sine på at jeg kom til den timen.

Spennende tider dette, tror enda ikke helt det har gått opp for meg at jeg straks skal føde nummer tre.

Terminen min er 4.juni

 

Hvordan er det med dere andre, noe som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Er 36+6 i dag, å ble innlagt på sykehuset igjen i dag for tredje gang på en måned. Har alt for høyt blodtrykk og blir mest sansynlig satt i gang en av de nærmeste dagene. Har hele tiden villet vente til uke 37 og det er jo i morra. Gleder meg i grunn bare til han kommer nå :) Så det blir nok ikke noen juni baby her, men mai:)

 

Lykke til alle sammen her inne og nyt den siste tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann da ser du jo gullet snart da. Godt at du er tippet 37 uker, da er han jo ferdig:-) Masse lykke til så håper jeg at du oppdaterer oss her inne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her merker jeg at det driver å jobbes, med kynnere som kommer i tide og utide.

Hvis jeg for eksemel skulle finne på å gå noen meter. :P

Men det er jo fortsatt 4 uker til termin (12. juni), så jeg belager meg på å måtte vente en god stund til.

 

Det verste er igrunnen hevelsen i føttene, det er både vondt og ekkelt.

 

 

Tidne har gått veldig fort frem hit, men nå føler jeg at jeg gjerne skulle spolt frem et par uker.

Det er nemlig da jeg har planlagt å starte fødselen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 26 dager igjen til termin 12.6 er jeg vel egentlig i uforskammet god form! :) Trener fortsatt på Elixia, jobber (men ser frem til permisjon, siste uka nå!), sover godt og springer rundt etter guttene på 4 og 5.

Har bare en sprettballmage og har sluppet unna både overvekt og vann i kroppen. :) Nå kjenner jeg jo at det går mot slutten, så jeg har mye kynnere, endel nedpress og stikkinger i underlivet men det er vel bare et tegn på at fødselen nærmer seg! :) Håper jeg slipper å gå på overtid, har ikke gjort det tidligere heller. Ikke mye annet jeg får gjort enn å krysse fingrene! Han får iallefall holde seg der inne til over helgen, da får jeg tid til både å feire storebrors 4 års dag og bli fødeklar!

 

Lykke til alle dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :)

 

Jeg får gi en liten oppdatering da:) Fortsatt på sykehuset, ikke lett å få noen info da alle legene sier forskjellig ting. De ville bare vurdere fra dag til dag så bare håper det skjer noe snart :) Blir litt lei av å vente, men bare gullet er ute er det nok glemt :) Håper dere alle har hatt en strålende 17 mai og kosa dere masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her nærmer det seg med stormskritt.... Har termin i 28 juni, men med tidligere kompliserte svangerskap skal jeg ha ks tidligere. Dette svangerskapet har vært veldig tungt: Sykemeldt pga kvalme mellom uke 8 og 23. Hadde noen fine dager, før jeg datt i trappa og brakk ankelen på tre steder+leggbeinet og rev over senene. Krykkegåing resulterte i kraflig bekkenløsning og nå sitter jeg her da i rullestol, har fått svangerskapsdiabetes, med alt for mye fostervann, og en kjempestor baby i uke 34+3. Er på kontroll 2 ganger i uken på sykehuset, og det kan hende at det blir maibarn her også. Har time hos indremedisiner på mandag, og føler at sykehusbagen bør være klar til da. Heldigvis er babygutten veldig livlig, og han har det bra.

 

Mamma og resten av familien er veldig klar for at han skal komme nå snart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg prøver igjen. Pc-en spiller meg noen puss i dag, så om dette blir en dobbeltposting, så får dere ha meg tilgitt ...)

 

Jeg går bare og venter på neste kontroll, som er på mandag. Forrige gang sa de at de da antakeligvis vil sette opp time til igangsetting i uke 38 (er 35+4 nå). Dette pga diabetes type 2 og et foster som vokser litt mer enn det skal. Jeg strever med å kontrollere blodsukkeret, så det er min største stressfaktor om dagen.

 

Ellers er formen bedre enn den har vært på en stund. Magen har sunket litt, og det har hjulpet til å stabilisere bekkenet noe. De sure oppstøtene kommer heller ikke så voldsomt lenger. Jeg hadde en del vann i kroppen en stund, men det har også roet seg litt. Faktisk har jeg gått en kilo NED den siste uken, så nå er vektøkningen 12 kg omtrent.

 

Søvn er fortsatt brysomt, da. Jeg sover maks to timer i slengen og finner ingen gode sovestillinger lenger. Kynnere kommer i hytt og pine gjennom dagen, og særlig når jeg er ute og går. Vi har ca. 150 meter til postkassen, og på turen dit har jeg gjerne to vonde tak som gjør at jeg må stoppe opp og det samme tilbake igjen. Tipper det ser ganske teit ut å gå en kort bit. Stoppe. Og så gå en kort bit igjen. Hehe.

 

Storesøstrene gleder seg til babyen kommer, og den vordende far (førstegangs) vakler mellom å glise og å være blek av skrekk. Det mest nødvendige er i hus, så Peanøtt kan bare komme!

 

Lykke til med innspurten alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Jeg har termin på St.Hansaften 23. juni, og måtte gå ut i sykemelding for ca 14.dager siden pga bekkenløsning og låsning.

 

Sover fortsatt relativt godt, om enn i kortere intervaller nå enn tidligere. Må oftere på do, og strever med å komme meg rundt omkring uten krykker. Godt å kjenne mye liv og bevegelse, og gleder meg til å treffe henne.

 

Pga risiko for svangerskapsdiabetes har jeg fått opplæring i blodsukkermålinger, men så langt ligger jeg godt innenfor de viktige verdiene. Jeg er overvektig, men har ikke lagt på meg noe i dette svangerskapet. Forrige svangerskap la jeg på meg 10 kilo, som jeg aldri ble kvitt!

 

Prøver å nyte denne tiden, siden jeg vet at det er siste gang jeg går gravid, og det ER spesielt å være " bodybuilder" på denne måten ;-)

 

Lykke til alle sammen!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 18 dager til hun blir tatt med KS hvis hun ikke bestemmer seg for å komme før da.. Merker at det er helt greit nå..

Magen er veldig hard, mye kynnere som er ubehagelige. Særlig når jeg må gå litt. Beina mine kjenner jeg ikke igjen. De er helt vablete pga vann. Merker det er vanskelig å bøye både knær og fingre innimellom.

Mye vondt i bekken og uggen. Misunner dere som er i god form! Nyt det!!

 

Veldig klar for at hun kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...