Gå til innhold

Protrombingen mutasjon, andre?


Beibi2014:)

Anbefalte innlegg

 

Hei..

 

Jeg har hatt to svangerskap og har nå to friske barn. Under siste svangerskap fikk jeg en dvt (dyp vene trombose). Jeg har nå fått diagnosen Protrombingen mutasjon. Jeg ble behandlet med fragmin under svangerskap og marevan etter fødsel. Fødselene mine er styrtfødsler noe som ikke er noe særlig på blodfortynnende.

Vi ønsker oss et barn til , om en stund. Men jeg er litt redd, selv om min lege sier at det er helt freit så lenge jeg står på fragmin hele svangerskapet og ca 6 mnd etter.Og at jeg kanskje må vurdere å bruke den keiserlige metoden...

Noen andre med lignende histoie eller som har noe kunnskap rundt dette?

Fortell meg også gjerne om erfanringer rundt dette med styrtfødsler.. Det er ren flaks at begge barna mine er født på sykehus .

Er det vanelig å anbefale keisersnitt i sånne tilfeller eller er det kun grunnet sykdommen min??

 

Jeg blir kjempe glad om noen kan svare meg... eller dele noen tanker rundt dette...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Kan du være så snill å forklare hvordan du oppdaget at du hadde dvt?

Har den siste tiden fått åreknuter bak på leggen etter å ha hatt mye senestrekk på akkurat det stedet og blodutredninger enkelte steder på benet. Tidligere i dag etter at jeg hadde sotte en stund i ro, fikk jeg skikkelige strekninger/stikninger fra lysken å ned gjennom begge føttene. En følelse av at blodårene var strammet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei.

Jeg beklager sent svar. Sånn du beskriver tror jeg neppe det er noen dvt, men heller åreknuter som er litt vonde. Jeg merket først en intens smerte og hovnet veldig opp i hele foten. Innsiden av låret ble varmt og rødt. Jeg kunne nesten ikke gå på bena...

Men anbefaler deg å gå til legen med dette, mye bedre med en ekstra sjekk... Jeg ventet altfor lenge..... Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...