Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hagegynge på balkong, tro?

• Logg inn for å svare
48 svar til dette emnet

#41 bIomstre

bIomstre

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 968 Innlegg:

Skrevet i går, 13:54

Ja da, plant en mynte og du har mojito for resten av livet :D

Men den sprer seg med rotskudd altså, så i fri ferdsel kan du risikere at den tar over hele hagen. Anbefaler krukke (eller grav ned en bøtte/balje)! Kan plantes nårsomhelst den, slutten av juni ingen hindring!
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.

Annonsebilag
Annonsebilag

#42 Nerdens'mus

Nerdens'mus

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 538 Innlegg:

Skrevet i går, 14:58

Fortell meg mer om matnyttig ugress.
Rabarbra, mynte, gressløk  hva mer finns der liker tanken på alt som kan plantes en gang og spises evig.

#43 bIomstre

bIomstre

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 968 Innlegg:

Skrevet i går, 15:47

Oregano og timian er også flerårig. Persille er 2-årig, men kan frøså seg selv. Jeg hadde min i 4 år før jeg flyttet fra gamlehagen. Forhåpentligvis lever den ennå!

Ellers blir det jo bærbusker og frukttrær da. Rips skal vel være ganske lettstelt.
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.

#44 bIomstre

bIomstre

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 968 Innlegg:

Skrevet i går, 16:52

Vis innleggbIomstre skrev i går, 11:59:

Det er på tide, på tide, på tide, på tide.....

Skal jeg kjøre og hente denne til deg Luten? (bilde nr 9):
http://www.finn.no/f...chQuery=hammock
:D
Jeg bør kanskje prute litt?...

#45 Lektor Doppler med tillegg

Lektor Doppler med tillegg

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 453 Innlegg:

Skrevet i går, 18:03

Vis innleggNerdens skrev i går, 13:46:

Mynte? Ugress flerårig? Betyr det at jeg kan plnte kjøkkenhage til neste år i et hjørne av hagen til neste år. Litt sent å begynne i år siden vi ikke får huset før slutten av juni.
Også bare høste inn mat i mange år?
Ser ikke hva slags problem det byr på.

Vil ha hengekøye en sånn i alle regnbuensfarger, men nnbiller meg at det ikke er passnde tre på tomten. Får vurdere å sette ned påler de gir mindre skygge. Så win win.

Du kan plante myten i et hjørne og så ha det i hele hagen året etter.. men det holder til mojitoo

#46 Iiiiik

Iiiiik

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 029 Innlegg:

Skrevet i går, 21:39

Mynte og sitronmelisse er virkelig best i potter. Sprer seg som f... og kan nesten ikke brukes til noe. Jeg har en rosmarinbusk, den er like grei som gressløken. I år har jeg også kjøpt laurbærbusk, håper det gir glede i flere år.

#47 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7 100 Innlegg:

Skrevet i dag, 04:56

Iiiik, hvor stor busk blir rosmarin, og hvor vokser den? Innbiller meg at den trenger vanvittig mye sol og vann? Men det er altså bare fordi jeg alltid greier å tørke ut de jeg kjøper. Men så lenge de lever er det helt fantastisk å ha lukten av rosmarin...

#48 Iiiiik

Iiiiik

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 029 Innlegg:

Skrevet i dag, 09:09

Rosmarinen blir ganske stor, omtrent som en einerbusk kanskje? Den står et sted hvor den får mye sol (når det er sol da), men den klarer seg fint uten mye vann. De vokser jo i steinskrentene i Italia og der er det slett ikke mye regn.

#49 Patetica fåkksi

Patetica fåkksi

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 607 Innlegg:

Skrevet i dag, 09:16

Og de må vannes fra skåla om de står i potte.

Min er ikke stor, men veldig grønn og fremdeles voksende.
Det er JEG som er skjøga.