Men den sprer seg med rotskudd altså, så i fri ferdsel kan du risikere at den tar over hele hagen. Anbefaler krukke (eller grav ned en bøtte/balje)! Kan plantes nårsomhelst den, slutten av juni ingen hindring!
Hagegynge på balkong, tro?
Opprettet av
sug lut
, mai 12 2011 18:12
48 svar til dette emnet
Skrevet i går, 13:54
Ja da, plant en mynte og du har mojito for resten av livet 
Men den sprer seg med rotskudd altså, så i fri ferdsel kan du risikere at den tar over hele hagen. Anbefaler krukke (eller grav ned en bøtte/balje)! Kan plantes nårsomhelst den, slutten av juni ingen hindring!
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet i går, 14:58
Fortell meg mer om matnyttig ugress.
Rabarbra, mynte, gressløk hva mer finns der liker tanken på alt som kan plantes en gang og spises evig.
Rabarbra, mynte, gressløk hva mer finns der liker tanken på alt som kan plantes en gang og spises evig.
Skrevet i går, 15:47
Oregano og timian er også flerårig. Persille er 2-årig, men kan frøså seg selv. Jeg hadde min i 4 år før jeg flyttet fra gamlehagen. Forhåpentligvis lever den ennå!
Ellers blir det jo bærbusker og frukttrær da. Rips skal vel være ganske lettstelt.
Ellers blir det jo bærbusker og frukttrær da. Rips skal vel være ganske lettstelt.
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.
Skrevet i går, 16:52
Det er på tide, på tide, på tide, på tide.....
Skal jeg kjøre og hente denne til deg Luten? (bilde nr 9):
http://www.finn.no/f...chQuery=hammock

Skal jeg kjøre og hente denne til deg Luten? (bilde nr 9):
http://www.finn.no/f...chQuery=hammock
Skrevet i går, 18:03
Mynte? Ugress flerårig? Betyr det at jeg kan plnte kjøkkenhage til neste år i et hjørne av hagen til neste år. Litt sent å begynne i år siden vi ikke får huset før slutten av juni.
Også bare høste inn mat i mange år?
Ser ikke hva slags problem det byr på.
Vil ha hengekøye en sånn i alle regnbuensfarger, men nnbiller meg at det ikke er passnde tre på tomten. Får vurdere å sette ned påler de gir mindre skygge. Så win win.
Også bare høste inn mat i mange år?
Ser ikke hva slags problem det byr på.
Vil ha hengekøye en sånn i alle regnbuensfarger, men nnbiller meg at det ikke er passnde tre på tomten. Får vurdere å sette ned påler de gir mindre skygge. Så win win.
Du kan plante myten i et hjørne og så ha det i hele hagen året etter.. men det holder til mojitoo
Skrevet i går, 21:39
Mynte og sitronmelisse er virkelig best i potter. Sprer seg som f... og kan nesten ikke brukes til noe. Jeg har en rosmarinbusk, den er like grei som gressløken. I år har jeg også kjøpt laurbærbusk, håper det gir glede i flere år.
Skrevet i dag, 04:56
Iiiik, hvor stor busk blir rosmarin, og hvor vokser den? Innbiller meg at den trenger vanvittig mye sol og vann? Men det er altså bare fordi jeg alltid greier å tørke ut de jeg kjøper. Men så lenge de lever er det helt fantastisk å ha lukten av rosmarin...
Skrevet i dag, 09:09
Rosmarinen blir ganske stor, omtrent som en einerbusk kanskje? Den står et sted hvor den får mye sol (når det er sol da), men den klarer seg fint uten mye vann. De vokser jo i steinskrentene i Italia og der er det slett ikke mye regn.
Skrevet i dag, 09:16
Og de må vannes fra skåla om de står i potte.
Min er ikke stor, men veldig grønn og fremdeles voksende.
Min er ikke stor, men veldig grønn og fremdeles voksende.
Det er JEG som er skjøga.