Gå til innhold

Min venninne er alenemor og syter heeeele tiden!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bøyer meg i støvet for de alenemødrene som virkelig er alene! Jeg har ikke som formål å rakke ned på alle alenemødre rundt omkring! :-) Alle har sine grunner til at de er alene. Og alle er i ulike situasjoner.

 

Men min venninne er alenemor til sin datter på 5 år, og har vært det i 3 år. Datteren er hos sin far annenhver helg fra torsdag til mandag. Hun jobber 80% i en jobb hvor hun tjener godt. Det som har fått begeret til å renneover for min del er at hun alltid klaaaaaaaager! På alt mulig! Har aldri nok tid til seg selv, aldri nok penger, aldri tid til å møte ny mann+++!

 

Det hun ikke tenker over er at jeg og mannen min lever på en inntekt ettersom jeg er student, så vi har dårligere råd enn henne. Vi har tre barn som skal hit og dit og ha ditten og datten. Mannen min jobber to uker på og tre av, så jeg er "alenemor" to uker i strekk jeg også. Håper dere ikke misforstår, jeg er godt fornøyd med livet mitt, men jeg har ikke energi til å høre denne sytingen hver dag!

Åhh... dagens utblåsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri tanken slått deg at hun er alene med alle sorger, gleder og utfordringer i forhold til barnet?

 

- hjelper lite med god råd da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alenemor selv,så skjønner jeg vennina di. Ikke fordi vi har en rett til å klage mere enn andre. Men fordi så har vi ofte ingen å klage til og da kan det plutselig virke ut som vi syyyter hele tiden.

 

Kanskje hun savner noen å ``klage`` litt til...? Og at det for deg virker ut som hun klager hele tiden,men mulig ikke er bevisst over det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider