Gå til innhold

Til fortvilte mammaer med eksembarn


2små,rosa&blå

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente på 18 mnd som har atopisk eksem. Har hatt siden fødselen. Ingen allergier, men det er arvelig betinget. Saken er at her har jeg funnet et system som fungerer BEDRE EN KORTISON! Det er litt komplisert men det funker!! Greia er å bruke masse bra produkter og variere mellom disse! Slik at ikke det samme blir brukt på huden hele tiden. Dette funker utrolig bra for oss, må bare finne riktig "smøresystem" kanskje det funker for dere?

 

Her er det vi bruker. Ingenting inneholder kortison.

 

Motherloves grønn salve, (ved utslett) kjøpt på heibaby.no

 

Norvis Eksemkrem,(ved utslett) miljobaby.no (min butikk) eller norvis.no

 

Norvis babysalve (ved veldig milde utslett eller tørr hud) norvis.no

 

Uguentum fra apoteket. Feit salve, (funker veldig bra ved mildt utslett og tørr hud)

 

Ellers er dette veldig viktig, KLÆR AV ØKOLOGISK MATERIALE ELLER ØKO TEX! Nøytral vaskemiddel, rein hud.. Vasker med pyrisept og tørker med bommullspad før jeg smører. Bad MAX 2 ganger i uka om det er mulig. Etter bad blir hele kroppen smørt og masert godt med babyline kremen eller hudkremen til Mori Of Norway.

 

Lykke til (-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Så flott at dere har funnet deres middelvei :) alltid godt å høre om barn som får det bra med god grunnleggende behandling :)

 

Dessverre er det mange som har kortison frykt, unødvendig, og dessverre er det mange eksembarn som MÅ bruke kortison for å få bukt med problemene før det kan sette igang en ordentlig behandling, been there, done that.

Her hadde storebror åpne kjøttsår på str med små appelsiner på lår,legger, så ikke ut noen plass, og da må det litt hardere skyts til for eksemet da.

 

Men med riktig og god grunnleggende behandling,så kan man som oftes, ikke alltid, forhindre slike oppbluss, bare så synd at når det først går så lang så er det vanskelig å kjempe mot det.

 

Men som du sier variere på kremer er faktisk bra for huden, stå på og lykke til :)

 

Hilsen mamma til en gutt med atopisk eksem :)

 

www.simensindre.blogspot.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Heisann!

 

Ville bare si takk for tips! Har nå bestilt og prøvd motherloves grønn salve, og må si meg fornøyd etter bare en dags bruk!

 

Men hvor ofte varierer du med de forskjellige salvene?

 

Bruker du disse salvene selvom utslettet er borte i perioder (altså, istedenfor vanlig fuktighetskrem)

 

Skal jeg smøre med en om gangen i noen dager for å gå på en ny, eller bytter du på å smører f.eks med to salver hver dag?

 

Hihi, litt å lure på her ja. Har en gutt som foreløpig bare har i ansikt, i kinnene og rundt munnen, og det eneste som har fungert er kortison. Men jeg vil jo ikke bruke det på han i lengre perioder! Så trenger bare litt tips om hvordan du smører og bruker de forskjellige salvene.

 

Har tidligere prøvd A-krem, bepanthen, inotyl, A-Derma, danatekt (bare vanlig fuktighet), og sikkert noe mer som jeg ikke kommer på i farten.

Det som har fungert best, men som ikke har fjernet utslettene, men holdt det i sjakk er a-derma og bepanthen om hverandre. men grunnet lanolinen i bepanthen tror jeg kanskje derfor at den ikke fungerer optimalt. Når jeg prøvde inotyl ble han mye værre, og da mistenkte jeg at han reagerte på lanolinen, som er i den å.

 

Håper på noen tanker og tips ang smøring =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg kan anbefale Aloe Propolis Creme fra Forever Living Products. Den er basert på økologisk dyrket aloe vera og inneholder ikke vann! Passer også fint som kuldekrem som er aktuelt i disse dager.

Den kan kun kjøpes via forhandlere, men den fungerer veldig bra. Jeg har selv brukt den på sønnen min som var veldig tørr i ansiktet i sommer og etter bare to dager var han helt fin igjen.

Jeg er selv forhandler av produktene, så det er bare å ta kontakt dersom det er av interesse.

Vi har en tilfredshetsgaranti på alle våre produkter som innebærer at du kan teste produktene i inntil 90 dager. Dersom du ikke er fornøyd kan du levere emballasje og kvittering tilbake og få pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...