Gå til innhold

TRENGER HJELP ! Mister melken


Lykkelig_frøken

Anbefalte innlegg

1. april kom min lille prinsesse til verden <3

Alt har gådd fint, tillogmed ammingen, helt til idag !

I mitt høyre bryst har jeg idag merket at det kommer jo såvidt melk ut, å nå i kveld sku jeg pumpe begge slik at jeg er sikker på at det ikke stopper HELT. Klarte ikke fylle bunn på flaska med det høyre, når jeg sku ta det venstre fyllte jeg ikke halve flaska en gang (liten flaske).. Har noen gode råd hva jeg kan gjøre ? Er dette vanlig ?

Nå lager jeg meg havresaft, det er kjerringråd, gruuusomt, men skal gjøre ett forsøk !

 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Stakkars deg, det hørest ikke noe kjekt ut.

Jeg har ingen spesielle råd, foruten at du kan ta kontakt med eks ammehjelpen (finn info på ammehjelpen.no /prøv å google ammehjelpen så får du opp mye)

Du kan sikkert også kontakte føden og løfte problemstillingen din der å spørre om de har noen der du kan snakke med, som kan hjelpe deg.

Det er fælt å ikke få til ammingen, det er det eneste jeg vet..

Jeg ønsker deg masse lykke til, og husk at det er lov å ringe etter hjelp.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du først og fremst skal slappe av. Melken kan minke dager når en gjør noe spesielt. Men den gang du begynner å stresse med hvor lite melk du har øker du ikke produksjonen i det hele tatt. Er ungen veldig suttrete kan det være at du legger ungen så mange ganger til brystet forde ungen har en økedag. SLAPP AV. Ta deg et bad, kos deg med en bok eller se tv. Hvis ungen ikke surker i det hele tatt har du melk nok selv om du synes det er lite.

 

Alt er helt normalt. Ta det mero:)

 

Hvis det fortsetter kan du pumpe deg gjerne forhånd til du kjenner at melken kommer. ( Du melker deg lettes ved å stimulere det mørke omfådet på bryster til du kjenner melken kommer) ca 4 time. Da ønsker jeg deg lykke til.

 

Hilsen fra en mor til 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en pillekur du kan ta hvis du mister melken, eller det ikke hjelper med økedøgn afipran heter den, en medisin mot kvalme som har bivikning at den øker melkemengde. ta kontak med lege så får du en resept, vet gro nylander skriver litt om dosering og nedtrapping på den et eller annet sted.

 

lykke lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

jeg ville ha lagt barnet til brystet så ofte jeg kunne nå. Barnet har sikkert økedag.

Det at du ikke får pumpet ut melk behøver ikke bety noe som helst.

Jeg har ALDRI fått ut en skvett med pumpe! Det er noe som aldri har virket. Men nok melk har jeg hatt til barna mine.

Ro deg ned, kanskje amme barnet et rolig sted til du får det ordentlig til igjen, dra på helsestasjonen å veie barnet, få råd ...

 

Det går nok helst sikkert fint :D

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,

hvordan går det med ammingen nå, bedre håper jeg, masse melk :-)

Får du i deg nok mat og drikke?? Jeg har iallefall merket at jeg må drikke og drikke og drikke, for å ha masse melk. Urinen bør være lysegul og luktfri, da er det fin veskebalanse i kroppen. Men obs obs, ikke drikk så mye at urinen blir helt "klar som vann" da har du fått i deg for mye vann/veske, og det er ikke bra for nyrene.

Lykke til!

 

Hilsen M

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...