Gå til innhold

Hva når man går fra å være arbeidstaker på sykemeldingen til å være uten jobb??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal det stå Nav da? Siden det er de som betaler ut sykepengene og siden de på en måte er min arbeidsgiver nå siden jeg be sykemeldt før perm gikk ut ...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke sykepenger mer da. Da må du over til noe annet, dagpenger eller lignende. Husk å søke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen jeg har fått sykepenger i 3 mnd nå.. Gikk direkte fra perm til sykepenger.. ikke vært i jobb igjen.. så kun nav som har fått sykemelding fra meg og lege.samt en utvidet erklæring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hvor det står "arbeidsgiver" skriver legen "arbeidsledig" - ikke værre enn det:)

 

Så er det opp til NAV å vurdere OM du fortsatt har sykepengerett og hvor mye du evt får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er ikke din arbeidsgiver. Du har jo ikke noen om du er arbeidsledig, så da får du heller la feltet stå åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke blitt sagt opp og har heller sagt opp ...Men ble sykemeldt før perm slutt for jeg er syk så begynte aldri igjen i jobben.. Og har ikke noe fast heller..

 

så jeg har kun levert sykemelding til nav.ikke til arbeidsgiver for vil ikke brette ut alt til henne når jeg ikke har noe fast og komme igjen på....

 

Og det har jo holdt for nav det ..

Bare lurte om det skulle stå nav som arbeidsgiver siden det er de som betaler ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurte jeg også på for noen år siden

Ble sykmeldt en lang periode, og så gikk vikariatet mitt ut.

Fastlegen sa han ikke kunne sykemelde meg videre når jeg ikke hadde jobb. og nav kunne ikke hjelpe meg med noen ting da jeg fortsatt var syk, og ikke kunne ta i mot tilbudet om jobb i kommunen.

 

jeg hadde heller opptjent rettigheter på dagpenger, eller arbeidsledighetstrygd siden jeg hadde vært student året før jeg ble sykmeldt.

 

så endte med at jeg måtte flytte til foreldrene mine en periode for å komme meg på beina igjen.

 

Beste rådet til deg hvis du ikke er frisk nok til å finne ut av virvaret med nav og regler, avtale et møte snartest mulig for dine muligheter.

og evt få med deg noen som er friske og raske på møtet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg googlet sykemelding og arbeidsledig og fikk opp bla denne

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=355827

Der er det noen som svarer at de ble arbeidsledige mens de var sykemeldt og som fikk utbetalt penger fra nav tilsvarende det de hadde fått mens de jobbet. Det samme mener jeg å ha lest flere ganger her inne tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at legen din ikke kunne sykemelde deg oppi her uten at du hadde hobb? Er man for syk til å jobbe, så er man for syk til å jobbe.

 

I mitt siste sv.skap ble jeg sykemeldt 3 uker før vikariatet mitt gikk ut. Jeg fikk jo sykemld og sykepenger ut hele svangerskapet (bekkenløsning) selv om jeg ikke hadde jobb lenger. Jeg kunne jo ikke gå på dagpenger siden jeg ikke var reell arbeidssøker (jeg var jo for syk til å jobbe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Ble sykemeldt fra jeg var ca 3-4 mnd gravid, sa opp jobben når jeg var ca 6 mnd gravid (pga flytting), men var altså sykemeldt med sykepenger resten av svangerskapet. Ingenting endre seg bortsett fra at jeg krysset av for arbeidsledig på papiret nav skulle ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...