Gå til innhold

Hvor lang tid bruker dere på kveldsstellet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere og hvor gammel er barnet?

 

Her er tulla ett år. Vi demper lyset halv seks og ser på fantorangen og hun får en liten flaske melk. Klokken seks er det kveldsmat og når hun er ferdig å spise (det tar bare 10 minutter, litt utålmodig) er det stell.

Bader annenhver dag, da bruker vi 15 minutter i balja også er det sang, tannpuss og tørk etterpå. Rett i seng, stryker og forteller hvor glad mamma og pappa er i deg. Før jeg har gått ut av rommet har hun sovnet.

Blir jeg der inne for å synge eller lese sovner hun ikke og vil bare opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger 2-åringen og 3-åringen samtidig.

 

Spiser kveldsmat klokka halv syv (pappaen sitter med dem nå), ca syv går vi på badet og der bruker vi ca 15 min tenker jeg. Begge må vaske hender og ansikt, klut i rompa, tørr bleie og pysj. Pusser tenner på den ene mens den andre pusser selv også bytter vi.

 

Følger yngste i senga, sier natta og brer over, følger eldste i senga, brer over og sier natta. Begge sover før halv åtte.

 

Dusjing tar vi om morgenen, og lesing/kosing i sofaen før kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent 5 min kanskje?

Gå på do, vaske hender og evt.ansikt. på med pysj og så tannpuss. deretter rett i seng og så "natta"

 

Skjønte ikke helt det med å dempe lyset, se på Tv og få flake. Og SÅ kveldsmat. Blir ikke det litt i omvendt rekkefølge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starter kveldstellet 18.15 ca eller 18.30, bruker max 5 min, vasking av ansikt og kropp og pysj, før de pusser tennene.

Minste legger seg 18.30 og Største legger seg 18.45-19.00.

2 og 4 år.

Vi leser for dem ca 5-10 min før lyset går av, de sovner som regel med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får han kveldsmat ca halv 7, så går vi rett på badet. Vasker ansikt, hender og rompe. Tørr bleie, pysj. Pusser tenner og natta. Han er i seng kvart på 7- 7. Så her bruker vi ikke lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt er snart tre og hele kveldsstellet tar ca 30 min. Først en tur på badet med avkledning (gjøre selv så det tar tid) og dobesøk. Så vaske hender, få på ny bleie (vaske rumpa om det trengs) og så tannpuss. Så går vi inn på rommet og leser/ser igjennom to bøker før han hopper i seng. To sanger MÅ synges - ajajajaboff (trollmor) og tipp og topp (so ro lillemann) før det er suss og klem og lyset av og godnatt.. Tar mye lenger tid med leggingen nå enn før ettersom han er kommet i "gjøre selv" alderen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...