Gå til innhold

Ja, sånn kan det gå når en ikke vaksinerer. utrolig dumt med tanke på at dette var "utryddet".


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

HI..

 

Etter svineinfluensapropagandaen som ble trødd nedover halsen på oss, så er ikke folk interessert i noe vaksinasjonsdebatt!! Og siden du legger det ut her, antar jeg du var ute etter debatt.. Hvis ikke er du jo bare skadefro.

 

Har du en annen oppfatning så må du gjerne oppklare din stilling til dette, for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et kjempestort problem at innvandrere ikke blir vaksinert.

Mamma er lærer øst i Finnmark der det er endel russisk innvandring. Her i fjor fikk hun dobbelsidig kusma (for andre gang i sitt liv, en liten sensasjon) og ble veldig syk. Det gikk bra, men 2 ganger måtte hun flys til UNN i Tromsø pga dette, noe som kostet samfunnet penger. HELT unødvendig syns jeg - de russiske skoleelevene hun er lærer for kunne vært vaksinert i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For deg?

 

Har aldri vært med i noe vaksinasjonsdebatt her tidligere. At du er lei siden det tydeligvis har opptatt din tid så mye forut er noe du får stå for. Er det sånn at en må sjekke ut hvor mye emnet er omtalt tidligere før en starter innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI: det er sånn det er her.

Starter en innlegg her om noe som går an debattere svarer få, og de som svarer er aggresive.

Starter en derimot innlegg om en sur svigermor, en mann som strør om seg med skitne sokker eller en katt som har pisset på verandaen får en mange svar.

 

Alt i alt sier vel akkurat det mye om folkene her inne. Vanskelig debattere om samfunnfaglige emner når en ikke har kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste vaksinen jeg tok frivillig var når jeg skulle til slumområdet i romania på solidaritets tur, da pga at det kunne ligge smitte i vannet. altså jeg satte meg i en situasjon der jeg kunne bli syk.

 

ellers har jeg ikke tatt noen vaksiner. heller da ikke min mor nærmest døde av svineinfluensa tok jeg ikke den heller. hun er også heller ikke for vaksinene, og vil nok ikke ta den vaksinen heller selv om hun nesten omkom av svineinfluensaen.

 

barnesykdommene har jeg overlevd alle som en (bortsett fra kusma som jeg ikke har hatt). og jeg hadde de hver for seg, og ikke alle på en gang som naboen hadde på barna sine da jeg var lita.

 

 

 

sorry jeg unngår å sprøyte gift inn i kroppen min unødvendig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er ekkelt jeg, med tanke på at mitt barn kan bli skadet pga en eller annen jævel som ikke bryr seg en dritt om andre og reiser til utlandet mens man bærer på en høyest smittefarlig sykdom.

Slike saker som dette skaper fremmedfrykt. Noe som igjen fører til rasisme. Nesten så det frister å lete etter en barnehage til ungen der det ikke er et eneste innvandrerbarn, da minker man i allefall risikoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

innvandrere er vaksinert. de går igjennom et eget vaksinasjonsprogram. har ei venninne som kom via tyskland hit, hun var små forbanna for at hun måtte gjennom samme vaksinasjon som i tyskland igjen.

 

reiser man til utsatte områder og ikke er vaksinert, så kan man risikere og bli stoppet på grensen til karantene hehe. fikk beskjed om det da jeg skulle til et slik område

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som mener vaksiner er "gift". Hvordan forklarer du da at denne "giften" har reddet millioner av liv gjennom årene og til og med utryddet sykdommer? Dersom man hadde sluttet å vaksinere verdens befolkning i dag, hva tror du hadde skjedd da?

 

Jeg regner ikke med å få svar på disse spørsmålene, men det er jo lov å prøve seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det ei vaksine er laget av da?

 

fine antistoffer? ikke biter av sykdommen som du vaksineres mot?

 

joda de er nyttefull, men slik hysteriet er til lands er det bortkastet. har tatt vaksiner når jeg var i utsatte områder, men tar ikke vaksiner bare for en sykdom som har eksistert i nærmest årtusener og kan risikere og få alt på en gang. eller slik den "flotte" svineinfluensavaksinen som inneholder kvikksølv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...