Gå til innhold

Ka du tru?


trudekua

Anbefalte innlegg

ENDELIG er artikkelen om lillegull publisert:):)

 

Jeg har hatt noen disputter med arbeidsgiver ift at de trodde jeg ble sykemeldt tidlig i sv.skapet pga uenigheter med ledelsen, men jeg har trøkka det på dem at det var pga feil med baby.

 

Er jeg feig dersom jeg sender de link til artikkelen som ble publisert, som en sånn "in your face!"?

 

Der står det svart på hvitt at jeg ikke kunne jobbe...

 

Jeg misliker grinete folk og "forståsegpå'ere"!

 

Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var dette kun et notat til deg selv eller var det ment at dette skulle være forståelig for andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen om baby med klumpfot og innvoller på utsiden...

 

Jeg bare lurer på om det er barnslig å få de til å lese den, for så å tenke seg om før de drar egne slutninger om at det var latskap eller uenigheter som gjorde at jeg var lenge hjemme før fødsel...

 

Memo til meg selv: være tydeligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke arbeidsgiver og ledelsen to sider av samme sak?

 

Ser ikke noe poeng å mase videre om sånt i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen om baby som ble født med innvoller på utsiden og klumpfot...

 

Var ikke et notat til meg selv, men jeg lurer jo på om det er barnslig å påpeke fakta på den måten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke ment som mas, men jeg syns ikke no om at de allerede FØR jeg er tilbake fra permisjon snakker om at jeg kommer til å være like mye borte i neste svangerskap!!

 

Jeg håper da dette var et engangstilfelle for min del...

 

Og jo; ledelse og arbeidsgiver er jo det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da misforsto jeg litt ift arb.giver/ledelse i hovedinnlegget ditt. Var bare ment som et oppklarende spørsmål.

 

Men jeg mener uansett at det beste er å legge det bak seg. Hvis du har kranglet med de tidligere vil de vel bare oppfatte deg som triumferende/langsint og det er du vel ikke tjent med? Bli ferdig med det og gå videre!

 

11.21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj...

 

Du har jo et poeng der da... Er ikke det at jeg er langsint, men det er sårende når de spytter ut før de tenker seg om. Det var den jævligste tida i mitt liv, men de hadde null forståelse!!

 

Må tygge litt på det, før jeg driter i eget reir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å sende en mail å skrive noe sånt som "Her er en fin artikkelen om den lille gutten vår, hvis noen har lyst til å lese. Jeg ser fram til å komme tilbake til jobb etter endt permisjon". Så kan de gjøre sine egne tanker og du signaliserer at du er villig til forsoning. Men du kan jo selvsagt slå på tromma og si "se hva jeg sa". Det ville også være rett og alt sånt, men så skal du kanskje tilbake på jobb der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal tilbake om tre uker faktisk...

 

jævel'n i meg sier: "gjør det, gjør det!"

engel'n i meg sier: "alle kan gjøre feil".

 

Kanskje heller bare trøste meg med at dumme mennesker sier ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som var i foreldre og barn, ikke sant? Kjempefint at det gikk så bra med sønnen din og at det "bare" var en "skjønnhetsfeil" og ikke noe mer alvorlig i tillegg.

 

Arbeidsgiveren din er helt på jordet hvis h*n tror det blir sånn neste gang også. Håper nå inderlig at dere ikke opplever dette igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du du taper mye på å sende linken med et lite "gleder meg til å se alle igjen snart" da? Jeg tror kanskje ikke jeg hadde klart å dy meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det hadde vært en artikkel om meg og babyen i foreldre og barn så hadde jeg nok sendt den til mine kollegaer ja tror jeg. Vet ikke hvordan det er i din bedrift, men i min så hadde det i alle fall spredt seg til sjefen min hvis jeg sendte den til noen kollegaer. Tror jeg hadde gjort det. Trenger jo ikke å si "hva sa jeg??", men det kan jo tolkes å bare være informasjon fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig baby, og supert at det gikk bra! Men hvorfor i alle dager har du ikke informert jobben om dette tidligere? Og ja, du burde sende artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje lagt det litt på is, men om temaet kom opp igjen og de skal gjøre deg til hypokonder ville jeg kanskje sendt de linken :) Da er det jo tross alt e som har startet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fullt mulig å sende artikkelen med en hilsen i en hyggelig tone til jobben? Skrive at alt heldigvis har gått bra og at du derfor kommer tilbake på jobb etter permisjonen. Med vennlig hilsen...

 

Kan man ikke det da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok fått med seg artikkelen allerede. Dette er et lite land, med et lite mediesamfunn. Noen på jobben din har nok snart snappet opp denne tråden også. Skjønner ikke at du vil legge spørsmålet ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville definitivt sendt den, men sammen med en hyggelig hilsen da. Ville skrevet noe sånt som foreslått før her, og lagt til at du gledet deg til å komme tilbake på jobb..

 

Tror ikke det vil bli tatt negativt opp, det er jo bare en måte å informere om tilstandene på. Men har du den rette type arbeidsgiver vil de heller begynne tenke på om det blir mer fravær enn normalt pga syke barn, kontroller på sykehus osv da. Det hadde jeg blåst i, og sendt linken likevel.

 

Flott gutt du har da, han må være en riktig tøffing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...