Gå til innhold

Når man eier sammen....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen kloke damer som kan hjelpe meg å finne ut hva som er riktig?

 

Jeg eier leiligheten min sammen med min bror. Vi eier 50% hver. Min bror har bodd i leiligheten helt siden vi kjøpte , mens jeg har ikke bodd der hele tiden. Vi har alltid delt på fellesutgiftene dvs. jeg har betalt havlparten av fellesutgiftene , selv om jeg ikke bodde i leiligheten.Strømmen er ikke inkludert i fellesutgiftene, så den har min bror betalt.

Saken er nå, at min bror skal reise bort for å studere og mener da at jeg skal betale han 5000 kr. i mnd. Dette fordi han mener at hvis han hadde leid ut ditt soverom, så hadde han fått denne summen i mnd.

Jeg og min sønn,skal fremdeles bo i leiligheten og har ikke særlig lyst til å dele leiligheten med en ukjent.Jeg synes at det er urimelig av min bror å forlange at jeg "leier" hans del av leiligheten, mens han er bortreist.Vi bruker jo ikke rommet hans engang.

 

Er det riktig at min bror kan forlange, at jeg skal betale han?

 

Håper at noen kan svare meg:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du sende han regning for den tiden han bodde der alene.

 

Men ja ener han 50% kan han leie ut sin del.

Ville han virkelig fått så mye for ett rom i fellesbo om han leide det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hva loven sier om dette er jeg usikker på, men kjære deg har dere ikke skrevet en avtale om dette da? eller har dere trodd at denne dagen ikke kunne komme?? Hva slags avtale har dere forøvrig?? det er jo vesentlig

 

Uff, lei situasjon, vet ikke hvor du bor eller prisene, men kan du ikke foreslå å dekke alle fellesutgiftene da? det må jo bli mindre enn 5000,- med mindre dere har sky.høy husleie.. da vil jeg jo også tro dere har krav på bostøtte, du og din sønn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...