Gå til innhold

Å trene tre ganger i uken, passe mye eller bør man trene mer for effekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på hva slags effekt du vil ha, og hva slags trening du bedriver? F.eks. hvis du ønsker bedre kondisjon så vil kondisjonstrening tre ganger i uken raskt bedre formen (men ikke styrken). Hvis du ønsker å bli sterkere og stramme opp vil styrketrening tre ganger i uken gjøre mye (hvis du trener riktig).

 

For å gå ned i vekt (som jeg regner med du vil) er tre gode treningsøkter i uka med både kondisjonstrening og styrketrening en god start, hvis du også spiser sunt og i riktig mengde. Du bør også prøve å gå turer de dagene du ikke trener.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er å stramme opp og gå ned i vekt jeg vil. Føler jeg spiser riktig.

Turer de dagene jeg ikke trener har blitt litt lite av i det siste, bare slaps og søle, men nå blir det jo bedre.

Trener styrke 1-2 ganger i uka og saltime 1-2 ganger. Det er jo styrketrening i sal også.

Men tre ganger er i hvert fall bedre enn ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del - klarer du å få inn vanen med tre ganger i uka så er det kjempebra! Du vil også se resultater etter hvert, og det er en veldig fornuftig måte å gå ned i vekt på (livsstilsendring, ikke "sultekur").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tren to ganger i uken for å holde deg på et nivå, og tre ganger i uken for å endre kroppen (ned i vekt, bli sterkere og strammere) Det har ingenting for seg å trene hver dag, faktisk trenger kroppen en hviledag etter en hard treningsøkt for å hente seg inn og få full utbytte av treningen. Vær aktiv de resterende dagene, gå eller sykle. Ikke bli inaktiv selv om du trente i går, men bruk kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...