Gå til innhold

mannen min synes jeg er så pinglete...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

jeg tør ikke kjøre bil selv annet enn om jeg virkelig MÅ....

 

Ikke ta heis hvis den ikke kommer igang med en gang:P

 

er veldig hygenisk(har gått kokkeskole og der er det mega fokus på hygiene)...

 

redd for babyen skal fryse/svette i vogn/bil etc....

 

Diverse småting....jeg må bli tøffere.....HJELP!

 

Flere pingler her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pingle? Vil heller si at du er hysterisk. Kanskje du bør lære deg å slappe litt mer av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som er slik som deg.

Hun tør ikke kjøre bil og det er alltid JEG som må kjøre hvis vi skal finne på noe gøy en plass. Nå gidder jeg ikke mer...

 

PLUSS det er ofte hun som spør. Nå sier jeg bare at jeg ikke har tid.

 

Bli tøffere! Enig med mannen din...

Ingen av de tingene du lister opp her bekjymrer meg, men jeg er jo normal sånn hygienisk. Noe annet ville vært ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har litt tvangstanker også...ikke noe som plager meg særlig til daglig, men de er der....

er så perfeksjonist og vil at alt skal være perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette ditt første barn?

 

Jeg ble ihvertfall utrolig pinglete etter jeg fikk mitt første barn, var værst i baby perioden. Men jeg ble litt tøffere etterhvert, men aldri så tøff som jeg var da;P For meg så ble livet så mye viktigere for meg når jeg fikk barnet mitt, derfor så tror jeg ble litt ekstra pingle pga. det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksen min syntes også at jeg var pinglete, riktignok av andre årsaker enn deg. Mye fordi jeg fryser så lett. Helt til han så meg føde. Midt under fødselen hvisket han i øret mitt at han aldri skulle kalle meg pinglete igjen. Og det har han holdt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre er å utfordre seg selv.

Jeg er 33år og har nettopp tatt lappen, og det er ikke alltid like kult å kjøre på glatten. Jeg må bare glemme alt rundt meg - og tenke at dette klarer jeg. For det man setter som mål, det oppnår man som regel alltid.

 

Jeg er ikke så veldig heisglad selv. Tar som regel trapper, men med vogn har man ikke alltid det alternativet. Du må bare tenke....hva er det verste som kan skje? Du vil jo aldri bli der inne for evig:)

 

Jeg tror at dette bare vil bli verre om du ikke gjør noe med det NÅ!

 

Det er sikkert mange andre ting du er redd. Og det viktige her er å allikevel være sosial - og rett og slett ikke ha tid til å tenke deg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men da blir det nok bedre etterhvert:) men du må nok jobbe litt med deg selv når det gjelder noen småting, sånn at du ikke blir sittende fast i "skrekken/hysteriet".

 

Om et halvt års tid så er du nok blitt litt tøffere ihvertfall^^

Tror det er noe de fleste føstegangsmødre går igjennom, det å bli mor for en så skjønn liten skapning er skummelt det^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være slitsomt for mannen din..

 

For min egen del haaaater jeg virkelig pingledamer som er avhengig av en mann til alt mulig. Er selv super feminin og jentete, men klarer fint og skru sammen et skap eller legge parkett.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også pysete, men jeg nekter å la det begrense livet mitt!

 

Jeg kjøpte meg en liten Suzuki med firehjulstrekk og piggdekk, elsker den nye bilen og kjører nå til og med på speilglatte veier :)

 

Jeg liker ikke hverken ski, sykkel, svømming eller løping, men når jeg bare tvinger meg avgårde blir det som regel greit likevel. Bestemte meg for at jeg fikk begynne på barnas nivå og utvikle meg sammen med dem. Nå er de eldste barna både flinkere og raskere enn meg, men de synes det er koselig å ha meg med likevel.

 

Eneste jeg ikke har kommet over er redselen for å sykle med barnesete, er så redd for å tryne med ungen fastspent bak der. Så det er det manne som gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du hørtes jo ut som en god venninne.

Greit man ikke skal brukes som sjåfør men det går ant å si på en pen måte å at man da møtes å finner på noe annet som ikke trenger å kjøres.

å dumpe en venn fordi de ikke tør å kjøre er vel som å dumpe en venn fordi de er redd for høyder eller edderkopper også videre.

Omm du har så lite empati og forståelse for andre mennesker tror jeg nok denne venninnen din gjør det bedre uten deg. :)

 

Hi

Kansje du skal sette deg ned med mannen din å forklare hvordan du føler det istedet.

Jeg kjører heller ikke bil, det er et helvete å organisere ting innimellom og jeg vurderer gang på gang at jeg skal komme igang å kjøre igjen men jeg er rett og slett for redd når det kommer til stykket.

Jeg er sikkert pinglete men det får jeg da bare være, jeg liker ikke at andre mennesker vil forandre meg og ikke godtar meg som den jeg er. Ekte venner er der selv om du har noe de selv ikke helt forstår. og ingen av de jeg har vært sammen har noen gang reagert på at jeg er slik overhode. De har akseptert at det er en del av den jeg er.

Men så er jeg også en person som prøver å organisere ting rundt med buss eller annet, jeg ber svært sjelden om hjelp til ting.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen :)

 

Jeg får tøffe meg opp da...:S Tror mannen er lei av å kjøre rundt på meg når jeg har lappen selv...det begrenser egentlig ganske mye i livet mitt at jeg ikke tør kjøre...jeg gikk en gang med en hylende baby i vogn 45 minutter pga jeg ikke turte kjøre...(hun sov før jeg begynte å trille da, men så våknet hun...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brukt ordet pinglete. Dette er ikke spydig sagt, men kan dette være noe psykisk. Høres nesten ut som du lider av tvangstanker og fobier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har jo fobi mot kjøring og heis da:P 8selv om jeg gjør det i siituasjoner hvor jeg MÅ)....kunne ønske jeg ikke var så redd:( Må si at en mnd. etter at jeg fikk lappen klarte jeg ikke å bremse fort nok for en bil som IKKE overholdt vikeplikten så ble en LITEN krasj og etter det har jeg virkelig HATET å kjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...